Мета вивчення дисципліни –сформувати у майбутніх менеджерів, керівників стійкий інтерес до психологічної науки, усвідомити необхідність спеціальних психологічних знань для ефективної роботи в галузі управління і підвищення своєї професійної компетенції.
В результаті вивчення дисципліни студент повинен
мати уявлення про:
· Психологічні закономірності управлінської діяльності та міжособистісних взаємин в групі;
· Індивідуально-типологічні особливості особистості;
· Психологічні аспекти культури здоров’язбереження.
вміти:
· Визначати провідні принципи створення позитивного соціально-психологічного клімату в колективі;
· Визначати принципи власної безконфліктної поведінки в діловому спілкуванні.
Зміст програми дисципліни «Психологія управління».
Тема 1. Психологія управління як наука
Структура сучасної психологічної науки та місце психології управління в ній; предмет, об’єкт і завдання психології управління; основні категорії та поняття психології управління.
Тема 2. Особистість як об’єкт управління.
Особистість та її структура; поняття мотивації та її теорії; регулятори мотивації.
Тема 3. СТИЛЬ ТА СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ПРОБЛЕМИ КЕРІВНИЦТВА
Лідерство: сутність та організаційне значення; основні концепції стилів керівництва; індивідуальний стиль керівництва та його ґендерні особливості.
Тема 4. ПСИХОЛОГІЯ ТРУДОВОГО КОЛЕКТИВУ
Психологічна характеристика групи як структурного елемента організації; характеристика типів організацій і структури трудового колективу; соціально-психологічний клімат в організації; стадії розвитку колективу.
Тема 5. Психологія ділового спілкування
Ефективна комунікація; інтерактивний рівень спілкування; перцептивний рівень спілкування; комунікативна компетентність менеджера.
Тема 6. Імідж керівника
Зміст поняття «імідж»; функціональний, особистісний та ситуаційний підходи до визначення ефективності керівника; критерії вибору моделей поведінки.