МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Завдання до експрес-контролю якості засвоєння знань лекційного матеріалу з теми 1.1. Із яких аспектів можна розглядати сутність системи планування на ТП підприємстві? 2. Якими є основні вимоги щодо формування системи планування на ТП (як мета системи)? 3. На яких засадах формується й ефективно функціонує система планування ТП? 4. Наскільки деталізованим має бути стратегічний план і чому? 5. Які чинники впливають на завдання поточного періоду? У чому проявляються особливості їхнього впливу? 6. Яке місце займає поточний план у комплексі планів підприємства? 7. Що є змістом поточного планування, які основні розділи поточного плану? 8. Які основні організаційні форми побудови планових органів підприємства; якою є раціональна сфера використання кожної форми? 9. У чому полягає концепція контролінгу та яке місце в ній надається плануванню? 10. Які основні методи обчислення планових показників?
Тема 2. Теоретичні основи та роль бізнес-планування у діяльності туристичного підприємства – 2 години Лекція № 2 Теоретичні основи та роль бізнес-планування у діяльності туристичного підприємства – 2 години 2.1. Поняття бізнес-плану та бізнес-планування. Особливості бізнес-планування ТП. 2.2.Мета розробки бізнес-плану туристичного підприємства. 2.3. Основні види бізнес-планів. 2.4. Вимоги до оформлення бізнес-плану. 2.5. Інформаційна основа створення бізнес-плану туристичного підприємства. Мета. Навчальні цілі Прочитавши цей розділ, Ви: · з’ясуєте, що таке бізнес-план та які функції він виконує в ринковій системі господарювання; · зрозумієте, для чого здійснюється розробка бізнес-плану; · дізнаєтесь, яка інформація необхідна для розробки бізнес-плану; · з’ясуєте, в якій послідовності здійснюється розробка бізнес-плану. Ключові терміни й поняття v Бізнес-план; v Зовнішні функції бізнес-плану; v Внутрішні функції бізнес-плану; v Інформаційне поле бізнес-плану; v Види бізнес-планів. Поняття бізнес-плану та бізнес-планування. Особливості бізнес-планування діяльності ТП
Слово «бізнес» (від англ. Business) означає будь-яке заняття, справу, що приносить дохід. Людина, що займається бізнесом, - це бізнесмен (від англ. Businessman), тобто ділок, комерсант, підприємець. У нових економічних довідниках бізнесом називається економічна діяльність суб'єкта в умовах ринкової економіки, націлена на отримання прибутку шляхом створення і реалізації певної продукції (товарів, робіт, послуг). Також поняття «бізнес» може розглядатися як синонім поняття «підприємництво». Підприємницька діяльність, підприємництво являє собою ініціативну самостійну діяльність громадян і їх об'єднань, спрямовану на отримання прибутку, здійснюється громадянами на свій ризик і під майнову відповідальність у межах, визначених організаційно-правовою формою підприємства. Бізнес - це та сукупність відносин між усіма його учасниками, що утворюють команду однодумців з метою отримання доходу, прибутку, розвитку фірми, підприємства, організації. Учасниками бізнесу виступають такі групи людей. Бізнес-планування (ділове планування) - самостійний вид планової діяльності, яка безпосередньо пов'язана з підприємництвом. Бізнес-планування - це об'єктивна оцінка власної підприємницької діяльності підприємства, фірми і в той же час необхідний інструмент проектно-інвестиційних рішень відповідно до потреб ринку і ситуацією, що склалася господарювання. Сутність бізнес-планування як у процесі створення нової фірми, так і з метою розширення виробництва вже існуючої, виділяється на підставі фундаментальних питань ринкової економіки, на які необхідно відповісти фірмі. Ці питання найбільш лаконічно сформульовані в широко відомій книзі Макконел К.Р. і Брю С.Л. «Економікс: Принципи, проблеми і політика». Зокрема до них віднесені: 4 1. Яку продукцію слід виробляти на підприємстві? 2. Який обсяг продукції вигідно виробляти? 3. Як організувати виробництво, і які використовувати технології? 4. Які ресурси і скільки їх потрібно для організації виробництва? 5. Хто буде споживачем продукції, і за якими цінами вона буде продаватися? 6. Як підприємство буде адаптуватися до змін зовнішнього середовища? З відповіді на ці питання, випливає, що основним об'єктом господарського планування (а, відповідно, і бізнес-планування) діяльності фірми буде система планово-економічних і виробничих показників, які будуть собою представляти основні інструменти планування. Основними цілями розробки бізнес-плану, як основного елементу в системі корпоративного планування, є: - Спланувати господарську діяльність фірми на найближчий і віддалений періоди відповідно до потреб ринку і можливостей отримання необхідних ресурсів; - Визначити конкретні напрямки діяльності фірми, цільові ринки і місце фірми на цих ринках; - Сформулювати довготривалі і короткострокові цілі фірми, стратегію і тактику їх досягнення; - Визначити осіб, відповідальних за реалізацію стратегії, а також обрати склад і визначити показники товарів і послуг, які будуть запропоновані фірмою споживачам; - Оцінити виробничі і торгові витрати по їх формуванню та реалізації; - Виявити відповідність наявних кадрів фірми, умов мотивації їхньої праці вимогам, що пред'являються для досягнення поставлених цілей; - Визначити склад маркетингових заходів щодо вивчення ринку, реклами, стимулювання продажів, ціноутворення, каналів збуту тощо; - Оцінити фінансове становище фірми і відповідність наявних фінансових і матеріальних ресурсів можливостям досягнення поставлених цілей; - Передбачити труднощі і «підводні камені», які можуть перешкодити практичної реалізації намічених стратегічних цілей. Головним достоїнством бізнес-планування є те, що бізнес-план дає однозначну і правильну відповідь на найважливіше для підприємця питання: чи варто вкладати в це гроші, чи принесе даний бізнес доходи, які окуплять всі витрати ресурсів і зусиль? Оптимальним варіантом досягнення таких рішень є нова прогресивно форма плану - бізнес-план. Мета розробки бізнес-плану авіаційного підприємства
Успіх будь-якого бізнесу вирішальним чином залежить від уміння досягати поставлених цілей. Завдання бізнесу так само різноманітні, як і самі види бізнесу. Мета бізнесу залежить від багатьох факторів, як зовнішніх, так і внутрішніх. Зовнішні фактори формуються під впливом зовнішнього середовища, в якому існує бізнес, наприклад, економічна ситуація в країні (ріст/спад), економічна політика держави, податковий режим, структура ринків та ін. Внутрішні фактори обумовлені діяльністю самого бізнесу (підприємство, компанія). До них відносяться якість менеджменту, кваліфікація й можливості персоналу, рівень маркетингу та ін. Правильно сформульовані цілі бізнесу великою мірою визначають результати роботи бізнесу. Бізнес-план дозволяє вирішити проблеми бізнесу. Він включає розробку мети й завдань, які ставляться перед підприємством на перспективу, оцінку поточного стану й тенденцій галузі, сильних і слабких сторін бізнесу, аналіз ринку й інформацію про клієнтів. У ньому дається оцінка ресурсів, необхідних для досягнення поставлених цілей в умовах конкуренції. Методологія бізнес-планування поширюється на будь-які ділові пропозиції, проекти, угоди (комерційні, інвестиційні, венчурні, розвитку регіону), задуми (відкриття власної справи, збільшення власної частки на цільовому ринку), наміру (вийти на зовнішній ринок зі своєю продукцією, послугою), удосконалення (виготовленого виробу, товару, послуги), заходу (пов’язані з упровадженням нової технології), нововведення (які передбачають впровадження ноу-хау), заявки на кредит (для одержання інвестицій), а також на розроблювальні, перспективні і поточні плани виробничого, збутового, соціального й іншого видів діяльності фірми. Існують дві найважливіші причини, які обумовлюють необхідність розробки бізнес-плану. Необхідно: Ø переконати сторонніх інвесторів в економічній доцільності вкладення грошей у даний бізнес-проект або надання кредиту; Ø допомогти реалізувати в повному обсязі сформульовану місію фірми і не дозволити випадковим обставинам сприяти відхиленню фірми від обраної головної (глобальної) мети. З літературних джерел відомі різні визначення поняття бізнес-плану. Адаптоване до вітчизняних умов господарювання поняття Бізнес-плану може бути сформульовано в такий спосіб. Отже, бізнес-план – це стислий, конкретний, доступний та зрозумілий опис запропонованого бізнесу, найважливіший інструмент при розгляді великої кількості ситуацій потенційного розвитку бізнесу, який дозволяє розглянути найперспективніші варіанти та обрати засоби їх досягнення. Бізнес-план —це типове (уніфіковане) проектне рішення на досить віддалену перспективу (5, 10 і більше років), у якому дається науково обґрунтована оцінка можливих на даному сегменті ринку кінцевих цільових економічних, фінансових та інших результатів (трудових, виробничих, соціальних, екологічних) діяльності підприємства, що базуються на реальному виробничому, інвестиційному, матеріально-технічному, організаційному і логістичному забезпеченні. Бізнес-план — це (зазвичай) перспективний документ, що є важливою основою внутрішньофірмового планування виробництва продукції. Тому його рекомендується складати на відрізок часу, рівному 3–5 рокам (рідше на 10 років уперед). При цьому ступінь диференціації плану в різні періоди часу різна. Зазвичай рекомендується для першого року розраховувати основні результуючі показники з помісячною розбивкою, для другого — у поквартальному розрізі і лише починаючи з третього року можна обмежитися показниками по року в цілому. Бізнес-план є постійно діючим керівним документом. Він повинен систематично актуалізуватися (обновлятися), до нього повинні вноситися необхідні зміни, пов’язані як із змінами, що відбуваються усередині фірми, так і зі змінами, що відбуваються на цільовому ринку, у рамках національної і навіть світової економіки в цілому. Створення нових проектів припускає попереднє економічне обґрунтування їхньої доцільності, наступне планування необхідних витрат для їхнього здійснення та очікуваних кінцевих результатів. Бізнес-планування дозволяє економістам-менеджерам не тільки обґрунтувати необхідність розробки того або іншого інноваційного проекту, але і можливість його реалізації у діючих ринкових умовах. Бізнес-план у кінцевому рахунку повинен дати правильну відповідь на такі важливі питання ринкових відносин, як можлива вартість проекту і плановані прибутки. Кожен підприємець повинен знати, скільки буде коштувати новий проект і чи принесе ця справа прибутки, а якщо принесе, тоді коли і який ступінь ризику? Читайте також:
|
||||||||
|