МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||
Відомчий облік дорожньо-транспортних пригод 7 страницаЛюмінесцентні лампи можна встановлювати безпосередньо і в металевих ребордах канав, зроблених із труб. Вікна, що є в металевих ребордах, закривають склом, що не б'ється, для захисту люмінесцентних ламп від пошкодження. Реборди зі встановленими в них лампами заземляють. При роботах під автомобілем, що знаходиться на підйомнику, світильники можна розташовувати в підлозі. Вони повинні мати гарну герметизацію і відповідне конструктивне оформлення корпусу. Для спрямування концентрованого світлового потоку при технічному обслуговуванні автомобіля на підйомнику, а також для зберігання необхідних інструментів застосовують візок зі світильником, який .Рис. б.ь. Розміщення люмінесцентного світильника в ніші канави 102 Рис. 3.6. Лежак зі світильником має поворотний пристрій, що дозволяє регулювати напрям світлового потоку. Для освітлення місця робіт під автомобілем на лежаки поміщають світильники (рис. 3.6) напругою не вище 42 В. Ці світильники можна встановлювати в будь-яке зручне положення і спрямовувати світловий потік на той чи інший вузол або агрегат автомобіля. Повітряне середовише та його роль у створенні сприятливих умов праиі Залежно від хімічного складу повітря, фізичних та інших його властивостей (температура, вологість, рухливість, тиск), наявності інших забруднень у вигляді пилу, патогенних мікроорганізмів різного походження тощо повітряне середовище може бути сприятливим, несприятливим або навіть небезпечним. Сприятливим є повітряне середовище відповідної чистоти повітря і нормативних метеорологічних показників. Але при певних технологічних процесах відбувається забруднення повітря. Так, установлено, що основна частка шкідливих речовин у відпрацьованих газах карбюраторних двигунів припадає на оксид вуглецю, вуглеводні і азот, дизельних - на оксиди азоту і сажу (табл. 3.5). При застосуванні етилованого бензину у відпрацьованих газах присутні аерозолі свинцю - особливо небезпечні речовини. Свинець і вуглеводні тривалий час утримуються у повітрі (свинець - 3-5 діб, вуглеводні - до 10 діб) і мають здатність накопичуватися як у зовнішньому середовищі, так і в організмі. Олефіни, що утворюються при згоранні палива, беруть участь в утворенні фотохімічного туману. Оксид вуглецю утворюється в основному при згоранні палива з нестачею кисню (у зонах швидкого охолодження суміші) або 103 Таблиця 3.5. Хімічний склад відпрацьованих газів двигунів Компонент , Двигун карбюраторний дизельний Азот, % об. 74-77 76-78 Кисень, % об. 0,2-8,0 2-18 Пара води, % об. 3,0-13,5 0,5-10,0 Діоксид вуглецю, % об. 5,0-12,0 1,0-12,0 Вуглеводні, % об. 0,2-3,0 0,01-0,5 Оксид вуглецю, % об. 0,1-10,0 0,01-0,3 Оксиди азоту, % об. 0,0-0,6 0,005-0,2 Альдегіди, % об. 0,0-0,2 0-0,05 Оксиди сірки, мг/м3 0-0,003 0-0,015 Сажа, мг/м3 0-100 0-2000 Бензапірен, мг/м3 0-25 0-10,0 Сполуки свинцю, мг/м3__________________ 0-60_______________ -_________ при дисоціації С02 у зонах високих температур. Внаслідок підвищених значень коефіцієнта надлишку повітря у дизельному двигуні значна частина CO доокислюється до С02, тому показники CO дизелів у 10-30 разів менші, ніж карбюраторних двигунів. Вуглеводні і альдегіди - продукти неповного згорання палива. Альдегіди утворюються в результаті холодних полуменевих реакцій, які передують основному процесу горіння. Особливо це характерне при роботі двигуна на холостих обертах, незначних навантаженнях та при розгоні. Вуглеводні й альдегіди належать до високотоксичних речовин, за певних умов впливають на утворення смогу. Сажа викидається переважно дизельними двигунами, утворюючись в процесі дифузного горіння при нестачі кисню. Сажа здатна адсорбувати канцерогенні речовини і розповсюджувати їх у навколишньому середовищі. Відпрацьовані гази двигунів внутрішнього згорання містять й інші токсичні компоненти: оксиди сірки, сірководень, свинець та інші. З метою створення у виробничих приміщеннях нормативних метеорологічних умов виробничі, допоміжні і санітарно-побутові приміщення повинні бути обладнані опаленням і загальнооб-мінною припливно-витяжною вентиляцією відповідно до вимог СНиП 2.04.05-91. «Отопление, вентиляция и кондиционирование воздуха». Основними нормативними документами, що регламентують параметри мікроклімату виробничих приміщень, є ДСН 3.3.6. 042-99 та ГОСТ 12.1.005-88 «Общие санитарно-гигиенические требования к воздуху рабочей зоны ». Вентиляція.Концентрація шкідливих речовин у повітрі робочої зони виробничих приміщень не повинна перевищувати встановлених норм. При тривалості роботи в середовищі, яке містить оксид вуглецю, не більше 1 години, гранично допустима концентрація оксиду вуглецю може бути підвищена до 50 мг/м3, при тривалості роботи не більше 30 хв - до 100 мг/м3, при тривалості роботи не більше 15 хв - до 200 мг/м3. Повторні роботи в умовах підвищеного вмісту оксиду вуглецю в повітрі робочої зони можуть проводитися з перервами не менше ніж на 2 години. Для забезпечення потрібних умов повітряного середовища приміщення зберігання, профілактичного обслуговування та ремонту транспортних засобів інші виробничі приміщення повинні бути обладнані загальнообмінною, припливно-витяжною вентиляцією з механічним примусом з урахуванням режиму роботи підприємства, марок автомобілів, що експлуатуються, і кількості шкідливих речовин, що виділяються. У приміщеннях зберігання автомобілів видалення повітря слід передбачати з верхньої і нижньої зон порівну, а подача припливного повітря повинна здійснюватися зосереджено вздовж проїздів. У приміщеннях профілактичного обслуговування та ремонту автомобілів видалення повітря системами загальнообмінної вентиляції слід передбачати із верхньої і нижньої зон порівну з урахуванням витяжки з оглядових канав, а подачу припливного повітря - розосереджено в робочу зону і оглядові канави, а також в приямки траншей і тунелі оглядових канав. У приміщеннях для виконання шиномонтажних, зварних, фарбувальних, оббивальних та деревообробних робіт подачу припливного повітря слід передбачати з верхньої зони струменем, спрямованим зверху вниз, а видалення повітря - з нижньої зони. Системи витяжної вентиляції в приміщеннях дільниць фарбування, зарядки акумуляторних батарей, ремонту паливної апаратури не допускається об'єднувати між собою і з системами витяжної вентиляції інших приміщень. Для вилучення шкідливих викидів безпосередньо від місць їх виникнення необхідно в приміщеннях улаштовувати місцеві від-смоктувачі.
Рис. 3.7. Виведення відпрацьованих газів штанговим відсмоктувачем: а - загальний вигляд; б - вивід шлангового відсмоктувача; 1 - труба глушника автомобіля; 2 - наконечник гнучкого шланга; З — шланг Місцеві відсмоктувальні пристрої застосовують для видалення всіх видів шкідливостей: теплоти, вологи, газів, парів, пилу. Конструктивно це можуть бути закриті приймачі, бортові відсмоктувані, витяжні зонти, шафи, кабіни і камери, всмоктувальні панелі та інші пристрої, спеціальні кожухи тощо (див. рис. 3.8 на с 108). Витяжними кожухами обладнують шліфувальні, полірувальні та заточувальні верстати. Об'єм повітря, м3/год, для видалення пилу від таких верстатів обчислюють за формулою: L = 103AD, де Л - діаметр робочого круга, м; А - коефіцієнт пропорційності: А = 2 при D = 0,25 м; А = 1,8 при D = 0,25 - 0,60 м; А = 1,6 при D > 0,60 м. 106 Таблиця 3.6. Гранично допустимі концентрації шкідливих речовин у повітрі робочої зони Найменування речовини Величина ГДК, Клас мг/м небезпеки А. У виробничих приміщеннях, кабінах, салонах автомобілів Азоту оксид (у перерахунку на МСЬ) 5,0 II Акролеїн - 0,2 І Бензин (розчинник, паливний) 100,0 II Метилмеркаптан 0,8 IV Свинець і його неорганічні сполуки (за свинцем) 0,01/0,005 II Спирт метиловий (метанол) 5,0 І Вуглеводні аліфатичні граничні С, Сю 300,0 III (у перерахунку на С) Вуглецю оксид 20,0 І Формальдегід 0,5 V Б. У виробничих приміщеннях Ацетон 200,0 IV Водню хлорид (соляна кислота) 5,0 III Гас (у перерахунку на С) 300.0 IV Сірчана кислота 1,0 II Ксилол III Уайт-спірит (у перерахунку на С) 300,0 IV Толуол 50,0 III Фенол , 0,3 Іі Водень миш'яковистий 0,1 І Тальк 4,0 III Луги їдкі (розчини у перерахунку на NaOH) 0,5 П Пил рослинного походження: -деревний 6,0 IV - луб'яний, бавовняний тощо 2,0 IV Марганець у зварювальних аерозолях при вмісті: -до 20% 0,2 'II -від 20% до 30%____________________________ 01___________ II Примітка. У чисельнику - максимальна, в знаменнику - середньозмінна. Витяжні шафи різних конструкцій застосовують у хімічних лабораторіях, акумуляторних відділеннях ремонтних майстерень Для заряджання акумуляторів, при термічній і гальванічній обробці Деталей, фарбуванні виробів, виконанні робіт з полімерами тощо. 107 ■Рис. о.о. Місцеві витяжні вентиляторні пристрої: а - аспіраційний кожух; б - всмоктуюча панель; в - витяжна шафа; г — бортові відсмоктувачі від ванни Об'єм повітря, необхідний для видалення із шафи шкідливих речовин і запобігання їх виходу у приміщення через робочий отвір шафи, визначають за формулою: L = FV • 3600, де F площа робочого отвору шафи, м2; V - швидкість повітря в робочому отворі, м/с (для холодних малотоксичних речовин V= 0,5-0,7; нагрітих - V = 1,0-1,2; для видалення пилу V= 0,8-1,5). Спеціальні кабіни і камери слід застосовувати при фарбуванні деталей машин як технологічні пристрої. Для ефективної роботи кратність обміну повітря в них повинна становити 30-100. Витяжні зонти широко застосовують у ковальських відділеннях ремонтних майстерень, на робочих місцях паяння або при використанні шкідливих речовин у невеликих кількостях. Типовим застосуванням витяжного зонта є ковальський горн. Щоб забруднене повітря від ковальського горна повністю видалялось, необхідно, щоб він був обладнаний витяжним пристроєм з необхідним подаванням повітря. Таку кількість повітря, м3/год, можна визначити за формулою: L = abV ■ 3600, де а і Ь - ширина і довжина зонта в приймальній частині, м; V -швидкість руху повітря в приймальній частині, м/с (V = 1,5-1,25 для зонта, відкритого з чотирьох боків; V = 0,9-1,5- 3 трьох боків; V = 0,75-0,9 - з двох боків; V = 0,5-0,7 - з одного боку). Всмоктувальні панелі (рис. 3.86) застосовують на малогабаритних робочих місцях (електрозварювання, ремонт акумуляторів, робота з полімерними матеріалами тощо). Різновиди цього пристрою використовують при ручному зварюванні в закритих посудинах. При цьому приймальна частина (у вигляді лійки) закріплюється безпосередньо біля зони горіння електричної дуги. Зварювальний аерозоль за допомогою такого пристрою відсмоктується (при забезпеченні необхідної швидкості потоку повітря) і видаляється назовні. Бортові відсмоктувачі (рис. 3.8г) застосовують для видалення шкідливих речовин у вигляді парів і газів у ваннах для гальванічних покриттів деталей, в електролітичних пристроях, які використовують як електролізні ванни, та інших місткостях, наприклад, у пристроях для електролітичного полірування тощо. При цьому з електролітів, до складу яких входять висококонцентро-вані кислоти, хромовий ангідрид та інші речовини, видаляються у вигляді пари оксиду хрому і нікелю, ціаністих сполук тощо. Як правило, бортові відсмоктувачі мають форму щілин шириною 40-100 мм і як повітроприймачі розміщені з одного або обох боків ванни (залежно від її ширини). Шкідливі речовини, що утворюються над поверхнею електроліту, особливо при його нагріванні, потоками повітря спрямовуються до приймальної частини щілини, потрапляють до неї і видаляються назовні вентиляційним пристроєм. Необхідну кількість повітря, м3/год, розраховують за формулою: L = blvnklk2 ■ 3600, де b і І - ширина і довжина щілини, м; и - швидкість повітря в щілині, м/с; п - коефіцієнт, для однобортного відсмоктувача дорівнює 1, для двобортного - 2; kl - коефіцієнт, що враховує опір руху повітря над поверхнею рідини у ванні до щілини (за відсутності штанг k = 1, за наявності k = 1,7); k2~ коефіцієнт, який враховує рухомість повітря в приміщенні. При застосуванні в складі електролітів рідин, пари яких мають гранично допустиму концентрацію менше 0,001 мг/м3, швидкість беруть v = 0,8 м/с; при вищих значеннях ГДК шкідливих речовин швидкість може бути меншою, v = 0,5 м/с. Розрахунки щілинних відсмоктувальних пристроїв необхідно проектувати за спеціальними методиками, які більш точно враховують вплив багатьох факторів на ефективність їх роботи. Дільниці (робочі місця) для безкамерного фарбування транспортних засобів повинні бути обладнані пристроями (гідрофільт-рами) для уловлювання аерозолів фарби. Приміщення для ацетиленового генератора повинне мати механічну припливну вентиляцію у вибухозахисному виконанні і природну витяжну вентиляцію. У приміщеннях для ацетиленового генератора потужністю до 20 м3/год газоподібного ацетилену допускається улаштування природної припливно-витяжної вентиляції. Повітря, яке містить горючий пил або горючі відходи, має підлягати очищенню до надходження його у вентилятори. Аварійна вентиляція повинна забезпечувати кратність повітрообміну не нижче загальнообмінної вентиляції. Приміщення для зберігання і профілактичного обслуговування транспортних засобів, у яких можливе швидке підвищення концентрації шкідливих речовин у повітрі, має обладнуватися системою автоматичного контролю за станом повітряного середовища. Усі вентиляційні установки, за винятком віконних і дахових вентиляторів, повинні розташовуватися в окремих приміщеннях. Забороняється: • працювати у виробничих приміщеннях, де виділяються шкідливі речовини, при несправній або невключеній вентиляції; • рециркуляція повітря у виробничих приміщеннях, де виділяються пари, гази або може мати місце різке збільшення концентрації шкідливих і вибухонебезпечних речовин, газу. Перед здачею в експлуатацію заново змонтованих вентиляційних установок, а також після їх реконструкції і ремонту вони повинні пройти наладку і випробування. При зміні технологічних процесів, а також при перестановці виробничого обладнання, що забруднює повітря, вентиляційні установки повинні бути приведені у відповідність до нових умов. Викиди в атмосферу із систем вентиляції слід влаштовувати на відстані від приймальних пристроїв для зовнішнього повітря не менше 10 м по горизонталі або 6 м по вертикалі при горизонтальній відстані менше 10 м; при цьому викиди із систем місцевих відсмоктувачів слід розміщувати на висоті не менше 2 м ПО над найвищою точкою покрівлі, для систем аварійної вентиляції - на висоті не менше 3 м від рівня землі. Приймальні пристрої припливної вентиляції повинні розташовуватися на відстані не менше 12 м від воріт з кількістю виїздів і в'їздів більше 10 автомобілів на годину. При кількості виїздів і в'їздів менше 10 автомобілів за годину приймальні пристрої припливних вентиляційних систем можуть розташовуватися на відстані не менше 1 м від воріт. Повітрообмін - процес заміни відпрацьованого і забрудненого повітря у виробничому приміщенні свіжим за рахунок дії природної (або) механічної вентиляції. Величина обміну повітря, м3/год, - один із основних показників, необхідних для проектування будь-якої з систем вентиляції виробничого приміщення. Для автомобільних господарств, автомобілеремонтних майстерень, колективних гаражів та інших підприємств у випадках, коли повітря забруднюється продуктами згорання від двигунів, необхідний розрахунок обміну повітря зводиться до того, що спочатку визначають кількість спаленого палива, а потім - кількість шкідливих речовин у повітрі. Після цього визначають кількість повітря, яку необхідно подати для розчинення шкідливих речовин до небезпечних концентрацій. При роботі автомобільних двигунів кількість витраченого бензину обчислюють за формулою: G6 = 0,6 + 0,8 Lde, де Ldg - об'єм (літраж) циліндрів двигуна, л. Кількість оксиду вуглецю, що виділяється при згоранні бензину, визначають за формулою: Qco = 15 G6 (P/100), де р - вміст СО,%, у відпрацьованих газах, залежить від режиму роботи двигуна. При в'їзді у гараж (двигун нагрітий) Р = 2, при виїзді з нього - Р = 3, при регулюванні двигуна - Р — 4. При спалюванні етилованого бензину, крім CO, виділяються аерозолі свинцю, їх кількість визначають за формулою: Qc= 0,05 Ge(Q,/100), Де Qj - кількість свинцю, що перетворився в аерозоль при згоранні палива (Qt = 0,005%); 0,05 - вміст свинцю в паливі. Після визначення шкідливих речовин у повітрі обчислюють необхідну кількість повітря для вентиляції: L = (1000 Qtn)/60d, де Q - кількість шкідливих речовин, що виділяються і потрапляють у повітря, кг/год; t - тривалість роботи двигуна автомобіля, хв; п - кількість одночасно працюючих двигунів; d -нормативний вміст шкідливих речовин у повітрі, г/м3. Якщо працюють одночасно карбюраторні та дизельні двигуни і повітря забруднюється продуктами згорання цих двигунів, застосовують інші формули для визначення кількості інших Ч шкідливих речовин (зокрема, оксиду вуглецю, оксиду азоту, альдегідів у повітрі). Наприклад формулу: в* т <Д + W ?„'/бооо, де Av Бу -коефіцієнти, що дорівнюють: для карбюраторних двигунів Л, = 9, Б,=12; для дизелів А, = 160, Б, = 13,5; Кц -робочий об'єм циліндрів двигуна, л; о, ~ об'ємна частка шкідливих речовин у відпрацьованих газах (для карбюраторних двигунів - оксиду вуглецю 4-6%; для дизелів-оксиду вуглецю - 0,05-0,07%, оксиду азоту 0,007- 0,009%, альдегідів 0,035-0,050%; t - тривалість роботи двигуна, год. Опалення. Для обігрівання і створення у виробничих приміщеннях нормованих показників мікроклімату (табл. 3.7) має застосовуватися повітряне, парове або водне опалення. Система опалення, незалежно від виду, повинна забезпечувати рівномірне нагрівання повітря в приміщеннях, можливість місцевого регулювання і вимикання, зручність в експлуатації, а також доступ при ремонті. Опалення виробничих приміщень, у яких на одного працюючого є більше 50 м площі підлоги, мае я забезпечувати нормативну температуру повітря на постійних робочих місцях. Чергове опалення слід передбачати для підтримання температури повітря не нижче +5 С, використовуючи основні опалювальні системи. У холодний період року в приміщеннях зберігання, профілактичного обслуговування і ремонту транспортних засобів, коли вони не використовуються в неробочий час, температура повітря повинна бути не нижче +5 С. Відновлення нормованої температури має забезпечуватися до початку використання приміщення або до початку роботи. 112 х г хиницэоиэн з ™. Э ">. З її- 3_.р' $по s 5 'хило!* хиюдоа fidr о* » 0- ш ош о 5 J5 "5 єн еии.Ц>ЛиоЯ ш о m о * - р. §--------------------------- ю-* СЧ™ ^«Я S $ вмчиеииіио 35 32 do do do хиниііооьан ,- «- 7] j 5» ixhhviixoou .«s^s J3| МІНІ S Jjf -хвпоіихиь09<хі ^£ ^£ §- & & | її----------------------------- go go Я° S3 §8 * * § енчиемиіію Ш Щ do d3 do с . «"* ^"* а-------------- -і—[—і----------- о £ -ооиэн ,~<OJ "^"~ С 2 а в І І ХИН 1<Ч Ї3<° Ч* ^5 Ч- § f | і( | ХИНИЦ. ед0 «а °|ед І § I a I 8. -ооиэн Я8 с*м **" З і 5 _--------- . cj d її I & хии «ио rifc SI8 ЯІ ЯІ о і І--------------------------------------------- ,«„ піп оісо ш в енчиеинию Т] і Н0 di do ^S "о ~ SJcm Нем ^ * s_____ ------------ X > ' Я vg .11 <§{ £|ё£ 1 N І і ІІІ1ІІІІ1Ї і і II її іРРіїїН І І II II fіii&fllі:I J //5 Примітки до таблиці 1. Відносна вологість повинна відповідно дорівнювати: при 28"С - не більше 55; 27"С - 60, 26 "С - 65; 25 "С - 7; 24 "С і нижче - 75%. 2. Допустима температура повинна бути не більш ніж на З °С вище від середньої температури зовнішнього повітря о 13-й годині найтеплішого місяця, але не більше 28 °С. 3. Більша швидкість руху повітря в теплий період року відповідає максимальній температурі повітря, менша - мінімальній температурі повітря. * У чисельнику наведені дані для холодного і перехідного періодів року (температура повітря нижче +10"С), у знаменнику - для теплого періоду року (температура зовнішнього повітря +10 "С і вище). Температура припливного повітря, яке подається в робочу зону, оглядові канави (у т.ч. канави контрольно-технічного пункту), а також приямки, траншеї і тунелі оглядових канав у холодний період року, повинна бути не нижче +16 °С і не вище +25 °С. Зовнішні ворота приміщень зберігання, профілактичного обслуговування і ремонту транспортних засобів необхідно обладнувати повітряно-тепловими завісами у таких випадках: • при розташуванні постів профілактичного обслуговування на відстані 4 м і менше від зовнішніх воріт; • при кількості 5 і більше в'їздів (виїздів) на годину, що припадають на одні ворота в приміщеннях постів профілактичного обслуговування і ремонту транспортних засобів; • при кількості 20 і більше в'їздів (виїздів) на годину, що припадають на одні ворота в приміщеннях зберігання транспортних засобів. В окремих районах Автономної Республіки Крим, де середня розрахункова температура зовнішнього повітря вище -15 °С, обладнання зовнішніх воріт повітряно-тепловими завісами може не передбачатися. Відкриття і закриття воріт повинно бути зблоковане з включенням (виключенням) повітряно-теплових завіс. Вхідні двері виробничих приміщень повинні мати справні механічні пристрої для примусового закриття. В усіх приміщеннях для профілактичного обслуговування і ремонту транспортних засобів на видному місці і відстані 5-10 м від воріт або вхідних дверей повинні бути встановлені термометри. Експлуатація парових та водонагрівальних котлів, теплових установок, теплових мереж повинна здійснюватися відповідно до 114 т вимог Правил будови і безпечної експлуатації парових і водонагрівальних котлів, Правил технічної експлуатації тепловикористову-ючих установок і теплових мереж та Правил техніки безпеки при експлуатації тепловикористовуючих установок і теплових мереж. Захист віл підвищених рівнів вібрації Джерелами вібрації, які впливають на водіїв самохідних машин, є в основному рухома частина і двигун. Рухома частина створює на робочому місці водія переважно загальну низькочастотну вібрацію як наслідок взаємодії коліс з нерівним рельєфом місцевості і передається через раму і систему кріплення на кабіну або робочу площину. Низькочастотна вертикальна вібрація у зв'язку з особливостями її виникнення в процесі подолання машинами перешкод у вигляді нерівностей шляху, як правило, спостерігається частіше, ніж горизонтальна. При горизонтальній вібрацп найбільші значення величин спостерігаються у поздовжньому напрямку через коливання машини уздовж поздовжньої осі при неодночасному переїзді тих самих перешкод передніми і задніми рухомими частинами. Вібрація зростає з підвищенням швидкості руху машин по ґрунту, особливо це закономірно у межах від 5 до 20 км/год. При транспортних роботах найбільші величини вібрації відзначаються під час руху машин по ґрунтових дорогах та бруківці зі швидкістю 18-26 км/год, а також по стерні поперек борізд. Рівень низькочастотної вібрацїї значною мірою визначається конструкцією та розташуванням самого сидіння, підресорюванням осей, тиском повітря в балонах. Низькочастотна вібрація на сидіння зростає з віддаленням його від центра ваги машини і наближенням до місця розташування задньої осі, а також зі збільшенням тиску повітря у балонах коліс. З роботою двигуна самохідної машини пов'язана наявність на робочому місці водія машини загальної низькочастотної вібрацп, Найбільші рівні якої - у межах октавних смуг з середньогеометри-чними частотами 63-125 Гц, інколи - 31,5 Гц. Така вібрація виникає внаслідок роботи циліндропоршневої та шатунно-криво-Шипної груп, а також допоміжних механізмів двигуна і через рамку передається на підлогу кабіни і сидіння в ній. Часто найінтенсивніші рівні високочастотної вібрації спостерігаються 115 на частотах, близьких до частот обертання двигуна внутрішньо* го згорання. У процесі експлуатації машини окремі деталі двигуна, трансЯ місії робочих органів зношуються, виникають люфти, а це сприяяЯ посиленню вібрації, яка передається на сидіння. При збільшеннЯ зазорів у тягах внаслідок зношування або при недостатньому їхт регулюванні рівень вібрації, яка реєструється на кермі, зростаєД Таким чином, на водіїв разом із загальною низькочастотноїД впливають локальна і загальна вібрації. Зниження вібрації машин, механізмів і обладнання домага-Я ються впливом на джерело вібрації або на коливальну систему,™ Найефективнішими методами боротьби з низькочастотної» вібрацією є спеціальне підресорювання сидіння. Встановлено, щоЯ власна частка коливань раціонально зроблених сидінь не повиннаЯ перевищувати 1,5 Гц. Ці вимоги пов'язані з резонансними яви-Я щами, що виникають при збігу частоти власних коливань сидін-1 ня і вібрацій на робочому місці, найбільші рівні яких 2-4 Гц. Високочастотна вібрація, яка передається на сидіння, значною мірою гаситься за допомогою м'яких прокладок під обшивкою сидіння. Ці прокладки виготовляють з еластичного пористого матеріалу типу пінополіуретану. Гумовий килимок на підлозі кабіни дещо зменшує високочастотну вібрацію, яка передається на ноги водіїв. Для цього ж потрібні гумові прокладки на педалях керування. Для гасіння високочастотної вібрації, яка передається на руки від керма і важелів керування, їх доцільно облицювати матеріалом з великим внутрішнім тертям і демпфіруючими властивостями.
Вібрація керма зменшується при своєчасному регулюванні тяг, при регулярному контролі і забезпеченні суцільного кріплення рульової колонки. Складніше низькочастотну вібрацію на робочому місці водія самохідної машини привести до гігієнічних нормативів. Методи, які пропонуються для зменшення такої вібрації, малоефективні. Зокрема, зменшення тиску в балонах коліс на 71-101 кПа зумовлює зниження вібрації робочого місця водія всього на 6-9%. Додаткове використання різних типів підвісок для передньої осі (листові та гвинтові ресори, гумові амортизатори, незалежні телескопічні підвіски) не дали очікуваного ефекту. Прй цьому зменшились коливання лише передньої осі на 25-30%, а Читайте також:
|
||||||||||
|