МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||||||||||||||
Відомчий облік дорожньо-транспортних пригод 12 страница• підіймати вантаж неустановленої маси, засипаний землею або завалений будь-якими предметами, що примерзли до землі або іншого предмета; • допускати розкачування піднятого вантажу; • витягати із землі стовпи, палі, шпунти тощо; • експлуатувати несправний автокран (всі виявлені несправності повинні негайно усуватися); • вантажити (розвантажувати) при несправному освітленні автокрана або недостатньому освітленні робочої площадки у темний час доби; • працювати без установлених упорів; • переміщати вантаж шляхом підтягування або підіймати його при косому натягу вантажного троса; • різко гальмувати при підійманні, опусканні вантажу або повороті кранової установки; • переміщати автокран з піднятим вантажем; • переносити вантажі над людьми;
• працювати з канатом, що має вм'ятини, обриви хоча б однієї стальки або обірваних дротів більше, ніж це допускається Правилами будови і безпечної експлуатації вантажопідіймальних кранів; • працювати під лініями електропередач і в інших небезпечних зонах без наряду-допуску. Підіймання і переміщення вантажу двома або декількома кранами здійснюються згідно з проектом або технологічною картою і тільки під безпосереднім керівництвом особи, відповідальної за безпечне проведення робіт з переміщення вантажів кранами. На автокрані з електричним приводом забороняється працювати: • з несправними або знятими кожухами (огородженням) струмоведучих частин; • з пошкодженою ізоляцією електропроводки і кабеля; • при пошкодженні зануляючої електропроводки; • з відкритими дверцями шаф електрообладнання; • без гумового килимка в кабіні. Обслуговування електрообладнання автокранів дозволяється виконувати тільки спеціально підготовленому персоналу. При навантаженні або розвантаженні автомобіля, який обладнаний вантажопідіймальним бортом, забороняється: • робота при відсутності або несправності упорних планок фіксаторів на платформі; • робота вантажопідіймальним бортом при несправній і не-відрегульованій гідросистемі; • проводити вантаження і розвантаження за допомогою вантажопідіймального борта на нерівних площадках з ухи- " лом більше 3%; • підіймання і опускання людей на платформі борта; • проводити ремонтні і монтажні роботи під платформою борта без кріплення його страховочним тросом до кузова автомобіля. Стропальні і такелажні роботи.До виконання стропальних і такелажних робіт допускаються особи, що мають посвідчення на право проведення цих робіт. Для підвішування на гак крана вантажів без попередньої обв'язки (вантажі, які мають петлі, Рим-болти, цапфи, а також ті, що знаходяться в ковшах, контейнерах або іншій тарі) можуть допускатися робітники основних професій, додатково навчені за скороченою програмою стропальника. До цих робітників ставляться ті ж вимоги, що й до стропальників. При спільному виконанні робіт кількома стропальниками один із них повинен бути призначений старшим. Дозволяється стропувати тільки той вантаж, схема стропування і маса якого відомі. Маса вантажу, який підіймається, не повинна перевищувати граничних навантажень строп, що зазначені на ярлику, і навантажень підіймальних кранів. Канати, ланцюги накладають на вантаж рівномірно, без вузлів і перекручування, а на гострі ребра вантажу слід підкладати під стропи прокладки, що запобігають їх пошкодженню. При подвійних гаках вантаж, що підіймається, необхідно підвішувати рівномірно на обидва роги. Вантаж повинен підвішуватися з урахуванням центра ваги так, щоб при підійманні він одночасно усією площиною, на яку спирається, відривався від землі або опори. Стропування великогабаритних вантажів металевих, залізобетонних конструкцій тощо необхідно робити за спеціальні пристрої, стропувальні вузли або визначені місця. Місця стропування, положення центра ваги і маса вантажу повинні бути позначені підприємством - виробником продукції або вантажовідправником. Опускати вантаж необхідно так, щоб стропи не защемлялись нимі легко знімались із нього. Знімати стропи можна тільки після установлення вантажу на опору. При укладенні вантажів круглої форми на площині необхідно запобігати можливості їх скочування шляхом підкладання прокладок, упорів тощо. При підійманні, розвороті і опусканні громіздких і довгомір-них вантажів напрямляти їх дозволяється тільки за допомогою відтяжки (розтяжки) зі стального або іншого матеріалу каната необхідної довжини або легких міцних багрів. Напрямляти вантаж руками забороняється. Підлазити під ледь піднятий вантаж для підведення строп забороняється. Стропи повинні підводитися гачками із товстого дроту або баграми. Перед підійманням вантажу краном (механізмом) усі сторонні особи повинні віддалятися на безпечну відстань. Стропальник, знаходячись осторонь від вантажу, подає кранівнику (оператору підйомного механізму) сигнали про переміщення вантажу. Після підіймання вантажу на 0,2-0,3 м стропальник зобов'язаний дати сигнал «Стій», оглянути ув'язку вантажу, перевірити справність кріплення та центрування і, якщо все в порядку, дозволити продовжувати переміщення в необхідному напрямку. При несправності обв'язки вантаж повинен бути негайно опущений у вихідне положення, а подальше підіймання дозволяється проводити тільки після усунення неполадок. Міцність ув'язки пучків (бухт, мотків тощо) не повинна допускати її розриву при підійманні. Перед опусканням вантажу необхідно перевірити місце для його установлення і переконатися, що вантаж, який опускається, не впаде, не перекинеться і не сповзе вбік. Забороняється: • установлювати вантаж на тимчасові перекриття, труби і паропроводи, кабелі тощо, а також стояти на вантажі, що переміщується, або знаходитися під ним; • користуватися несправними або зношеними чалочними пристроями, а також пристроями, термін випробувань яких минув; • поправляти (посувати) ударами кувалди, лома тощо, положення вітки строп, якими обв'язаний вантаж; • утримувати руками або кліщами стропи, що зісковзують при підійманні вантажу (у таких випадках необхідно спочатку опустити вантаж на опору, а потім поправити підв'язку); • зрівноважувати вантаж вагою власного тіла або підтримувати частини вантажу під час його переміщення. Вимоги до застосування канатів.Сталеві канати, що застосовуються для такелажних робіт та у вантажопідіймальних машинах, повинні відповідати вимогам чинних нормативним документів і мати сертифікат або копію сертифіката заводу-виробника відповідно до вимог ГОСТ 3241. У разі отримання канатів, що не мають зазначеного сертифіката, вони повинні пройти випробування \ згідно з вимогами ДНАОП 0.00-1.03-93 «Правилабудови та безпечної експлуатації вантажопідіймальних кранів». Сталеві канати, що застосовують як вантажні, стрілові, ванто-ві> тримальні та тягові, повинні вибиратися згідно з вимогами ДНАОП 0.00-1.03-93 «Правила будови та безпечної експлуатації вантажопідіймальних кранів». Під час проектування, замінювання, а також перед установлюванням на вантажопідіймальну машину розривне зусилля канатів повинне перевірятися за формулою: де Fg - розривне зусилля каната в цілому, Н, що вибирається за сертифікатом; S - найбільший натяг вітки каната, Н, зазначений у паспорті крана; Z - мінімально допустимий коефіцієнт використання каната (мінімальний коефіцієнт запасу міцності каната), який визначається за даними табл. 4.1 і 4.2. Якщо в сертифікаті про випробування зазначене сумарне розривне зусилля, величину Fo можна визначити перемноженням ' сумарного розривного зусилля на коефіцієнт 0,83. Забороняється застосовувати групу класифікації механізму нижче М5 за ГОСТ 25835 під час виконання робіт у небезпечних умовах (транспортування розплавленого металу, шлаку, отруйних та вибухових речовин). У разі установлювання канатів на лебідках, призначених для піднімання працівників, розрахунок коефіцієнта Z необхідно проводити так само, як для групи класифікації М8. Підіймальні та тягові канати повинні мати подвійне сукання з осердям з волокнистого матеріалу. Підіймальні канати повинні мати також хрестове сукання. Допускається застосування канатів однобокого сукання, якщо унеможливлено розкручування каната або закручування віток поліспаста. Для тягових канатів пересування вантажного візка, підтримок та опор повинні застосовуватися переважно канати однобокого сукання. Тримальні канати та способи закріплення їх на опорах та в муфтах повинні задовольняти такі вимоги: • канати повинні мати закриту конструкцію і виконуватися з одного куска. Як тримальні канати на гакових кранах, призначених для монтажних робіт, допускається застосовувати багатопрядні канати з металевим осердям; • тримальний канат повинен закріплюватися на опорах за допомогою шарнірних пристроїв, що дозволяють регулювати його натягування; • у разі застосування кількох тримальних канатів повинно забезпечуватися їх рівномірне натягування; • тримальний канат повинен закріплюватись у муфті клинами або залитим металевим сплавом. На кранах зі змінюваним прольотом допускається закріплювати тримальний канат затискачами. Таке закріплення має розраховуватися на зусилля, не менше за розривне зусилля каната в цілому. Діаметр барабанів та напрямних блоків для вантажних, тягових і грейферних (підтримувальних та замикальних) канатів повинен визначатися за формулою Д > hd, Де Д - діаметр барабана, блока, який вимірюється по середній лінії каната, mm; h - коефіцієнт вибору діаметра барабана, блока; d - діаметр каната, мм. і Мінімальні значення коефіцієнта використання каната Z та коефіцієнта вибору діаметра барабана або блока Л повинні вибиратися відповідно до табл. 4.З. Закріплення та розміщення канатів на вантажопідіймальній машині має бути таким, щоб унеможливлювалося спадання їх з барабанів або блоків, а також перетирання їх внаслідок дотикання до елементів конструкції або до канатів інших поліспастів. Петлю на кінці каната для закріплювання його на вантажопідіймальній машині, а також петлю стропа, що сполучається з кільцями, гаками та іншими деталями, необхідно виконувати із застосуванням: • ковша із заплітанням вільного кінця каната або установлюванням затискачів; Таблиця 4.3. Мінімальні коефіцієнти використання каната Тримапьний - з~0 Підіймальний: - гакоаий монтажний ЗО 5,0 40 4,5 . 50 4.0 - гаковий перевантажувальний ЗО 5,5 40 5,0 50 4,5 - грейферний перевантажувальний ЗО 5,0 40 5,5 50 5.0 Тяговий, що застосовується для пересування: - вантажного візка ЗО 4,0 - приводних підтримок ЗО 4,0 - крана (опори) 30 4,0 Для утримання крана (опори) від угону під дією ЗО 2,5 вітру в неробочому стані Для поліспастів заякорювання тримальних канатів ЗО 6,0 Для підвішування кулачкових підтримок - 3,0 Для відтягування щогл та опор — 3,0 Для підвішування електрокабелів - 3,0 Монтажний, що застосовується у разі: - ручного привода 12 4,0 - механічного привода 20 4,0 176
• сталевої кованої, штампованої або литої втулки із закріпленням клином або заливанням легкоплавким сплавом. Корпуси, втулки та клини не повинні мати гострих кромок, на яких може перетиратися канат; • інших способів згідно з вимогами нормативних документів. Не допускається застосування зварних втулок, крім закріплення кінця каната у втулці електросталі. Не допускається перетинання та зіткнення канатів з електричними кабелями та електричними проводами. Вимоги до стропів. Виготовляти стропи повинні працівники, які пройшли спеціальне навчання та перевірку знань, а також працівники, які мають професію заплітальника. Перед початком рубання для запобігання розкручуванню кінці каната у двох місцях слід перев'язати м'яким відпаленим сталевим дротом. Відстань між перев'язками повинна бути від чотирьох до п'яти діаметрів каната, а довжина обмотки - не менше п'яти діаметрів каната. Кінці цього дроту необхідно ретельно скрутити та загнути між станками каната. Кількість проколювань каната кожною сталкою під час заплітання повинна відповідати зазначеній в табл. 4.4. Останнє проколювання каната сталкою необхідно проводити половинною кількістю її дротів (половинним перерізом сталки). Допускається останнє проколювання проводити половинною кількістю сталок каната... Кількість затискачів необхідно визначати під час проектування, проте затискачів повинно бути не менше трьох. Крок розміщення затискачів та довжина вільного кінця каната від останнього затискача повинні бути не менше шести діаметрів каната. Скоби затискача необхідно установлювати на вільний кінець каната. Не дозволяється установлювати затискачі гарячим (ковальським) способом. У конструкціях затискачів повинні передбачатися контргайки або замки для фіксації гайок. Обидві гайки Таблиця 4.4. Кількість проколювань каната сталками під час заплітання гііаметп каната мы Кількість проколювань каната кожною діаметр каната, мм сталкою. не менше Д015 4 177 стискача повинні затягуватися рівномірно, без перекошування. Під час експлуатації необхідно періодично перевіряти щільність затягування затискачів і технічний стан каната під ними. Підіймальні, тягові канати, канати для підтримування та для підвішування електричних кабелів повинні бути цілими. Допускається зрощування підіймальних і тягових канатів, а також канатів для підтримання електричних кабелів - за умови, що кількість зчалків буде мінімальною. Кількість зчалків визначається залежно від довжини каната, що випускається заводом-виробником канатів. Під час експлуатації кількість зчалок допускається збільшувати. Довжина зчалок повинна становити не менше 1000 діаметрів каната. Зчалювати канати повинні працівники, які пройшли спеціальне навчання. Стропи зі сталевих канатів повинні розраховуватись з урахуванням кількості віток каната та кута нахилу їх до вертикалі. Для вантажу масою Q, т, підвішеного до гака за допомогою k віток стропового каната або ланцюга, нахилених під кутом а, °С, до вертикалі (рис. 4.1), зусилля S, кН, що виникає в кожній з віток каната, визначається за формулою: s _ 9>81(Э ,„Q A cos a k ' де k - кількість віток каната; п - коефіцієнт, який залежить від кута а. У разі розрахунку стропів, призначених для піднімання визначеного вантажу, за розрахунковий можна взяти фактичний кут Таблиця 4.5. Залежність коефіцієнта п від кута а нахилу їх до вертикалі, а для стропів загального призначення з кількома вітками - кут між ними, що становить 90°. Для спрощення розрахунку зусилля S коефіцієнт п можна вибрати за даними табл. 4.5. Стропи повинні розраховуватися з коефіцієнтом запасу міцності канатів не менше 6. Стропи та способи закріплювання їх повинні задовольняти такі вимоги: • багатовіткові стропи повинні забезпечувати рівномірне натягування віток; • стропи у разі підвішування вантажу на дворогі гаки повинні накладатися так, щоб навантаження розподілялось на обидва роги гака рівномірно; • стропи повинні кріпитись за спеціальні рами або за масивні частини вантажу, що піднімається, так, щоб усі вітки стропів натягувались рівномірно та унеможливлювалось зісковзування їх - у разі можливого зачіплювання вантажу під час його піднімання за будь-які предмети. У цьому разі місця стропування на вантажах, що піднімаються, повинні визначатися заздалегідь з урахуванням даних про положення центра ваги вантажу, що піднімається, а за відсутності таких даних положення центра ваги можна установлювати пробним підвішуванням вантажу; • петлі стропа повинні надіватись по центру зіва (захвата) гака, а гак установлюватись по центру стропування. Під час піднімання та переміщування вантажів канати вантажного поліспаста підіймальних механізмів повинні спрямовуватись вертикально. Кінці багатовіткового стропа, які не використовуються для зачіплювання вантажу, повинні закріплюватись так, щоб під час переміщування вантажу унеможливлювалось зачіплювання цими кінцями за предмети, що можуть бути на шляху переміщування вантажу. Роботу із застосування канатів необхідно виконувати в Рукавицях. Сталеві канати та стропи необхідно бракувати відповідно до вимог ДНАОП 0.00-1.03-93 «Правила будови і безпечної експлуатації вантажопідіймальних кранів». Підлягають бракуванню 179 стропи, що не мають бирок, а також етроли, що мають такі дефекти: • одну або кілька обірваних сталок; • видавлене назовні осердя; • зменшений на 40 % і більше первісний діаметр каната внаслідок спрацювання або корозії; • кошикоподібну деформацію; • більшу, ніж допускається, кількість обірваних дротів на один крок; • тріщини на гаках або кільцях або спрацювання їх на 10% • видавлювання або розшарування сталок; • місцеве збільшення або зменшення діаметра каната;
• роздавлені ланки, перекручування, заломлювання, перегинання каната; • пошкодження - внаслідок впливу температури або електричного дугового розряду. Сталеві канати, якими оснащені вантажопідіймальні механізми, разом з цими механізмами повинні проходити технічне опо-свідчення, яке передбачає випробування під навантаженням. Нерознімні з'єднання канатів (вузли закріплення розтяжок, відтяжок і тяг) після виготовлення необхідно протягом 10 хв. перевіряти на відповідність нормативній документації та випробовувати зусиллям, яке у 1,25 раза перевищує номінальне (робоче), із записом результатів огляду та випробувань у журнал (довільної форми). Канати (як нові, так і ті, що перебувають в експлуатації та зберігаються в складських приміщеннях) необхідно змащувати графітовим мастилом, яке захищає їх від корозії та зношування, не рідше: одного разу на 1 міс. - вантажні (поліспастні); одного разу на 1,5 міс. - чалочні та стропи; одного разу на 6 міс. -канати, що зберігаються в складських приміщеннях. Сталеві канати необхідно зберігати змащеними та змотаними в бухти або котушки так, щоб не утворювалися петлі та вузли. Канати повинні зберігатись у сухих, добре провітрюваних складських приміщеннях на дерев'яних настилах або підкладках. Робота на авто- та електронавантажувачах.Керувати автонавантажувачами можуть тільки водії автомобілів, які мають посвідчення на право керування ними. Керувати електронаван-тажувачами мають право особи, які мають посвідчення на право 180 керуванням ними, а також першу кваліфікаційну групу з електробезпеки. Робота на несправному авто- та електронавантажувачі (навантажувачі) не допускається. Навантажувачі, що мають колеса з вантажошинами, повинні використовуватись тільки на ділянках із твердим і рівним покриттям, а автонавантажувачі з пневматичними шинами, крім того, - на покриттях із каменю (щебеню) і вирівняних земляних майданчиках. Забороняється використовувати навантажувачі для перевезення і підіймання людей. Під час укладення (розбирання) штабелів вантажів навантажувачами в зоні їх роботи не повинні проходити шляхи ручного перенесення і перевезення вантажів, а також не повинні проводитися перевантажувальні роботи. Під зоною роботи навантажувача розуміється майданчик, необхідний для маневрування при під'їзді до місця навантаження або розвантаження і від'їзді назад. Перед в'їздом навантажувача у вузьке місце між штабелями, устаткуванням, елементами конструкцій будівель та споруд водій зобов'язаний зупинити навантажувач і переконатись у відсутності людей у зоні його роботи. При переміщенні вантажів навантажувачами необхідно застосовувати робочі пристрої (вилочні захвати, гаки, ковші тощо) відповідно до технічної документації. Навантажувачі з вилочними захватами при транспортуванні дрібних або нестійких вантажів повинні бути обладнані запобіжною рамкою або кареткою для упирання вантажу при переміщенні. Подовжувані вилочних захватів повинні бути обладнані защіпками або пристроями, що надійно фіксують їх на захватах. При перервах у роботі та після закінчення її вантаж повинен бути опущений. При роботі на вилочному навантажувачі необхідно дотримуватися таких вимог: • вантаж повинен розміщуватися на захватній вилці таким чином, щоб не виникав перекидний момент; при цьому вантаж повинен бути притиснутим до рами вантажопідйомника; • вантаж повинен розміщуватися рівномірно на обидві лапи і може виходити уперед за межі вилки не більше ніж на 1/3 довжини лап; • великогабаритні вантажі дозволяється укладати вище захисного пристрою, але не більше одного місця, при цьому повинна бути виділена одна особа для керівництва рухом навантажувача. При роботі навантажувача зі стрілою необхідно спочатку під. няти вантаж, а потім проводити його транспортування. Забороняється зіштовхувати вантаж зі штабеля та підтягувати його. Транспортувати вантажі дозволяється тільки тоді, коли рама вантажопідйомника навантажувача відхилена назад до відказу. Захватний пристрій повинен забезпечувати висоту підіймання вантажу від землі не менше величини дорожнього просвіту навантажувача і не більше 0,5 м для навантажувача на пневматичних шинах і 0,25 м - для навантажувача на вантажошинах. Довгомірні вантажі дозволяється транспортувати на навантажувачі тільки на відкритих територіях з рівним покриттям, при цьому спосіб захоплення вантажу повинен виключати можливість його розвалювання або падіння вбік. Вантаж повинен бути попередньо надійно ув'язаний в пакет. Максимальний повздовжній уклон шляху, яким дозволяється транспортування вантажів навантажувачами, не повинен перевищувати кута нахилу рами вантажопідйомника навантажувача. При роботі на навантажувачах забороняється: • проводити профілактичне обслуговування або ремонт навантажувача при піднятих вантажозахватних пристроях (без страховки); • підіймати на піддонах дрібноштучний вантаж вище захисного пристрою, що захищає робоче місце від падіння на нього вантажу; • відривати примерзлий або затиснутий вантаж, підіймати вантаж за відсутності під ним просвіту, який необхідний для вільного проходу вилки, і укладати вантаж краном безпосередньо на захватний пристрій навантажувача; • перевозити на електронавантажувачах легкозаймисті рідини, а також кислоти, якщо акумуляторна батарея розміщена під вантажною платформою. Класифікація вантажів за ступенем небезпеки і знаки небезпеки За ступенем небезпеки всі вантажі поділяють на чотири групи: 1 - малонебезпечні (будматеріали харчові продукти і т.ін.); 2 - небезпечні за своїми розмірами; 3 - що порошать або горять (цемент, мінеральні добрива, асфальт, бітум і т.ін.); 4 - небезпечні. у свою чергу, небезпечні вантажі ділять на дев'ять класів з розбиттям на підкласи. Клас1 - вибухові речовини, які за своїми властивостями можуть вибухати, викликати пожежу з вибуховою дією, а також пристрої, що містять вибухові речовини і засоби вибуху, призначені для виробництва піротехнічного ефекту: підклас 1.1 - вибухові речовини з небезпекою вибуху масою, коли вибух миттєво охоплює весь вантаж; підклас 1.2 - вибухові речовини, що не вибухають масою; підклас 1.3 - вибухові речовини, що мають небезпеку пожежі з незначною вибуховою дією або без неї; підклас 1.4 - безпечні вибухові речовини, що не дають руйнування пристрою і упаковок; підклас 1.5 - дуже нечутливі вибухові речовини. Клас 2- гази стиснуті, зріджені і розчинені під тиском, які відповідають хоча б одній із таких умов: • надмірний тиск у посудині при температурі +20 °С, який дорівнює або перевищує 105 Па; • абсолютний тиск пари при температурі +50 °С, який дорівнює або перевищує 3 • 105 Па;критична температура нижча 50 °С; підклас 2.1 — неотруйні гази, що не загораються; підклас 2.2 - отруйні гази; підклас 2.3 - легкозаймисті гази; підклас 2.4 - легкозаймисті отруйні гази. Клас 3- легкозаймисті рідини, суміші рідин, а також рідини, Що містять тверді речовини в розчині або суспензії, які виділяють легкозаймисті пари, що мають температуру спалахування в закритій посудині +61 °С і нижче: підклас 3.1 - легкозаймисті рідини з низькою температурою займання - рідини, що мають температуру займання в закритій судині нижче -18 °С або мають температуру займання в поєднанні з іншими небезпечними властивостями, крім легкозаймистих; підклас 3.2 - легкозаймисті рідини з температурою спалахування в закритій посудині 18...+ 23 °С; підклас 3.3 - легкозаймисті рідини з температурою спалахування +23...+ 61 °С включно. Клас 4- легкозаймисті речовини і матеріали (крім класифікованих як вибухові), здатні під час перевезення легко спалахувати від зовнішніх джерел запалювання в результаті тертя, поглинання вологи, самовільних хімічних перетворень, а також при нагріванні: підклас 4.1 -легкозаймисті тверді речовини, здатні легко спалахувати від зовнішніх джерел запалювання (іскри, полум'я або тертя) і активно горіти; підклас 4.2 - самозаймисті речовини, які у звичайних умовах транспортування можуть довільно нагріватися і здійматися; підклас 4.3 - речовини, що виділяють легкозаймисті гази при взаємодії з водою. Клас5 — окисні речовини і органічні перекиси, які здатні легко виділяти кисень, підтримувати горіння, а також можуть у відповідних умовах або в суміші з іншими речовинами викликати самозаймання і вибух: підклас 5.1 - окисні речовини, які самі по собі негорючі, але сприяють легкій займистості інших речовин і виділяють кисень при горінні, тим самим збільшуючи інтенсивність вогню; підклас 5.2 - органічні перекиси, які в більшості випадків горючі, можуть діяти як окисні речовини і небезпечно взаємодіяти з іншими речовинами. Більшість з них легко спалахують і чутливі до удару і тертя. . Клас 6- отруйні і інфекційні речовини, здатні викликати смерть, отруєння або захворювання при попаданні всередину організму або при контакті зі шкірою і слизовою оболонкою. Клас 7- радіоактивні речовини з питомою активністю більше 74 Бк/г. Клас 8- їдкі і корозійні речовини, які викликають ушкодження шкіри, ураження слизових оболонок очей і дихальних шляхів, корозію металів і пошкодження транспортних засобів, споруд або вантажів, а також можуть викликати пожежу при взаємодії з органічними матеріалами або деякими хімічними речовинами: підклас 8.1 - кислоти; підклас 8.2 - луги; підклас 8.3 - різні їдкі і корозійні речовини. Рис. 4.2. Знаки небезпеки: а - підкласи 1.1-1.3; б - підклас 1.4; в - підклас 1.5; г - клас 2; д - клас 3; є - підклас 4.1; ж - підклас 4.2; з - підклас 4.3; и - клас 5; к - клас 6 (отруйні речовини); л - клас 6 (отруйні речовини, які потребують зберігання окремо від харчових продуктів); м - підклас 7.1 (радіоактивні речовини - ізотопи); н - підклас 7.2 (радіоактивні речовини з низькою удільною активністю); о - підклас 7.3 (радіоактивні речовини, що перевозяться за особливим договором); п - клас 8; р - класи 6 і 9 (бактеріологічні препарати): с - клас 9 (речовини з відносно низькою небезпекою при Читайте також:
|
|||||||||||||||||||||
|