Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Маркетинг пасажирських перевезень

Важливе значення у сучасних умовах приділяється маркетингу. Марке­тингом пасажирських перевезень називається система керування, метою якої є повне й ефективне задоволення транспортних потреб населення.

Маркетинг включає:

• аналіз стану і динаміки споживчого попиту па ринку транспортних послуг;

• виявлення і вивчення споживчих переваг;

• оцінку зовнішнього середовища і рівня конкуренції на транспортному ринку;

• визначення місткості ринку транспортних послуг населення і ринкової
частки залізничного транспорту;

• проведення сегментації ринку; виявлення існуючих і перспективних сег­ментів ринку транспортних послуг;

• цінову політику;

• розвиток рекламної діяльності;

• стимулювання попиту на пасажирські перевезення;

• розробку і застосування нових транспортних послуг населенням.

Результатом маркетингу пасажирських перевезень є створення інформа­ційно-аналітичної бази для прийняття ефективних управлінських рішень, що дозволяє забезпечити залучення на залізничний транспорт максимального пасажиропотоку за рахунок конкурентоспроможної тарифної політики і надання населенню транспортних послуг необхідного обсягу і рівня якості.

Джерелами інформації маркетингових досліджень пасажирських переве­зень є дані статистичної звітності (галузевої і позагалузевої) і результати соці­ологічних обстежень (анкетування, опитування й ін.).

Обов'язковим напрямком маркетингових досліджень пасажирських пере­везень є складання характеристики ринку транспортних послуг, що необхідно для оцінки і прогнозування транспортної рухливості населення.

У транспортну характеристику включаються наступні розділи;

- схема і довжина шляхів сполучення у регіоні і напрямки основних пасажиропотоків;

- кількість міст із чисельністю більш ніж 1 млн. чол., від 500 тис. до 1 млн. чол.,від 300 до 500 тис. чол., від 100 до 300 тис. чол., від 50 до 100 тис. чол., менше 50 тис. чол.;

- загальна чисельність населення, у тому числі міського та сільського;

- чисельність зайнятого населення і пенсіонерів;

- віковий і статевий склад населення;

- розподіл населення за рівнем доходів;

- соціальний і професійний склад населення;

- чисельність денних загальноосвітніх шкіл, студентів середніх спеціаль­них і вищих навчальних закладів;

- грошовий дохід надушу населення;

- середньомісячна нарахована заробітна плата;

- індекс споживчих цін;

- вартість набору з 19 основних продуктів харчування;

- індекси фізичного обсягу промислового виробництва;

- індекси обсягу продукції сільського господарства у господарствах усіх категорій;

- парк особистих автомобілів на 1000 чоловік і 100 родин;

- кількість відправлених пасажирів і пасажирооборот різних видів транс­порту в регіоні.

На підставі даної інформації дається оцінка впливу різних факторів на ве­личину попиту на пасажирські перевезення, що враховується при прийнятті управлінських рішень. Вплив внутрішньогалузевих факторів, особливо рівня тарифів, на вели­чину попиту є найбільш сильним. Якість пасажирських перевезень, що вклю­чає такі характеристики як швидкість, комфортабельність, безпека поїздки й інші, поряд з ціною, визначає конкурентоспроможність залізничного транспортного ринку і, у кінцевому рахунку, його привабливість для потенційних пасажирів. Нерівномірність величини попиту по періодах часу і за напрямками є закономірніс­тю, яку необхідно враховувати при прогнозуванні обсягів перевезень. Міжтранспортні фактори враховують характер транспортного ринку й існуючий на ньому тип конкуренції. У залежності від того, до якого типу конкуренції від­носиться конкретний транспортний ринок, повинна будуватися робота заліз­ниць. Крім того, ціни конкурентів і якість наданих ними послуг впливають на формування попиту. Для прогнозування попиту на пасажирські перевезення необхідне створення імітаційних моделей, які враховують вплив найбільш значимих факторів, що дозволяє розглядати різні варіанти впливу залізниць на ринок транспортних послуг.

Найважливішим напрямком маркетингу пасажирських перевезень є одер­жання інформації шляхом проведення соціологічних досліджень.

Соціологічне дослідження починається з розроблення програми, висуван­ня цілей і гіпотез, побудови теоретичної моделі. Після висування цілей і гіпо­тез вибирається метод соціологічного дослідження.

Існують наступні методи проведення соціологічних досліджень: вторин­ний аналіз наявної соціологічної і маркетингової інформації (офіційної статис­тики, що друкується в журналах, бюлетенях, доповідях, довідковій і іншій офіційній літературі) й емпіричні соціологічні дослідження (інтерв'ю, анкету­вання, спостереження, експерименти). Результати соціологічних досліджень узагальнюють, математично усереднюють, узагальнені дані представляються у вигляді статистичних таблиць, за допомогою яких виводять і пояснюють зако­номірності.


Читайте також:

  1. II. Організація перевезень
  2. II. Організація перевезень
  3. IІI розділ. Аналіз стану маркетингового середовища підприємства
  4. V. Рекомендації і розробки маркетинг-консалтингу.
  5. VI розділ. Маркетингова цінова політика
  6. VII розділ. Маркетингові рішення з розподілу та збуту товару
  7. VIII розділ. Маркетингова політика комунікацій
  8. VIII. Маркетингова політика комунікацій.
  9. Автопідприємство пасажирських автомобілів
  10. АГЕНТ З ОРГАНІЗАЦІЇ ОБСЛУГОВУВАННЯ АВІАПЕРЕВЕЗЕНЬ
  11. Алгоритм маркетингового розрахунку цін.
  12. Алгоритм розроблення програми комплексу маркетингу




Переглядів: 1122

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Нерівномірність пасажирських перевезень | Заходи, що підвищують якість пасажирських перевезень

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.019 сек.