Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Мета і завдання курсу

ПЕРЕДМОВА

 

Програма з «Історії України» для вищих медичних закладів освіти України 3-4 рівнів акредитації складена для спеціальностей: 7.110101 - «Лікувальна справа», 7.110105 - Медико - профілактична справа», 7.110104 - «Педіатрія»,7.110.106 «Стоматологія» у відповідності з освітньо — кваліфіційними характеристиками і освітньо - професійними програмами підготовки фахівців, затвердженими наказом МОН України від 16.04.03 №239.

Вивчення історії України студентами цих спеціальностей здійснюється протягом першого року навчання. Загальний обсяг на медичному, стоматологічному факультеті та з фаху «Фармація» всього-90годин, з яких 40-аудиторні, а 50 – виносяться на самостійне опрацювання.

Вивчення дисципліни дає можливість студентам всебічно оволодіти фундаментальними теоретичними засадами історичної науки, глибоко зрозуміти основні тенденції та закономірності розвитку державності України, усвідомити складність і суперечливість загальноцивілізаційних і національних суспільних процесів на межі тисячоліть. Саме тому курс історії України формує у майбутніх фахівців медичних спеціальностей демократичну політичну свідомість та культуру, необхідні якості громадянина і патріота, наукове бачення політичних процесів українського національно-державного становлення.

Організація навчального процесу здійснюється за кредитно - модульною системою відповідно до вимог Болонського процесу. Обсяг навчального навантаження студентів описаний у залікових кредитах, які зараховуються студентам при успішному засвоєнні ними предмету - залікового кредиту.

Дисципліна «Історія України» є однією з головних складових гуманітарної загальноосвітньої підготовки фахівців з вищою освітою. Вона сприяє розвиткові особистості, формуванню її політичної відповідальності та творчого підходу до вирішення суспільних проблем. Засвоєння історичного досвіду допоможе майбутнім спеціалістам зайняти чітку громадянську позицію, розібратися у складностях сучасного життя та надасть можливість утверджувати державність. Вивчення історії України допомагає студентам усвідомити історичні корені свого народу, етапи його формування, цілісність та тяглість його історії.

 

Предметомкурсу «Історія України» є український історичний процес від найдавніших часів, тобто появи людей на території України, до сьогодення включно. Курс української історії акумулює найновіші досягнення історіографії етногенезу українського народу, його соціально – економічного, політичного і культурного розвитку, місця в системі міжнародних відносин та у світовій цивілізації.

 

 

Метою вивчення курсу «Історія України» є необхідність формування у студентів-медиків

гуманістичного світогляду на засадах універсалізму, історії визвольних рухів в українських землях та їх наслідків, діяльності історичних осіб, уявлення про загальнолюдські цінності і національні пріоритети, виховання патріотичних почуттів, поважного ставлення до рідної мови і культури. Навчальний курс «Історія України» покликаний моделювати поведінку людини та її орієнтацію в соціокультурному просторі. Без знання уроків історії та відповідної активності громадян вважається малоймовірним перетворити Україну в економічно розвинену, демократичну державу з високою політичною культурою громадян. Для досягнення мети перед студентами висуваються декілька основних задач, які складають структурно-логічну схему курсу:

·

Завдання курсу:

 

- подати наукову періодизацію історії України, характерні риси основних періодів української історії, їхні особливості, визначальні події та явища в кожному з них;

 

- узагальнити досвід національного державотворення, традиції української державності, значення боротьби українського народу за її відродження та збереження;

 

- розкрити історію соціально-економічних та суспільно-політичних процесів в Україні, основні етапи українського національно-визвольного руху, його конкретний зміст і організаційні форми, визначити роль і місце в українській історії видатних історичних осіб;

 

- висвітлити зміст і особливості розвитку української матеріальної та духовної культури, її взаємозв’язок зі світовою культурою, розкрити основні етапи становлення та розвитку вітчизняного авіабудування, сучасний стан авіаційної галузі;

 

- показати найважливіші події та явища української історії в контексті світової історії, роль України в системі міжнародних відносин.

 

Якщо об’єктом і предметом вивчення більшості наук є постійно існуюча дійсність, яку можна досліджувати повторно і здійснювати над нею безкінечні експерименти, то історична наука досліджує те, що колись було, але чого вже немає. Для відображення реально існуючої в минулому дійсності науковці використовують історичні джерела. Історичні джерела мають різноманітні види і форми, їх класифікують на основі їх особливих та відмінних ознак. Залежно від того, чи несуть історичні джерела історичну інформацію безпосередньо, чи опосередковано, їх можна поділити на дві великі групи. За цією класифікацією, до першої групи джерел належать релікти: знаряддя праці, зброя, посуд, прикраси, руїни міст і фортець, храми, берестяні грамоти, законодавчі акти, історичні пісні, думи тощо. Друга група – оповіді, літописи, житія святих, описи іноземних авторів та мандрівників, які перебували в Україні, мемуари, в тому числі спогади, щоденники, біографії, листування тощо. У останніх випадках між історичною подією, явищем, фактом і сучасним дослідником стоїть автор джерела, який описував свій час. Разом з тим є загальноприйнята класифікація джерел з історії України за типами і видами. Класифікація джерел за видами стосується лише писемних пам’яток. Виділяють такі типи історичних джерел: письмові, усні (думи, пісні, прислів’я тощо), речові, етнографічні, лінгвістичні, фонодокументи, фотодокументи, твори художньої літератури та мистецтва. Щодо основних видів писемних джерел, сучасні історики виділяють такі: літописи, законодавчі, приватні акти, статистичні джерела, періодична преса, мемуари, спогади, щоденники, листи, автобіографії, літературні пам’ятки, публіцистика тощо. Місцем зберігання рукописних джерел є архіви та рукописні фонди наукових бібліотек. Значна частина історичних джерел з історії України зберігаються в архівах інших країн.

 

У результаті засвоєння навчального матеріалу студент повинен:

 

Знати:

 

- особливості становлення та розвитку українського народу;

 

- формування української державної ідеї;

 

- боротьбу за національно-державну незалежність, пов’язані з нею героїчні подвиги, тріумфи та трагедії;

 

- видатних діячів минулого та сучасної України, їх роль та значення в історії України.

 

- етапи становлення та розвитку вітчизняного авіабудування, провідних авіаконструкторів та пілотів-випробувачів.

 

Вміти:

 

- самостійно вивчати і аналізувати різноманітні документи і матеріали щодо минулого і сучасного України;

 

- узагальнювати, аналізувати історичні факти, події, проводити історичні паралелі, застосовувати здобуті знання і навики при аналізі сучасного історичного етапу і визначенні перспектив розвитку історичного процесу;

 

 

Вивчення курсу завершується написанням модульних контрольних робіт, які оцінюються відповідно до робочих навчальних програм з «Історії України» для кожної дисципліни.

 

 


Читайте також:

  1. II. Мета вивчення курсу.
  2. V. Завдання.
  3. VІ. Підсумки уроку і повідомлення домашнього завдання.
  4. Адаптація персоналу: цілі та завдання. Введення у посаду
  5. Адвокатура в Україні: основні завдання і функції
  6. АКТУАЛЬНI ПРОБЛЕМИ І ЗАВДАННЯ КУРСУ РОЗМIЩЕННЯ ПРОДУКТИВНИХ СИЛ УКРАЇНИ
  7. Актуальність і завдання курсу безпека життєдіяльності. 1.1. Проблема безпеки людини в сучасних умовах.
  8. Актуальність курсу історіософії історії України
  9. Актуальність курсу «Історіософія історії України».
  10. Аналіз руху грошових коштів у контексті нової фінансової звітності Важливим завданням аналізу фінансового стану підприємства є оцінка руху грошових коштів підприємства.
  11. Аудит, його мета та завдання
  12. Багатокритеріальні завдання оптимального керування




Переглядів: 806

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Критерії | ВИКОРИСТАННЯ МЕТОДІВ АКТИВНОГО НАВЧАННЯ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.014 сек.