МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Схема вивчення особистості учняА. Загальні відомості про учня. 1. Відомості про батьків учня (де працюють, їх освіта). 2. Соціально-побутові і житлові умови сім'ї: а) режим життя і дозвілля учня; б) взаємостосунки між батьками і дітьми; в) ступінь участі дітей в трудовому житті сім'ї; г) друзі і знайомі учня за місцем проживання і їх вплив на нього (в чому це виявляється). 3. Стан здоров'я учня. Чи мала дитина важкі захворювання, які залишили наслідки і що заважає розвитку? Який стан здоров'я в даний час (за висновками шкільного лікаря)? Б. Загальний рівень розвитку і дисципліна учня. 1. Загальний розвиток учня. Культура мовлення: володіння усним і письмовим словом, багатство словника. Начитаність. Регулярність і систематичність читання. Чи читає газети? Які газети і журнали читає? Широта і стійкість читацьких інтересів. Які літературні твори прочитав? Як часто відвідує музеї, театри кіно, клуби, стадіони? 2. Ставлення учня до занять в школі. Чи регулярно відвідує заняття? Чи уважний на уроках? Чи систематично готує домашні завдання? Чи уміє самостійно організувати свою навчальну працю? Чи піклується сам про засвоєння пропущеного матеріалу? Як ставиться до трудового навчання? До якої саме праці виявляє цікавість? Яку професію хотів би придбати? 3. Успішність учня. Як встигає учень з різних предметів? Які предмети даються йому легко, з яких він не встигає і чому? Які предмети любить? Чи може учень вчитися краще і що для цього необхідно? 4. Інтереси і схильності учня. Навчальні інтереси. Спеціальні інтереси в галузі літератури, науки, мистецтва, техніки, спорту і ін. Широта інтересів і їх характер. Глибина і стійкість інтересів. Які гуртки і спеціальні дитячі установи відвідує? Чи пов'язані інтереси учня з вибором його майбутньої професії? 5. Рівень дисциплінованості учня. Знання і виконання “Правил для учнів”. Чи прищеплені учню навички культурної поведінки і гігієнічні навички? Основні негативні риси в поведінці учня. В. Громадська робота. 1. Участь у суспільній роботі класу й школи. Чи цікавиться учень життям класу й наскільки активну участь він бере у суспільній роботі? 2. Характер виконання суспільної роботи: старанність, звичка доводити почату справу до кінця, уміння залучати до роботи інших учнів. Чи має учень організаторські здібності? 3. Місце учня в колективі. Чи пов'язаний з колективом класу або відірваний від нього? Відношення до нього учнів класу. Чи користується авторитетом у класі, яку має репутацію й чому? Г.Основні риси особистості учня. 1. Суспільна свідомість учня. Його світогляд. Основна спрямованість його ідеалів і прагнень. Уміння втілити свої ідеали в конкретні справи: в суспільну роботу, в працю. Мотиви навчальної і суспільної роботи. 2. Моральні якості учня. Почуття любові до Батьківщини. Інтерес до подій в країні. Готовність надати своєю працею допомогу школі і країні. Відчуття колективізму, почуття обов'язку і відповідальності, правдивість і чесність, принциповість, скромність і ін. відношення до батьків і членів сім'ї, до вчителів, товаришів. Чи проявляє чуйність до своїх товаришів, чи надає допомогу? Як ставиться до дітей інших національностей? 3. Вольові риси характеру: цілеспрямованість, рішучість, сміливість, самостійність, ініціатива. Організованість: витримка, самоконтроль, упевненість в собі, дисциплінованість, стійкість, наполегливість, рішучість, ентузіазм, мужність. Чи не є він неорганізованим, слабовільним, пасивним, байдужим до всього? 4. Особливості темпераменту школяра: сила, врівноваженість, жвавість протікання нервових процесів; швидко або повільно реагує на питання, говорить, працює; чи переважають процеси збудження або гальмування, чи легко переключається з однієї справи на іншу? 5. Які особливості уваги і пізнавальних психічних процесів: мови, сприйняття, мислення, пам'яті. 6. Особливості емоційної сфери. ВИСНОВКИ: 1. На які саме сторони особистості учня слід звернути увагу у виховній роботі: а) в навчанні; б) в загальному розвитку; в) в етичних і вольових якостях? 2. Що необхідно мати на увазі, здійснюючи індивідуальний підхід до учня: а) у вимогах і допомозі; б) у відношенні до нього (в колективі і віч-на-віч)? 3. Які профілактичні заходи слід використовувати в школі і сім'ї? Читайте також:
|
||||||||
|