2. Актив класу і його провідне ядро. Характеристика активу і тих, хто не бере участі в колективному житті класу. Об'єктивні і суб'єктивні чинники, які заважають згуртованості класу.
3. Складання характеристики організованості класу. Стиль і тон у взаємостосунках, характер спрямованості товариськості і дружби. Вияв помилкового товариства і дружби. Взаємостосунки між дівчатками і хлопчиками.
4. Етично-політична спрямованість колективу класу, характер і спрямованість суспільного і самодіяльного життя.
5. Успішність класу, загальні показники з окремих навчальних предметів, дисципліна і успішність по тижнях, місяцях і семестрах, її динаміка. Відношення учнів до окремих навчальних предметів і вчителів, взаємодопомога в навчанні. Причини відставання в навчанні окремих учнів і класу (об'єктивні і суб'єктивні).
6. Кругозір учнів: загальний розвиток, інтереси, культура мовлення, відношення до мистецтва і літератури, погляди на суспільне життя, відношення до своїх обов'язків.
7. Культура поведінки: в школі, на уроках і поза уроками, на зборах і під час розваг; в громадських місцях і удома; у відносинах один до одного, до вчителів і батьків, до старших і молодших; зовнішній вигляд. Відношення до повсякденної естетики школи і сім'ї.
Свої тривалі спостереження по цій проблемі (протягом всього періоду практики) необхідно проаналізувати і підготувати реферат для доповіді на підсумкових конференціях і додати його до звіту. Це завдання є обов'язковим для всіх студентів IV (V) курсів.