Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Поршневих двигунів

Міністерство освіти і науки України

Державний вищий навчальний заклад

«Олександрійський політехнічний коледж»

 

 

«АВТОМОБІЛЬНІ ДВИГУНИ»

(назва дисципліни у називному відмінку)

Матеріали лекцій

Для студентів денного відділення

Курсу

спеціальності 5.07010602 «Обслуговування та ремонт

Автомобілів і двигунів»

(шифр і назва спеціальності)

 

 

Викладач

_________ Ю.В. Максименко

(підпис викладача)

 

Розглянуто і схвалено

на засіданні циклової комісії

автотранспортних технологій

 

Протокол №

від «_____»______2015 р

Голова циклової комісії

_________ В.І. Лещенко

(підпис голови ЦК)

 

 

Олександрія

2015 р.

Лекція _____

Тема: Вступ. Загальні відомості по ДВЗ. Класифікація двигунів внутрішнього згоряння

 

План

1. Принцип дії та основні поняття, пов’язані з роботою поршневих двигунів

2. Класифікація автомобільних ДВЗ

 

Принцип дії та основні поняття, пов’язані з роботою

поршневих двигунів

У ДВЗ перетворення теплоти, що виділяється при згорянні палива, в механічну роботу відбувається за допомогою газового робочого тіла, стан якого впродовж робочого циклу змінюється. Під дією газів у камері згоряння, що обмежена днищем поршня, головкою і стінками циліндра, поршень здійснює зворотно-поступальний рух, який кривошипно-шатунним механізмом перетворюється в обертальний. За один оберт колінчастого вала поршень двічі переміщується між своїми крайніми положеннями – верхньою (в.м.т.) та нижньою (н.м.т.) мертвими точками. Відстань між ними називається ходом поршня S, м:

S = 2R, (1.1)

де R - радіус кривошипа колінчастого вала, м.

Об’єм, який описується поршнем за один його хід, називається

робочим об’ємом Vh

(1.2)

де D - діаметр циліндра, м.

Сума робочих об’ємів усіх циліндрів у багатоциліндровому двигуні

називається його літражем, л:

Vл =i Vh , (1.3)

де і - число циліндрів.

Об’єм над поршнем, коли він знаходиться у в.м.т., дорівнює його мінімальному значенню й називається об’ємом камери згоряння Vc , а коли він знаходиться в н.м.т., дорівнює його максимальному значенню і називається повним об’ємом циліндра :

Vа =Vc +Vh (1.4)

Відношення повного об’єму до об’єму камери згоряння називається ступенем стискання

(1.5)

Перетворення теплової енергії в механічну роботу в чотиритактному ДВЗ супроводжується такими періодичними (циклічними) процесами: впуск свіжого заряду; стискання робочого тіла поршнем в циліндрі двигуна; згоряння робочої суміші й розширення продуктів згоряння - робочий хід, під час якого здійснюється корисна робота; випуск відпрацьованих газів.

У двотактних ДВЗ процеси впуску свіжого заряду та випуску відпрацьованих газів відбуваються лише за частину ходу поршня, поблизу н.м.т. Разом з тим, впуск свіжого заряду і випуск відпрацьованих газів із циліндра здійснюється стиснутим в автономному компресорі повітрям.

Сукупність послідовних процесів, які періодично повторюються й супроводжуються зміною параметрів, що характеризують стан робочого тіла, під час якої теплота перетворюється у роботу, називається робочим циклом двигуна.

Частина робочого циклу, яка відбувається за один хід поршня, називається тактом.

У чотиритактних ДВЗ робочий цикл здійснюється за два оберти колінчастого вала, а у двотактних - за один.

Для забезпечення періодичного повторювання робочих циклів і нормальної роботи сучасні ДВЗ обладнуються рядом систем (живлення, охолодження, мащення, запалювання - у двигунах з примусовим запалюванням заряду, пуску) і механізмами (кривошипно-шатунним та газорозподільним).

 


Читайте також:

  1. Будова трифазних асинхронних електродвигунів
  2. Вибір елементів пуско-гальмівного реостата для двигунів послідовного збудження
  3. Вибір елементів пускового (гальмівного) реостата для двигунів змішаного збудження
  4. Види двигунів постійного струму.
  5. Гальмівні режими трифазних асинхронних двигунів
  6. Економічне значення правильного вибору електричного двигуна за потужністю. Класи нагрівостійкості ізоляції обмоток електричних двигунів. Нагрівання і охолодження електродвигунів
  7. Електродвигунів.
  8. Загальні принципи дії поршневих д.в.з.
  9. Механічні та електромеханічні характеристики асинхронних трифазних двигунів
  10. Механічні та електромеханічні характеристики асинхронних трифазних двигунів змінного струму. Гальмівні режими трифазних двигунів.
  11. Обладнання для обкатки і випробування двигунів і агрегатів
  12. Основи розрахунку поршневих компресорних машин.




Переглядів: 528

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | Класифікація автомобільних ДВЗ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.018 сек.