Регулювання спрямоване на розвиток організації. Розвиток організації, передусім, неможливий без розвитку системи управління нею.
Розвиток управління пов'язаний із такими процесами, як удосконалення, оптимізація, раціоналізація, модернізація, інтенсифікація, підвищення ефективності тощо.
Оптимізувати управління означає обрати (якщо є готові варіанти) або сконструювати (якщо їх немає) таку систему заходів, яка при застосуванні в конкретних умовах конкретного навчального закладу так би перетворила структуру і процес управління, щоб досягались не будь-які, не просто кращі, а максимально можливі кінцеві результати діяльності закладу при раціональних витратах часу на управлінську діяльність.
Удосконалення може бути реалізовано за рахунок раціоналізації та модернізації.
Раціоналізація системи управління передбачає її більш доцільну організацію, покращення структури.
Модернізація означає оновлення змісту, форм, методів управління, приведення їх.у відповідність до сучасних вимог.
Підвищення ефективності — це підвищення результативності певним економічним шляхом (наприклад, шляхом інтенсифікації праці керівника).
Інтенсифікація — підвищення якісного рівня управління за рахунок внутрішніх резервів керівної системи.
До системи засобів регулюванняможна віднести:
— комплексність діяльності (взаємозв'язок компонентів діяльності);
— генералізацію (виокремлення головного та суттєвого);
— конкретизацію (врахування конкретних умов, диференціація та індивідуалізація);
— розвиток співуправління та самоуправління;
— вибір оптимальних методів, засобів, ресурсів діяльності.
Принципи регулятивно-корекційної діяльності:
1. Науковість — наукова обґрунтованість, повнота і коректність висновків та рекомендацій.
2. Систематичність та своєчасність — оперативне реагування на наслідки контролю.
3. Об'єктивність — неупередженість, доброзичливість у ставленні до підлеглих, оптимістичне та методичне спрямування регулювання.
4. Простота та економічність — прозорість цілей, завдань колективної роботи, розумні витрати часу, кадрів, ресурсів.
5. Поєднання корекції із самокорекцією — надання можливості виконавцям визначитись із способами колективної роботи, видами змін, шляхами розвитку.
Шляхи удосконалення функції регулювання(таблиця 19)