Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Основний інструментарій формування європейського освітнього простору.

Після підписання Болонської декларації з’явилися нові інструменти та ініціативи, що сприяють реалізації цілей формування загального європейського простору вищої освіти. Основними інструментами формування європейського освітнього простору є:

- кредити;

- компетенції;

- система рівневих індикаторів та система описів курсів за типами.

Ознайомленню з кредитами ми присвятимо наступну лекцію, а тут розглянемо детальніше такий інструмент, як компетенції.

Один із освітніх проектів під назвою «Налагодження освітніх структур» спрямований на «визначення точок конвергенції і вироблення загального змісту кваліфікацій за рівнями у термінах (визначеннях) компетенції та результатів навчання». Результатами вважаються набори компетенцій, що включають знання, глибину усвідомлення і навички особи, яка навчається.

Сьогодні на основі досвіду зверх 100 університетів з 16 країн-учасниць Болонського процесу відібрано 30 загальних компетенцій,які класифіковані з точки зору значення навичок для професії і рівня опанування після закінчення програми.

Усізагальні компетенціїза робочою класифікацією розділено на три категорії: інструментальні, міжособистісні і системні компетенції.

Інструментальні – такі, що включають когнітивні здібності (здатність розуміти і використовувати ідеї та міркування), методологічні здібності (здатність розуміти і керувати оточенням, організовувати робочий час, вибудовувати стратегію навчання, приймати рішення і вирішувати проблеми), технологічні уміння (уміння, пов’язані з використання техніки), комп’ютерні навички та здібності інформаційного управління, лінгвістичні уміння, комунікативні компетенції.

Конкретизований набір включає:

1) здатність до аналізу та синтезу;

2) уміння організовувати і планувати;

3) базові загальні знання;

4) базові знання з професії;

5) комунікативні навички з рідної мови;

6) уміння використовувати техніку;

7) елементарні комп’ютерні навички;

8) навички оперування інформацією (здатність отримувати та аналізувати інформацію з різних джерел);

9) здатність вирішувати проблеми;

10) здатність приймати рішення.

Міжособистісні – індивідуальні здібності, пов’язані з умінням виражати почуття і формувати стосунки, з критичним осмисленням і здатністю до самокритики, а також соціальні навички, пов’язані з процесами соціальної взаємодії і співпраці, умінням працювати в групах, брати соціальні та етичні зобов’язання. Комплекс міжособистісних навичок включає:

1) здатність до критики і самокритики;

2) здатність працювати в команді;

3) міжособистісні навички;

4) здатність працювати в міждисциплінарній команді;

5) здатність співпрацювати з експертами в інших предметних областях;

6) здатність сприймати різноманітність та міжкультурні відмінності;

7) здатність співпрацювати в міжнародному контексті;

8) прихильність до етичних цінностей.

Системні – це поєднання розуміння, ставлення і знання, що дозволяє сприймати співвідношення частин цілого одна з одною та оцінювати місце кожного з компонентів у системі, здатність планувати зміни з метою удосконалення системи та конструювати нові системи. Системні компетенції потребують засвоєння інструментальних та міжособистісних як підґрунтя. Вони охоплюють:

1) здатність застосовувати знання на практиці;

2) дослідницькі здібності;

3) здібність до навчання;

4) здатність адаптуватися до нових ситуацій;

5) здатність генерувати нові ідей (до творчості);

6) здатність до лідерства;

7) розуміння культур та звичаїв інших країн;

8) здатність працювати автономно;

9) здатність до розробки проектів та керування ними;

10) здатність до ініціативи і підприємництва;

11) відповідальність за якість;

12) прагнення до успіху.

 


Читайте також:

  1. PR-ІНСТРУМЕНТАРІЙ І МАНІПУЛЯТИВНІ ТЕХНОЛОГІЇ
  2. V. Антропогенне забруднення навколоземного простору.
  3. АДАПТОВАНА ДО РИНКУ СИСТЕМА ФОРМУВАННЯ (НАБОРУ) ОКРЕМИХ КАТЕГОРІЙ ПЕРСОНАЛУ. ВІДБІР ТА НАЙМАННЯ НА РОБОТУ ПРАЦІВНИКІВ ФІРМИ
  4. Алгоритм формування комплексу маркетингових комунікацій
  5. Алгоритм формування потенціалу Ф2
  6. Алгоритм формування статутного фонду банку
  7. Альтернативні джерела формування підприємницького капіталу
  8. Аналіз відхилень – основний інструмент оцінки діяльності центрів відповідальності
  9. Аналіз відхилень — основний інструмент оцінки діяльності центрів відповідальності
  10. Аналіз ефективності формування та використання банківських ресурсів
  11. АНАЛІЗ ОБОРОТНИХ АКТИВІВ ЗА ДЖЕРЕЛАМИ ЇХ ФОРМУВАННЯ
  12. Аналіз процесу формування маркетингових комунікацій




Переглядів: 587

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Основні принципи і механізми євроінтеграції в освітянській сфері. | Система рівневих індикаторів і система описів курсів за типами

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.013 сек.