МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Тема 1. Сутність маркетингу та його сучасна концепціяКОРОТКІ ТЕОРЕТИЧНІ ВІДОМОСТІ
Маркетинг (від англ. Market – ринок, торгівля, продаж, комерційна діяльність; за іншою версією – результат контамінації слів market getting – завоювання ринку) – термін, що виник на початку XX ст. у США. Концепція маркетингу – генеральний задум та система поглядів на явища у ринковому середовищі, з урахуванням яких підприємства досягають бажаних результатів (обсяги виробництва та продажів, рівень прибутку та витрат). Концепції маркетингу можна поділити на такі види: 1. Концепція удосконалення виробництва – заснована на затвердженні того, що споживач віддає перевагу товарам, які широко поширені та доступні за ціною. Управління маркетингом повинне бути спрямованим на удосконалення виробництва, форм і методів збуту. 2. Концепція удосконалення товару – заснована на ствердженні того, що споживач віддасть перевагу товарам, якість, властивості та характеристики яких постійно поліпшуються. Підприємство-виробник зосереджує всі зусилля для удосконалення своєї продукції. 3. Концепція інтенсифікації комерційних зусиль – заснована на тому, що споживачі не будуть активно купувати товар, якщо не вжити спеціальних заходів щодо просування його на ринок і широкомасштабного продажу. 4. Концепція маркетингу – припускає, що досягнення підприємством встановлених цілей є результатом визначення запитів і потреб цільових ринків і споживачів більш ефективним способом ніж конкуренти. 5. Концепція соціально-етичного маркетингу – заснована на тому, що підприємство повинно визначати потреби та інтереси цільових ринків, а потім забезпечити вищу споживчу цінність більш ефективними ніж з конкуренти способами, одночасно підтримуючи або поліпшуючи благополуччя клієнта і суспільства в цілому.
ТЕСТИ 1. Маркетинг – це: а) діяльність організації з доведення її товарів до кінцевого споживача; б) процес підвищення рівня попиту на продукцію організації, створення каналів комунікації та системи розподілу продукції; в) діяльність, що спрямована на вивчення споживачів та інших ринкових факторів, розробку відповідних заходів з метою досягнення цілей організації; г) управлінська концепція, що забезпечує прибуткову орієнтацію виробничої діяльності організації.
2. Ринок у розумінні маркетологів – це: а) сукупність товарів і послуг, здатних задовольнити потреби споживачів; б) сукупність підприємств, здатних виробляти товари, що користуються попитом у споживачів; в) сукупність наявних і потенційних споживачів товару; т) конкуренти і споживачі, інтереси яких поширюються на певні товари.
3. Попит відображає: а) потребу в конкретному виді продукції; б) потребу в товарі; в) потребу в товарі, який відповідає запитам споживача; г) потребу в товарі, що підкріплена платоспроможністю.
4. Маркетинговими інструментами е: а) ціна, товар, ринок, дистрибуція, комунікації, просування; б) ринок, прибуток, просування, товар, маркетингові дослідження; в) товар, ціна, дистрибуція, просування, прибуток компанії; г) просування, товар, ціна, маркетингові дослідження, прибуток (для комерційних організацій); д) немає правильної відповіді.
5. До основних ознак сучасного стилю маркетингового мислення управлінців не належать: а) орієнтація на споживачів; б) постійний моніторинг зовнішнього середовища; в) спрямованість на гнучке дотримання законодавчих вимог; г) мінімізація витрат компанії; д) варіанти в), г); е) немає правильної відповіді.
Питання для самоконтролю
1. Розкрийте ключові визначення маркетингу та основні складові маркетингу. 2. Поясніть сутність виробничої та товарної концепцій, концепції маркетингу. Розкрийте недоліки та відмінності кожної з них. 3. Поясніть сутність концепції удосконалення виробництва. Розкрийте її недоліки. Наведіть приклад. 4. Поясніть сутність концепції інтенсифікації комерційних зусиль. Розкрийте її недоліки. Наведіть приклад. 5. Поясніть сутність концепції маркетингу. Розкрийте її недоліки. Наведіть приклад. 6. Поясніть сутність концепції соціально-етичного маркетингу. Розкрийте її недоліки. Наведіть приклад. 7. Визначте суб'єкти та об’єкти маркетингу. Наведіть приклад. 8. Розкрийте принципи маркетингу. Наведіть приклад та визначте проблеми застосування принципів маркетингу. Читайте також:
|
||||||||
|