Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Приклади розв’язку типових завдань.

Теми рефератів.

1. Суть та економічна структура грошового ринку.

2. Поняття попиту та пропозицій на грошовому ринку. Рівновага на грошовому ринку.

3. Канали прямого та опосередкованого фінансування на грошовому ринку.

4. Рівновага на грошовому ринку та відсоток.

5. Утворення грошей комерційними банками (норма обов'язкового резервування, грошова база, ефект кредитного мультиплікатора).

Приклад 1. Кожна грошова одиниця, призначена для угод купівлі-продажу, обертається в середньому 6 разів протягом базового року і направляється на купівлю кінцевих товарів і послуг за ринковими цінами на загальну суму 35641 млн. грош. од.

Обчисліть величину трансакційного попиту на гроші: а) у базовому році; б) у поточному році за умови сповільнення швидкості обігу грошової одиниці на 25 % і збільшення обсягу номінального ВНП на 15 %.

Розв’язування:

З рівняння І. Фішера визначаємо трансакційний попит на гроші у базовому році:

млн. грош. од.

Аналогічно визначаємо трансакційний попит при врахуванні зміни ВНП та швидкості обігу:

млн. гр. од.

Отже, трансакційний попит у базовому році становив 5940,17 млн. гр. од., а у поточному 9108,26 млн. гр. од.

Приклад 2. Припустимо, що попит на гроші для угод становить 10% номінального ВВП, пропозиція грошей складає 450 млн.грн., а попит на гроші як на активи наведений в таблиці.

Відсоткова ставка, % Попит як на активи, млн.грн.

Визначте рівноважну відсоткову ставку, якщо номінальний обсяг ВВП дорівнюватиме 3000 млн.грн.

Розв’язування:

Рівновага на грошовому ринку матиме місце коли попит на гроші буде рівний пропозиції грошей, тобто коли виконуватиметься наступне співвідношення:

Ms = Md

Попит на гроші є сумою трансакційного попиту та попиту на гроші як на активи, тобто визначається як:

Md= M(Q) + М(і)

Згідно умови попит на гроші для угод (трансакційний попит) становить 10% ВВП, тобто

M(Q)= 0,1*ВВП = 300 млн.грн.

M(i) = Md – M(Q) = 450 – 300 = 150 млн.грн.

Згідно даних таблиці попит на активи в розмірі 150 млн.грн. відповідає відсотковій ставці 13%. Отже, рівноважна відсоткова ставка рівна 13%.

 

Приклад 3. Визначити, яку кількість нових кредитних грошей утворить банк за умови, що покладений депозит на суму 1000 гр.од. Норма обов’язкових резервів 25%.

Розв’язування:

Банківський депозитний резерв (Др) від покладеної суми депозиту (Д) становитиме:

∆Др = r * Д = 0,25 * 1000 = 250 гр.од.

Нова кількість грошей, яку утворить банк визначатиметься:

∆М = Д – Др. = 1000 – 250 = 750 гр.од.

Отже, банк утворить нових кредитних грошей на суму 750 гр.од.


Читайте також:

  1. VI. Система навчаючих завдань для перевірки кінцевого рівня завдань.
  2. VI. Система навчаючих завдань для перевірки кінцевого рівня завдань.
  3. Аналітичний розрахунок сумарного завантаження типових перетинань
  4. Б. Англо-український глосарій типових конструкцій з військового перекладу 1 страница
  5. Б. Англо-український глосарій типових конструкцій з військового перекладу 2 страница
  6. Б. Англо-український глосарій типових конструкцій з військового перекладу 3 страница
  7. Будова типових кондуктометричних чарунок
  8. В чому полягає явище тунелювання через потенціальний бар’єр, наведіть приклади.
  9. Вивчення вогнепальної зброї і наслідків її застосування для вирішен­ня діагностичних та ідентифікаційних завдань.
  10. Визначення і приклади
  11. Відхилення від типових чисельних співвідношень і їх причини.
  12. Деякі практичні підходи до вирішення багатокритерійних завдань.




Переглядів: 1142

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Методичні вказівки. | Завдання для самостійної роботи.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.