Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ АРИФМЕТИЧНИХ В ПОЧАТКОВОМУ КУРСІ МАТЕМАТИКИ

ЗМІСТ

 

ВСТУП…………………………………………………………………………2

РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ АРИФМЕТИЧНИХ В ПОЧАТКОВОМУ КУРСІ МАТЕМАТИКИ

1.1. Аналіз основних програмових завдань щодо обчислювальних навиків………………………………………………………………………………….…5

1.2. Типи арифметичних дій та основні етапи їх вивчення в початковому курсі математики……………………………………………………………………9

1.3. Формування різних груп обчислювальних прийомів……………….12

РОЗДІЛ 2. МЕТОДИКА ФОРМУВАННЯ ОБЧИСЛЮВАЛЬНИХ НИВИЧОК

2.1. Зміст системи елементарних опорних сигналів………………………19

2.2. Методика складання та вивчення таблиць додавання і віднімання…27

ВИСНОВКИ………………………………………………………………….32

СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ………………………………..34


ВСТУП

 

Формування обчислювальних навиків та умінь у початковій школі – важливий чинник опанування такою складною дисципліною як математика.

Актуальність даного дослідження пов’язане із впровадженням у навчально-виховний процес нетрадиційних форм опанування арифметичними діями, якими людина постійно користується у своєму життєвому середовищі. Тема дослідження є актуальною для сучасної школи, оскільки більшість учнів після завершення початкової школи мають досить низький рівень сформованості обчислювальних навиків.

Формування обчислювальних умінь і навичок в учнів І-ІV класів – одне із головних завдань математики. Будь-яке обчислювальне вміння чи навичка формуються на основі свідомого використання прийомів обчислень (або обчислювальних прийомів).

Великий внесок у розвиток проблеми формування практичних вмінь і навичок на уроках математики зробили вчені: П.Р. Атутов, М.М. Скаткін, С.М. Шабанов, Д.А. Енштейн та ін.

На необхідність формування вмінь і навичок, які повинні знайти безпосереднє застосування в різних видах практичної діяльності учнів, вказується в роботах Н.О. Мечинської, О.Я. Савченко, А.М. Пишкало, А.М. Алексюк, С.І. Шварцбурд, В.М. Монахов, Б.В. Гнеденко, В.Г. Зубов та ін [12, с. 15].

Метою даного дослідження є дослідити проблему складності засвоєння учнями обчислювальних навиків та виявлення можливостей методичної реалізації психолого-педагогічної концепції навчання прийомам розумової діяльності, яку слід вирішити через ряд завдань:

а) проаналізувати навчальну програму, навчальний матеріал, через який учень має оволодіти основними та необхідними арифметичними операціями;

б) розглянути типові недоліки, труднощі, з якими часто стикаються вчителі-початківці, серед яких розгублюється сам школяр;

в) систематизувати передовий педагогічний досвід для вирішення даної проблеми;

г) запропонувати певні рекомендації та поради, що змогли б посприяти розв’язанню проблеми;

д) розглянути різні методики формування обчислювальних навиків і вмінь.

Об’єкт дослідження – цілеспрямований, систематичний процес формування обчислювальних навичок та вмінь, якими учні оволодівають в початкових класах.

Предмет дослідження – це методи, форми та види здійснення процесу формування обчислювальних навичок та вмінь молодших школярів та їх практичне застосування.

Методологічною основою дослідження виступили критерії відбору навчального матеріалу практичної спрямованості; теоретичною засадою дослідження є визначення раціональних способів розв’язування, проблеми засвоєння практичних умінь та навичок; праці вчених, що досліджували дану проблему (В.Н. Федорова, А.М. Пишкало, Я.А. Король, Г.Г. Маснова, А.Д. Семушин та ін.).

Під час дослідження використовувались такі методи:теоретичні: системний аналіз психологічної, педагогічної, наукової літератури; навчально-методична документація з питань вивчення курсу математики у початковій ланці; емпіричні: педагогічне спостереження, бесіда з вихователями, методистами щодо формування практичний навиків під час уроків математики; педагогічний експеримент, спрямований на виявлення рівня засвоєння алгоритмів виконання арифметичних операцій над числами.

Практична значущість дослідження полягає в розробці методики використання нетрадиційних форм оволодіння обчислювальними навиками у процесі навчальної діяльності; у розробці завдань і вправ, які можуть бути використані в початкових класах.

В ході виконання роботи перевірялася наступна гіпотеза дослідження: впровадження нових методів навчання, які є оптимальними з точки зору результативності навчальної роботи, сприяють скороченню часу, затраченого на оволодіння арифметичними діями, Якщо учнів скерувати в цікаве та захоплююче русло оволодіння обчислювальними навиками, розв’язується одночасно багато проблем, пов’язаних із цим процесом, а саме:

- діти усвідомлять математичні поняття, зрозуміють зв’язок між арифметичними діями, між їхніми компонентами;

- на основі яскравих унаочнень діти самі побачать «легкі» способи одержати результат певної арифметичної операції;

- учні навчаться самостійно логічно мислити, без застосування підказок чи чиєїсь допомоги [5, с. 125].

Під час дослідження використовувались різні джерела, що стали теоретичнимфундаментом роботи, однак найголовніші серед них:

¾ Богданович М.В., Козак М.В., Король Я.А. Методика викладання математики в початкових класах: Навчальний посібник. 2-ге вид., – Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2001. – 368 с.

¾ Марк Вайнтрауб. Алгоритм побудови таблиць // Початкова освіта. – 2003. – № 10.

¾ Валентина Шпакова. Про вивчення таблиць арифметичних дій. // Початкова освіта. – 1997. – № 2. – с. –10.

Структура роботи.Курсова робота складається з вступу, двох розділів, висновку та списку використаної літератури, який складає 44 джерела.


РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ АРИФМЕТИЧНИХ В ПОЧАТКОВОМУ КУРСІ МАТЕМАТИКИ


Читайте також:

  1. I. Застосування похідної та інтеграла до роз’язування задач елементарної математики.
  2. I. Фізичні основи механіки
  3. II.ТЕОРЕТИЧНІ ПИТАННЯ КУРСОВОЇ РОБОТИ
  4. IV розділ. Сегментація ринку та вибір цільового сегменту
  5. IІI розділ. Аналіз стану маркетингового середовища підприємства
  6. R – розрахунковий опір грунту основи, це такий тиск, при якому глибина зон пластичних деформацій (t) рівна 1/4b.
  7. V розділ. Товарна політика підприємства
  8. V. Вимоги безпеки під час екскурсій з біології та природознавства
  9. VI розділ. Маркетингова цінова політика
  10. VI. Проведення вступних екзаменів, фахових випробувань та творчих конкурсів
  11. VII розділ. Маркетингові рішення з розподілу та збуту товару
  12. VIII розділ. Маркетингова політика комунікацій




Переглядів: 769

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
МАКОВИЙ РУЛЕТ ІЗ МЕДОМ | Аналіз основних програмових завдань щодо обчислювальних навиків.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.016 сек.