Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Система мiжнародних освiтнiх стандартiв ISO - 9000

Одним з напрямків розвитку Болонського процесу в Європі є формування загальних підходів до забезпечення й оцінювання якості вищої освіти.

При цьому передбачається, що якість підготовки фахівців у вищих навчальних закладах забезпечується двома основними складовими – якістю змісту освітніх програм і якістю менеджменту у вузі.

В даний час більшість моделей управління якістю освіти і наукових досліджень у закордонних і українських вузах побудовані на основі методу оцінювання, що грунтується на статистичній обробці досягнутих результатів.

Однак останнім часом світовою тенденцією є перехід на моделі, що відповідають концепції загального управління якістю (Total Quality Management, TQМ) і вимогам міжнародних стандартів якості ISO 9000:2000 (International Organization for Standardization, ISO).

Концепція TQM припускає наявність у вузі чітко і ясно сформульованої місії і стратегічних цілей, що вироблені в результаті всебічних досліджень потреб зовнішнього середовища в основних продуктах діяльності вузу. Загальне управління якістю орієнтує на процесний підхід до діяльності вузів, використовує ряд специфічних, досить складних, але досить ефективних методів та інструментів управління якістю. Концепція TQM останнім часом стала досить популярною у вузах Європи.

Підхід до побудови системи менеджменту якості, оснований на вимогах міжнародних стандартів ISO 9000:2000, припускає демонстрацію здатності вузу виготовляти продукцію, що задовольняє споживача, причому його запити регулярно відслідковуються і вивчаються. Відповідно до вимог стандарту ISO 9001:2000, основною метою вузу має стати підвищення задоволеності клієнтів – особистості, суспільства і держави в освітніх послугах, підготовці фахівців, наукової продукції і т.д.

Останнім часом на стандарт ISO 9000:2000 орієнтуються безумовно ті вузи, що розвивають свою підприємницьку інноваційну діяльність і прагнуть завоювати на ринках освітніх послуг і наукомісткої продукції нові і більш міцні позиції.

В основі діючої версії міжнародного стандарту якості ISO 9000:2000 лежать принципи загального управління якістю. Філософія загального управління якістю така, що всі проблеми в менеджменті організації розглядаються з погляду системи. За логікою TQM, будь-яка організація, у тому числі вуз, працює настільки ефективно, наскільки добротна її система менеджменту якості.

Стандарт ISO 9000:2000 – це стандартизована філософія якості, задача якої – організувати мислення певним чином. Однак вимоги стандарту повинні бути адаптовані до вузівського ґрунту.

Вимоги стандарту ISO 9001:2000 не відносяться до змісту діяльності вчених і викладачів вищого навчального закладу, вони лише упорядковують процеси їхньої діяльності. Даний стандарт не стосується структури і змісту наукових досліджень і освітніх програм, методологій і технологій, використовуваних у науковому і навчальному процесах.

Стандарт ISO 9000:2000 не діє в аудиторії, девикладач користується наданою йому академічною волею реалізувати свій науковий і методичний потенціал та педагогічні здібності.

Основними функціональними елементами системи менеджменту якості вузу відповідно до вимог стандарту ISO 9000:2000 є:

• орієнтація на споживача;

• провідна роль керівництва в постановленні цілей і їхньом досягненні;

• залученість усіх співробітників у рішення завдань вузу;

• процесний підхід до організації усіх видів діяльності;

• системний підхід до управління;

• постійне поліпшення якості продукції.

Застосування стандарту ISO 9000:2000 до системи менеджменту якості вузу має сприйматися серйозною інновацією. Створення системи менеджменту якості – задача, що вимагає нетрадиційних підходів до її рішення. Робота має починатися зі створення команд з формування політики якості й опису основних процесів у вузi.

Наступним етапом є підготовка і мотивація персоналу вузу, навчання уповноважених з якості, менеджерів і аудиторів. Важливе усвідомлення кожним співробітником своєї ролі, відповідальності і повноважень у рамках системи менеджменту якості вузу. Обов'язкова умова – залучення студентів як основних споживачів освітніх послуг.

Вибудовується система менеджменту, що розвивається, якості вузу, що дозволяє ефективно управляти процесами, діями і завданнями на всіх рівнях.

Внутрішній аудит дозволяє оцінити ступінь готовності структурних підрозділів вузу працювати якісно, відповідно до вимог стандарту ISO 9000:2000.

Перший етап – аудит документації. Другий етап – аудит процесів управління, у тому числі процесів управління документацією, а також загальною структурою системи менеджменту якості вузу. Виявлений у ході аудиту потенціал для поліпшень є основою програми коригувальних заходів. Третій етап – сертифікаційний аудит, який показує партнерам у зовнішньому середовищі, що вуз ефективно функціонує, забезпечуючи стабільну і високу якість продукції і послуг.

 

 



Читайте також:

  1. Active-HDL як сучасна система автоматизованого проектування ВІС.
  2. II. Бреттон-Вудська система (створена в 1944 р.)
  3. IV. Система зв’язків всередині центральної нервової системи
  4. IV. УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ВИВЧЕНОГО
  5. V. Систематизація і узагальнення нових знань, умінь і навичок
  6. VI. Система навчаючих завдань для перевірки кінцевого рівня завдань.
  7. VI. Система навчаючих завдань для перевірки кінцевого рівня завдань.
  8. VI. Узагальнення та систематизація знань
  9. VII. Закріплення нового матеріалу і систематизація знань.
  10. Автоматизація водорозподілу на відкритих зрошувальних системах. Методи керування водорозподілом. Вимірювання рівня води. Вимірювання витрати.
  11. Автоматизована система ведення державного земельного кадастру
  12. Автоматична система сигналізації




Переглядів: 817

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Болонський процесс як засіб інтеграції у вищу освіту європейських країн. | Навчання самостійній роботі

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.021 сек.