МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
V. Сприймання та усвідомлення навчального матеріалу.1. Практична робота. — Розгляньте схематичний малюнок гори, поданий у підручнику (с. 131). — Як змінюється рослинність від її підніжжя до вершини? — Поміркуйте, чому так відбувається. — Висловіть свої міркування, чи змінюється тваринний світ від підніжжя до вершини. Якщо так, то як і чому? 2. Робота з підручником. Читання статті на с. 130-131. Після цього учні дають відповіді на запитання. — Як змінюється температура повітря залежно від висоти? — Чому влітку біля підніжжя гір спекотно, а на високих вершинах лежить сніг? — Чому що вище піднімаєшся в гори, то рослинність стає біднішою? 3. Розповідь учителя з елементами бесіди. — Гори Карпати розташовані на заході України. Характерними рисами Українських Карпат є м'якість клімату, вертикальна поясність, екзотичність. 4. Робота з контурною картою України та атласом. — Подивіться уважно на карту. Тут розташовані Карпати. А тепер ви знайдіть їх у своїх атласах. На контурній карті позначте їх місцезнаходження. 5. Продовження розповіді. — Найвища точка гір Карпат — Говерла. Клімат Карпат теплий і вологий. Опадів випадає багато. Значну частину опадів ліси переводять у підземний стік, запобігаючи тим самим ерозії та скельовим паводкам. Дощі живлять гірські ріки протягом цілого року. В Карпатах багато річок. Найбільші — Дністер, Тиса, Прут, Черемош. Вони багатоводні й використовуються для водопостачання, виробництва електроенергії. Карпати майже повністю вкриті природною рослинністю. Ліси займають близько 40% території. Тому Карпати називають лісистими. Чим вище підіймається в гори, тим більше знижується поясність, що в свою чергу вплинуло на багатство й різноманітність тваринного та рослинного світу. У передгірському поясі ростуть дубові, дубово-грабові, букові, ялицеві ліси, у верхньому гірському поширені ялицево-букові та яворові ліси. У підліску багато ожини, бузини червоної, чорниці, брусниці. У субальпійському поясі ростуть гірська сосна, ялівець, чорниця, буяхи, рододендрон, айстра альпійська. Ліси мають велике промислове, ґрунтозахисне, водоохоронне значення. Полонини, що займають 25% площі, знаходяться в горах, вище лісового поясу. На висоті 1850 м починається альпійський пояс. Клімат тут холодний, тому не кожна рослина тут може вижити. На альпійських полонинах ростуть: вічнозелена осока, костриця лежача, альпійський едельвейс, сон-трава, альпійські дзвоники, мох та лишайники. Найвища точка Карпатських гір — Говерла (2061м). До її умов пристосувалися: чорниця, брусниця, оситняк, осока, біловус. 6. Розгляд гербаріїв (або ілюстрацій) рослин Карпатських гір. Фізкультхвилинка. Раз, два — дерева. Три, чотири — вийшли звірі. П'ять, шість — пада лист. Сім, вісім — птахи в лісі. Дев'ять, десять — це сунички підняли до сонця личка. 7. Продовження вивчення нового матеріалу. — Серед тварин в Українських Карпатах найбільш поширені: олень благородний, білка, бабак, їжак, дикий кабан, лисиця, кріт, куниця, ведмідь; плазуни — тритони, саламандра, жаби, ящірка прудка, вуж звичайний і водяний, гадюка звичайна та ін.; риби — окуні, лящ, щука, короп та ін. Серед птахів — беркут, орел, лелека чорний, шишкар ялиновий, дрізд, дятел, тетерев та ін. (Показати ілюстрації). Карпати багаті на корисні копалини. Тут добувають нафту, газ, озокерит, буре вугілля, кухонну сіль, мармур, ртуть та ін. Екзотичність, чисте повітря, м'які відтінки зелених гірських схилів, вкритих лісами майже до самих вершин і оповитих блакитним серпанком, цілющі властивості мінеральних вод сприяли розвитку в Карпатах санаторно-курортних комплексів. Тут щорічно оздоровлюються десятки тисяч людей. Карпати приваблюють туристів з усіх країн світу. Люди в цій місцевості займаються виготовленням меблів з карпатського лісу, вирощуванням сільськогосподарських культур та ін. Читайте також:
|
||||||||
|