Особистість вчителя-організатора гуртків за інтересами повинна відповідати відповідним компетенціям, з багатою ерудицією та професійно-методичними якостями. До особистих якостей, що характеризують професійну придатність відносяться:
Ø нахил до роботи з дітьми;
Ø комунікативність;
Ø спостережливість;
Ø тактовність;
Ø розвиток уяви;
Ø творчі здібності;
Ø організаторські здібності;
Ø висока вимогливість до себе.
Для набуття та удосконалення необхідного професіоналізму необхідно детально знати структуру педагогічної діяльності і володіти пов'язаною з нею системою практичних умінь і навичок. У працях Н.В.Кузьміної, В.О.Сластьоніна, О.І.Щербакова виокремлено наступні види діяльності вчителя, які, на нашу думку є невід'ємними складовими педагогічної діяльності і вчителя-організатора:
Ø діагностична;
Ø орієнтаційно-прогностична;
Ø конструктивно-проективна;
Ø організаторська;
Ø інформаційно-пояснювальна;
Ø комунікативно-стимулююча;
Ø аналітико-оцінна;
Ø дослідно-творча.
Щодо рівнів педагогічного професіоналізму керівника гуртка, то їх можна виокремити такі:
1. Педагогічна умілість.
2. Педагогічна майстерність.
3. Педагогічна творчість.
4. Педагогічне новаторство.
Підготовка організатора гуртка за інтересами здійснюється ще у ВНЗ за такими аспектами:
Ø вдосконалення фахової підготовки вчителя-організатора гуртків за інтересами;
Ø забезпечення психолого-педагогічного та методичного супроводу організації навчально-творчої діяльності молодших школярів у ГПД;
Ø навчання вихователів методам організації конструктивної взаємодії з учнем у ході гурткової роботи.