Чинники зниження собівартості продукції промислового підприємства та управління витратами
Зниження собівартості продукції – важливий чинник підвищення ефективності виробництва. Для виявлення резервів зниження собівартості необхідно визначити чинники, які обумовлюють це зниження.
Під чинниками та напрямками зниження собівартості продукції розуміють всю сукупність визначальних сил та причин, які впливають на її рівень та динаміку.
У господарській практиці розрізняють такі чинники зниження собівартості продукції:
· підвищення технічного рівня виробництва, зокрема впровадження нових прогресивних технологій; підвищення рівня механізації та автоматизації виробничих процесів; розширення масштабів використання й удосконалення техніки та технології, що застосовуються; краще використання сировини та матеріалів;
· поліпшення організації виробництва та праці, тобто вдосконалення управління виробництвом і скорочення витрат на нього; впровадження наукової організації праці; поліпшення використання основних виробничих фондів; поліпшення матеріально-технічного забезпечення; скорочення транспортно-складських витрат тощо;
· зміна обсягу виробництва, що зумовлює відносне скорочення умовно-постійних витрат у результаті зростання обсягу виробництва;
· зміна структури, асортименту та поліпшення якості продукції.