Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Завдання до практичних занять

 

43. На міжнародній науково-практичній конференції, присвяченій сучасним тенденціям розвитку трудового права в світі, доповідач Ц. з України зазначив, що міжнародні стандарти щодо регулювання дисципліни праці носять більш моральний ніж юридичний характер і відображають ментальність країн з розвиненою ринковою економікою. Що стосується законодавства України щодо дисципліни праці, то його стан на сьогодні можна охарактеризувати лише як перший крок до цивілізованих відносин у цій сфері, тому що головним методом забезпечення трудової дисципліни залишається наявність та можливість застосування дисциплінарних стягнень до працівника.

А як вважаєте Ви? Дайте обґрунтовану відповідь з посиланням на нормативно-правові акти.

 

44. За Трудовими кодексами Узбекистану та Азербайджану передбачена можливість накладення на працівників дисциплінарних штрафів. Чи передбачена така можливість за трудовим законодавством України та як ви бачите перспективи регулювання цього питання в майбутньому, керуючись принципами трудового права України?

 

45. Одним з напрямів сучасного розвитку правового регулювання трудової дисципліни у країнах Заходу є забезпечення комфортного психологічного клімату для працівників на підприємстві. Як Ви вважаєте, якими заходами можна забезпечити комфортний психологічний клімат для працівників та складіть перелік тих заходів, які б Ви, як керівник підприємства використали.

Чи є прийнятним включення такого напряму до правового регулювання дисципліни праці в Україні? Дайте детальну та обґрунтовану відповідь.

 

46. Працівник Ф. був відсутнім (не отримавши дозволу керівництва) на роботі протягом половини робочого дня.

Наступного тижня адміністрація почала вимагати від Ф. виконання крім своїх трудових обов’язків, обов’язків іншого працівника, який перебував у відпустці, безоплатно, погрожуючи у разі відмови звільненням за прогул без поважних причин.

Чи законні вимоги адміністрації? Що саме вважається прогулом без поважних причин? Чи є прогул порушенням трудової дисципліни? Чи завжди можна звільнити працівника за вчинення прогулу?

 

47. У лютому 2006 р. М. звернувся до суду з позовом до українсько-німецько-нідерландсько-датського спільного підприємства “Український мобільний зв’язок” (далі СП) про скасування наказу від 12 січня 2006 р. про накладення дисциплінарного стягнення – оголошення догани за порушення трудової дисципліни, оскільки, за переконаннями М., він такого не вчиняв.

У ході судового засідання було з’ясовано, що М. працював у відповідача за контрактом директором Житомирської філії СП до 1 грудня 2005 р. Після ліквідації зазначеної посади на СП було введено посаду провідного експерту з продажу, на яку і переведено М.2 грудня. 15 грудня 2005 р. за словами відповідача М. порушив трудову дисципліну – неналежно оформив аплікаційні форми на підключення Поліської продовольчої компанії. Однак М. зазначав, що він не був ознайомлений з посадовою інструкцією на початку роботи. Його ознайомили з нею після застосування дисциплінарного стягнення, що є порушенням вимог ст.29 КЗпП, а отже він не знав які обов’язки на нього покладено і як їх виконувати. А тому ніякого порушення дисципліни з його боку не було.

Відповідач заперечував М., зазначаючи, що М., коли працював директором, підписував контракт, в якому зазначалися його права і обов’язки, а також знайомився з посадовою інструкцією (про що, до речі М. не заперечував і зазначив у своєму поясненні). Після переведення на посаду провідного експерту, функціональні обов’язки М. не змінилися, - він їх знав, оскільки їх розробляв, і які йому було роз’яснено. Ці обов’язки він виконував, знав про умови роботи на СП і неодноразово за довіреністю сам укладав угоди з продажу послуг та обладнання стільникового радіотелефонного зв’язку. Однак 15 грудня 2005 р. М. грубо порушивши відомі йому внутрішні процедури СП, якими саме і врегульовано порядок дій провідного експерта з продажу. Генеральний директор СП відібрав у М. пояснення і наказом від 12 січня 2006 р. виніс догану за цей проступок.

Яке рішення винесе суд? Чи є в діях М. порушення трудової дисципліни?

 

Методичні рекомендації та завдання до самостійної роботи студентів

Питання до самостійної роботи

 

1. Значення дисципліни праці.

2. Заохочення до сумлінної праці.

3. Дисциплінарні стягнення за законодавством України та зарубіжних країн.

 

 

Самостійна робота за темою 9 “Трудовий розпорядок. Дисципліна праці. Дисциплінарна відповідальність” передбачає розгляд студентами вищезазначених питань, які не розглядалися під час аудиторної роботи, за літературою, вказаною до теми. Студент не обмежується у виборі літературних джерел і може використовувати будь-які інші джерела.

Для більш глибокого засвоєння матеріалу по даній темі слід спробувати вирішити завдання до практичних занять, але це слід робити тільки за умови первинного вивчення теоретичного матеріалу. Оволодіння темою є успішним у випадку засвоєння студентом сутності ключових слів та можливості відповісти на наступні питання:

1. Що таке дисципліни праці? Яке вона має значення в умовах сьогодення?

2. У чому полягає сутність рекомендацій МОП щодо правового регулювання внутрішнього трудового розпорядку підприємств, установ, організацій?

3. Які методи правового регулювання трудової дисципліни Ви знаєте?

4. Які заохочення до сумлінної праці ви можете назвати та який порядок їх застосування?

5. Що таке дисциплінарна відповідальність?

6. Які види дисциплінарної відповідальності Ви знаєте та в чому їх особливості?

7. Які дисциплінарні стягнення за порушення трудової дисципліни можуть застосовуватися за законодавством України та зарубіжних країн?

8. Що таке моббінг? Що таке булінг? Які засоби проти них існують?

9. Як можна охарактеризувати сучасні тенденції розвитку правового регулювання трудової дисципліни? Які заходи сприяють встановленню комфортних психологічних умов праці?

10. Як можна охарактеризувати правове регулювання внутрішнього трудового розпорядку і дисципліни праці в Україні в світлі міжнародних стандартів і зарубіжного досвіду?

 


Читайте також:

  1. I. Постановка завдання статистичного дослідження
  2. I. ПРЕДМЕТ, МЕТА ТА ЗАВДАННЯ ДИСЦИПЛІНИ
  3. II. Вимоги безпеки під час проведення практичних занять у кабінеті (лабораторії) біології загальноосвітнього навчального закладу
  4. II. Завдання на проект.
  5. II. Перевірка домашнього завдання.
  6. II. Перевірка домашнього завдання.
  7. II. Перевірка домашнього завдання.
  8. II. Перевірка домашнього завдання.
  9. II. Перевірка домашнього завдання.
  10. II. Перевірка домашнього завдання.
  11. II. Перевірка домашнього завдання.
  12. II. Перевірка домашнього завдання.




Переглядів: 389

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тема 9. Трудовий розпорядок. Дисципліна праці. Дисциплінарна відповідальність | Тема 10. Особливості правового регулювання праці осіб, які не здатні на рівних конкурувати на ринку праці

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.014 сек.