Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Завдання до практичних занять

 

48.Ч.3Ст.188 КЗпП України дозволяється приймати на роботу осіб, які досягли 14-річного віку. ст.21 Закону України “Про охорону дитинства” забороняється праця осіб, які не досягли 15 річного віку. Чи не суперечить положення ст.188 КЗпП ст.21 Закону України “Про охорону дитинства”? Які міжнародні акти, що регулюють питання мінімального віку прийняття на роботу Ви знаєте? Чи відповідають положення законодавства України про працю неповнолітніх міжнародним стандартам?

 

49.Громадянка К., перебуваючи на п’ятому місяці вагітності, звернулася до трамвайно-тролейбусного депо з заявою про прийняття на роботу водієм тролейбусу. До заяви вона додавала всі передбачені трудовим законодавством України для працевлаштування документи, зокрема диплом, якій підтверджував надану їй спеціальність водія тролейбусу та трудову книжку, в який було зазначено, що вона протягом 7 років працювала саме за цією спеціальністю.

Директор трамвайно-тролейбусного депо відмовив їй у працевлаштуванні на підставі її вагітності і прийняв на роботу громадянина В., який раніше працював водієм 1 рік. Громадянка К. звернулася до суду з позовом про визнання відмови директора в прийнятті на роботу необґрунтованою з посиланням на ст.22 КЗпП України. Також в обґрунтування своїх вимог вона наводила положення Конвенції МОП №111 “Про дискримінацію в галузі праці та занять”, 1958 р., ратифіковану Україною у 1961 р., відповідно до якої, вважала дії директора дискримінацією та положення Закону України “Про забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків”.

Яким буде рішення суду? Що таке дискримінація? Що таке гендерна політика? Як в законодавстві України вирішуються гендерні питання? Чи порушив директор трамвайно-тролейбусного депо принципи гендерної рівності в реалізації права на працю?

 

50. Громадянин З. Організував виробництво гігієнічних терок з пемзи, на якому кожен день, крім вихідних використовував працю 12-річного Ч. і 14-річного К.. Кожен із них здавав кожен день по 300-400 одиниць продукції, розпиленої й відшліфованої самостійно.

Чи відповідають дії З. Нормам чинного законодавства щодо праці неповнолітніх? З якого віку дозволено реалізовувати право на працю в Україні та за міжнародними стандартами? Які обмеження щодо використання праці неповнолітніх встановлено законодавством? Що таке найгірші форми дитячої праці та чи можна віднести до таких працю Ч. та К.? Які наслідки застосування праці Ч. та К. очікують З.?

 

51. Громадянин С. Працював листоношею 30 років. 28 березня йому виповнилося 60 років і наступного дня директор УДПЗ “Укрпошта” звільнив С. На тій підставі, що він досяг пенсійного віку.

Чи відповідають дії директора нормам чинного законодавства? Чи передбачено у якості підстави розірвання трудового договору досягнення працівником пенсійного віку? Які міжнародні стандарти щодо правового регулювання праці осіб похилого віку існують і чи відповідають їм положення законодавства України? Як у країнах зарубіжжя регулюється праця осіб похилого віку та чи мають ці особи якісь пільги у цій сфері?

 

52. Мешканка м. Сніжне Н. оформила опіку над 11 дітьми і разом із чоловіком створила дитячу шахтарську бригаду. Діти працювали у самовільно викопаній подружжям вугільній розробці. Для кожного з дітей, залежно від віку та фізичного розвитку вони встановили норми видобутку вугілля.

Чи відповідають дії Н. нормам чинного законодавства щодо праці неповнолітніх? З якого віку дозволено реалізовувати право на працю в Україні та за міжнародними стандартами? Які обмеження щодо використання праці неповнолітніх встановлено законодавством? Що таке найгірші форми дитячої праці та чи можна віднести до таких працю дітей у вказаних обставинах.? Які наслідки застосування такої дитячої праці очікують Н.?

 

53. Громадянка Т. працювала на приватному підприємстві. У зв’язку з народженням дитини вона перебувала у відпустці по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку, після чого вийшла на роботу. Однак через місяць роботи, вона вирішили піти знову у відпустку по догляду за дитиною до досягнення нею 6 років у зв’язку з тим, що дитина потребує домашнього догляду. Але власник підприємства відмовився надати таку відпустку. Своє рішення він мотивував тим, що на приватних підприємствах жінкам не надається така відпустка.

Чи відповідає рішення власника нормам чинного законодавства? Які відпустки передбачено для матерів, які працюють за нормами законодавства України та за міжнародними актами та чи залежить право на відпустку від форми власності підприємства?

 

54. На семінарі, присвяченому цивілізаційному значенню трудового права одним з питань у порядку денному було визначення тенденцій правового регулювання праці інвалідів у сучасному світі. А як би Ви охарактеризували ці тенденції, використовуючи норми міжнародних, європейських актів та національного законодавства України? Які заходи для забезпечення інвалідам орієнтування, освіти, професійної підготовки та зайнятості існують у світі та в Україні?

 

Методичні рекомендації та завдання до самостійної роботи студентів

Питання до самостійної роботи

 

1. Правове регулювання праці жінок та осіб з сімейними обов’язками в Україні в світлі міжнародних стандартів і зарубіжного досвіду.

2. Правове регулювання праці молоді в Україні світлі міжнародних стандартів і зарубіжного досвіду.

3. Правове регулювання праці осіб з пониженою працездатністю в Україні світлі міжнародних стандартів і зарубіжного досвіду.

4. Особливості правового регулювання праці інвалідів, осіб похилого віку у різних країнах.

 

 

Самостійна робота за темою 10. “Особливості правового регулювання праці осіб, які не здатні на рівних конкурувати на ринку праці ” передбачає розгляд студентами вищезазначених питань, які не розглядалися під час аудиторної роботи, за літературою, вказаною до теми. Студент не обмежується у виборі літературних джерел і може використовувати будь-які інші джерела.

Для більш глибокого засвоєння матеріалу по даній темі слід спробувати вирішити завдання до практичних занять, але це слід робити тільки за умови первинного вивчення теоретичного матеріалу. Оволодіння темою є успішним у випадку засвоєння студентом сутності ключових слів та можливості відповісти на наступні питання:

1. Які особи визнаються не здатним на рівних конкурувати на ринку праці?

2. Які додаткові юридичні гарантії надаються особам, які не здатним на рівних конкурувати на ринку праці і чому?

3. У чому полягає гендерна політика стосовно праці жінок в Україні та закордоном?

4. Які особливості правового регулювання праці жінок та осіб з сімейними обов’язками існують в актах ООН, МОП, регіональних організацій, законодавстві України та інших країн?

5. Які особливості правового регулювання праці молоді та неповнолітніх зокрема існують в актах ООН, МОП, регіональних організацій, законодавстві України та інших країн?

6. Що таке найгірші форми дитячої праці?

7. Які стандарти щодо заборони застосування найгірших форми дитячої праці існують?

8. Які особливості правового регулювання праці осіб з пониженою працездатністю існують в актах ООН, МОП, регіональних організацій, законодавстві України та інших країн?

Питання до модульного контролю за модулем 2

“Особливості правового регулювання умов праці”

(21 бал)

1. Поняття та характеристика трудового договору та його сторін.

2. Зміст трудового договору.

3. Відмінності трудового договору від суміжних цивільно-правових договорів, пов’язаних з працею (підряду, доручення, надання послуг і т.д.).

4. Форми та строк трудового договору.

5. Зміст права на працю. Трансформація змісту права на працю в країнах постсоціалістичного простору.

6. Юридичні гарантії при укладанні, зміні та припиненні трудового договору.

7. Загальна характеристика правового регулювання трудового договору в Україні.

8. Принцип свободи праці (трудового договору) в актах МОП та в законодавстві Україні.

9. Поняття примусової праці та заборона її застосування за законодавством.

10. Види діяльності, які не є примусовою працею.

11. Поняття дискримінації та заборона дискримінації працівників при укладенні, зміні та припиненні трудового договору.

12. Характеристика права працівників на захист від незаконного звільнення.

13. Правові можливості працівника для відновлення порушеного права на захист від незаконного звільнення.

14. Захист персональних даних працівників.

15. Види трудових договорів за типовістю.

16. Особливості правового регулювання трудового договору про “позикову” (лізингову) працю.

17. Особливості трудового договору з розподілом робочого місця.

18. Особливості трудового договору про роботу на умовах неповного робочого часу.

19. Можливості представницьких органів працівників при найманні на роботу за трудовим законодавством України та зарубіжних країн.

20. Підстави припинення трудового договору.

21. Характеристика загального порядку розірвання трудового договору за ініціативою працівника.

22. Характеристика загального порядку розірвання трудового договору за ініціативою роботодавця.

23. Юридична конструкція “спровокованого звільнення” та її сутність.

24. Анулювання трудового договору.

25. Визнання недійсним трудового договору.

26. Призупинення дії трудового договору.

27. Поняття професійної підготовки.

28. Правові можливості для отримання особою професії за актами МОТ та за нормами національного законодавства різних країн.

29. Поняття та характеристика договору виробничого учнівства.

30. Правове регулювання професійної підготовки в Україні в світлі міжнародних стандартів і зарубіжного досвіду.

31. Правове регулювання безпеки та гігієни праці в актах ООН, МОП та регіональних організацій.

32. Регламентація діяльності інспекцій праці.

33. Поняття робочого часу.

34. Види робочого часу та їх особливості.

35. Режим і облік робочого часу. Сучасні тенденції у визначення режимів робочого часу в світі.

36. Надурочні роботи.

37. Порядок залучення до надурочних робіт за міжнародними стандартами.

38. Обмеження залучення до надурочних робіт за міжнародними стандартами та за національним законодавством.

39. Правове регулювання робочого часу в Україні в світлі міжнародних стандартів і зарубіжного досвіду.

40. Поняття часу відпочинку.

41. Види часу відпочинку за міжнародними актами та актами національного.

42. Право працівників на відпустку та особливості його реалізації за міжнародними стандартами.

43. Поняття та види відпусток.

44. Правове регулювання відпусток в Україні

45. Трудові відпустки та порядок їх надання.

46. Відпустки у зв’язку з навчанням та порядок їх надання.

47. Соціальні відпустки.

48. Творчі відпустки.

49. Відпустки без збереження заробітної плати.

50. Правове регулювання часу відпочинку в Україні в світлі міжнародних стандартів.

51. Поняття заробітної плати та її структура.

52. Форми виплати винагороди за виконану працю.

53. Методи правового регулювання заробітної плати за трудовим законодавством України та зарубіжних країн.

54. Системи оплати праці.

55. Поняття мінімальної заробітної плати та її сутність.

56. Порядок встановлення і зміни державного мінімуму заробітної плати в Україні.

57. Принципи оплати праці при виконанні роботи в умовах, які відрізняються від нормальних за трудовим законодавством України та зарубіжних країн.

58. Правила щодо місця, порядку та періодичності виплати заробітної плати за міжнародними актами та законодавством України

59. Засоби захисту заробітків працівників від надмірних вирахувань за міжнародними актами та за законодавством України.

60. Правове регулювання заробітної плати в Україні в світлі міжнародних стандартів і зарубіжного досвіду.

61. Поняття та характеристика осіб не здатних на рівних конкурувати на ринку праці.

62. Юридичні гарантії, які надаються особам, не здатним на рівних конкурувати на ринку праці.

63. Гендерна політика стосовно праці жінок в Україні та за кордоном.

64. Особливості правового регулювання праці жінок та осіб з сімейними обов’язками в актах ООН, МОП, регіональних організацій, законодавстві України та інших країн.

65. Особливості правового регулювання праці молоді та неповнолітніх зокрема в актах ООН, МОП, регіональних організацій, законодавстві України та інших країн.

66. Поняття найгірших форм дитячої праці.

67. Стандарти щодо заборони застосування найгірших форми дитячої праці.

68. Особливості правового регулювання праці осіб з пониженою працездатністю існують в актах ООН, МОП, регіональних організацій, законодавстві України та інших країн

 


Читайте також:

  1. I. Постановка завдання статистичного дослідження
  2. I. ПРЕДМЕТ, МЕТА ТА ЗАВДАННЯ ДИСЦИПЛІНИ
  3. II. Вимоги безпеки під час проведення практичних занять у кабінеті (лабораторії) біології загальноосвітнього навчального закладу
  4. II. Завдання на проект.
  5. II. Перевірка домашнього завдання.
  6. II. Перевірка домашнього завдання.
  7. II. Перевірка домашнього завдання.
  8. II. Перевірка домашнього завдання.
  9. II. Перевірка домашнього завдання.
  10. II. Перевірка домашнього завдання.
  11. II. Перевірка домашнього завдання.
  12. II. Перевірка домашнього завдання.




Переглядів: 348

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тема 10. Особливості правового регулювання праці осіб, які не здатні на рівних конкурувати на ринку праці | Модуль 3. Соціальне партнерство та трудові спори

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.