МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Практичні завданняН.1. Ринковий попит на продукцію підприємства за умов досконалої конкуренції. Графічне відображення попиту, середнього, граничного і сукупного виторгу конкурентного підприємства. Н.2. Дайте визначення понять «сукупний виторг», «середній виторг», «граничний виторг». Наведіть синоніми слів «сукупний», «виторг». Н.3. Чому одні підприємства максимізують прибуток, а інші — мінімізують збитки? Н.4. У чому суть двох методів розв’язання задач, сформульованих у запитанні Н.3? Н.5. Чим визначається рівень випуску продукції, що дає максимальний прибуток у короткостроковому періоді, якщо підприємство діє в умовах досконалої конкуренції? Н.6. В яких випадках підприємство продовжуватиме свою діяльність, навіть якщо вона є збитковою? Н.7. Яким чином короткострокова пропозиція підприємства зв’язана з кривими її затрат? Н.8. У чому полягає парадокс економічного прибутку? Н.9. В яких випадках порушується рівновага конкурентного підприємства і галузі? Під впливом яких змін це відбувається? Н.10. Чим відрізняється довгострокова пропозиція в галузях з незмінними, зростаючими та спадними витратами? Н.11. Вибрати з наведених варіантів відповідей правильні: Н.11.1. Сума збитків підприємства, яке закривається, в короткостроковому періоді за умов досконалої конкуренції: а) дорівнює сукупним змінним витратам; б) дорівнює нулю; в) дорівнює сукупним фіксованим витратам; г) не можна визначити. Н.11.2. Якщо крива граничних витрат товаровиробника перетинає лінію його середніх змінних витрат у точці, що відповідає 400 грош. од., а середніх загальних — 500 грош. од., то він зупинить виробництво при поточній ціні продукту: а) нижче 500, але вище 400 грош. од.; б) 500 грош. од.; в) товаровиробника задовольнятиме будь-яка ціна; г) 399 грош. од.; д) нижче 400 грош. од. Н.11.3. У конкурентній галузі функціонує 1000 підприємств. Для кожного з них граничні витрати при виробництві 50 виробів на місяць становлять 25 грош. од., 60 шт. — 30 грош. од., 70 шт. — 35 грош. од. Якщо ринкова ціна виробу встановиться на рівні 30 грош. од., то галузева пропозиція становитиме на місяць: а) не більше 50 тис. шт.; б) 50 тис. шт.; в) 60 тис. шт.; г) 70 тис. шт.; д) більше 70 тис. шт. Н.11.4.До яких наслідків приведе одержання конкурентними підприємствами економічного прибутку в довгостроковому періоді: а) підприємства почнуть нарощувати масштаби виробництва; б) підприємства залишать галузь; в) підприємства скоротять обсяги виробництва; г) інші підприємства будуть входити в галузь; д) ситуація не позначиться на галузевій структурі. Н.11.5. Якщо граничні витрати перевищують середні загальні витрати за обсягу виробництва, що максимізує прибуток, то товаровиробник: а) отримує прибуток; б) зазнає збитків; в) припиняє виробництво; г) виходить з галузі; д) усі попередні відповіді неправильні. Н.12. У таблиці наведено дані про витрати на одиницю продукції (у грош. од.) для діючого в умовах досконалої конкуренції виробника.
а) Чи буде виробник діяти у короткостроковому періоді за ціни продукту 32 грош. од.? Чому «так» або чому «ні»? Якщо він функціонуватиме, то яким буде обсяг виробництва, максимізуючий прибуток? Поясніть. Визначте суму економічного прибутку або збитку на одиницю продукції. б) Дайте відповідь на запитання а) за умови, що ціна продукту дорівнює 40 грош. од.; 55 грош. од.; 65 грош. од.; в) Заповніть таблицю пропозиції підприємства у короткостроковому періоді та обчисліть прибуток чи збитки на всіх рівнях обсягу виробництва (графи 4 і 5).
Поясніть вираз: «Той відрізок кривої граничних витрат конкурентного підприємства, що лежить вище кривої її середніх змінних витрат, є кривою пропозиції у короткостроковому періоді для підприємства». Проілюструйте графічно. Н.13. Якою має бути рівноважна ціна товару на ринку, щоб підприємство, функція витрат якого ТС = 6 + 0,25 Q2, отримувало нормальний прибуток? Функція попиту на цей товар має вигляд Р = 15 – 2Q. Н.14. Використовуючи наведені дані про діяльність малого підприємства, заповніть пропуски в таблиці та з’ясуйте за кожним варіантом, що є доцільнішим для підприємства: а) закритися; б) збільшити обсяг виробництва для мінімізації збитків; в) зменшити обсяг виробництва для мінімізації збитків; г) збільшити обсяг виробництва для максимізації прибутку; д) зменшити обсяг виробництва для максимізації прибутку; є) нічого не змінювати.
Н.15.Припустімо, що ринковий попит на продукт визначається такими даними:
Використавши результати розв’язання задачі Н.12, визначте: а) якою буде ціна рівноваги; б) яким буде рівноважний обсяг виробництва для кожного підприємства; в) яким буде прибуток чи збиток на одиницю продукції; г) яким буде стан галузі у довгостроковому періоді; буде вона розширюватися чи скорочуватися? Н.16. Функцію сукупних витрат конкурентного підприємства у короткостроковому періоді наведено у таблиці:
Визначте: а) рівноважну ціну; б) випуск продукції кожного підприємства;
в) зміни у галузі (вихід підприємств або прихід нових) у довгостроковому періоді. Н.17. На рис. 10.7. показано криві витрат підприємства, яке працює за умов досконалої конкуренції. Дайте відповідь на запитання: а) за якої ціни товару підприємство готове припинити виробництво? б) за якої ціни товару підприємство отримувало б тільки нормальний прибуток? в) покажіть на графіку площу, що відображає сукупні постійні витрати за ціни товару, що забезпечує підприємству нормальний прибуток; г) в якому діапазоні цін підприємство продовжуватиме виробництво зі збитками в короткостроковому періоді? д) покажіть на графіку криву пропозиції підприємства; е) за яких цін підприємство могло б отримувати економічний прибуток у короткостроковому періоді?
Н.18. На рис. 10.8 зображено криві сукупного виторгу і сукупних витрат гіпотетичного підприємства. Дайте відповіді на запитання: а) якому типові ринку відповідає дана ситуація і чому? б) який період відображає графік: коротко- чи довгостроковий? в) яка ціна товару, що випускається підприємством? г) яка величина постійних витрат підприємства? д) за яких обсягів виробництва підприємство отримує нульовий економічний прибуток? е) за якого випуску підприємство отримує максимальний прибуток? Н.19. Проілюструйте графічно, що має зробити конкурентне підприємство, якщо МС > АТС. Н.20. Побудуйте лінію галузевої пропозиції на ринку досконалої конкуренції у довгостроковому періоді за умови використання універсальних (унікальних) ресурсів. Читайте також:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|