Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Практичні завдання

Н.1. Які особливості олігополістичного ринку, його основні ознаки?

Н.2. Модель дуополії Курно.

Н.3. Свідоме суперництво: олігополістичні цінові війни.

Н.4. Картель та інші форми олігополістичних угод.

Н.5. Особливості та основні моделі олігополістичного ціноутворення.

Н.6. Графічна та економічна інтерпретація ламаної кривої попиту олігополіста.

Н.7. Ціноутворення за принципом «витрати плюс».

Н.8. Еволюція ринкової поведінки підприємства за умов олігополії.

Н.9. Ефективність олігополії порівняно з іншими ринковими структурами.

Н.10. Оцініть правильність висловлювань:

а) олігополістична взаємозалежність фірм на ринку завжди спричиняє те, що одна фірма стає домінуючою та ігнорує інтереси інших;

б) рівновага Бертрана завжди приводить до встановлення ціни, характерної для досконало конкурентного ринку;

в) якщо для олігополіста ціна виявляється меншою за середні витрати, то йому слід виходити з галузі;

г) за рівноваги Курно фірми завжди розподіляють ринок порівну;

д) теорія ігор не застосовується при аналізі картельних угод;

е) рівновага Неша — це результат, який досягається, якщо стратегія кожного учасника гри враховує можливі кроки суперника.

Ціна, грош. од. Обсяг попиту, од. Обсяг випуску, од. Загальні витрати, грош. од.
 

Н.11. На олігіпольному ринку діють два підприємства, що випускають однорідний товар. Обидва підприємства володіють рівними частками ринку і встановлюють однакові ціни на товар. Інформацію про попит на товар і витрати кожного підприємства наведено у таблиці:

Використовуючи положення моделі дуополії Курно, визначте:

а) яка ціна на товар буде встановлена на ринку за припущенням, що кожне підприємство впевнене у тому, що конкурент вибере таку ж ціну;

б) який обсяг випуску вибере кожне підприємство?

в) чи з’являться на ринку в довгостроковій перспективі нові підприємства?

г) чи є у кожного підприємства стимул встановити на свій товар ціну нижчу, ніж у конкурента? Який це стимул?

Рис. 12.3. Лінія попиту олігополіста

Н.12. На рис. 12.3 зображено модель ламаної кривої попиту на продукцію олігополіста.

а) Поясніть дану ситуацію з точки зору олігополіста та обгрунтуйте його господарську стратегію.

б) Припустімо, що граничні витрати олігополіста постійні — 3,5 грош. од. Який обсяг випуску вибере олігополіст і яку ціну він встановить на свій товар?

в) Якщо граничні витрати збільшаться до 5 грош. од., то як зміняться обсяг випуску та ціна на продукцію олігополіста?

Н.13. Припустімо, що на ринку діють два підприємства (Х та Y), кожне з яких може досягати «високого» та «низького» рівня обсягів виробництва продукції. Наведена в таблиці матриця демонструє можливі результати (прибуток) тих чи інших рішень, що приймаються підприємствами.

Приймаючи рішення за підприємство Х, дайте відповіді на запитання:

Стратегія підприємства Х Стратегія підприємства Y
«Низький» випуск «Високий» випуск
Х Y Х Y
«Низький» випуск
«Високий» випуск

а) якщо підприємство Х вибирає «високий» рівень обсягу виробництва, то за якого рівня випуску фірми Y його прибуток буде максимальним?

б) якщо підприємство Y вибирає «низький» рівень обсягу виробництва, то за якого рівня випуску прибуток вашої фірми буде максимальним?

в) якщо підприємство Y вибирає «високий» рівень випуску, то за якого обсягу виробництва прибуток вашого підприємства буде максимальним?

г) в якому випадку ви вирішите дотримуватися «низького» рівня випуску?

д) припустімо, ви дійшли згоди з конкурентом про те, що обидва підприємства будуть дотримуватися «низького» рівня обсягу виробництва. Які дії ви можете ініціювати, щоб бути впевненим у дотриманні підприємством Y погоджених умов?



Читайте також:

  1. I. Постановка завдання статистичного дослідження
  2. I. ПРЕДМЕТ, МЕТА ТА ЗАВДАННЯ ДИСЦИПЛІНИ
  3. II. Завдання на проект.
  4. II. Перевірка домашнього завдання.
  5. II. Перевірка домашнього завдання.
  6. II. Перевірка домашнього завдання.
  7. II. Перевірка домашнього завдання.
  8. II. Перевірка домашнього завдання.
  9. II. Перевірка домашнього завдання.
  10. II. Перевірка домашнього завдання.
  11. II. Перевірка домашнього завдання.
  12. II. Перевірка домашнього завдання.




Переглядів: 646

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
У результаті вивчення теми студент повинен | Тема 13

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.