Керованість, як і стійкість, пов’язана з безпекою дорожнього руху автомобіля. Керованість автомобіля залежить від його конструктивних параметрів (бокової еластичності шин та підвіски, стабілізації керованих коліс, кінематики підвіски та кермового приводу, перерозподілу навантаження між осями і т.п.) та зовнішніх факторів: величини коефіцієнта зчеплення коліс з дорогою, траєкторії руху автомобіля, швидкості, поперечного ухилу дороги, бічного вітру і т. д.
При русі автомобіля на повороті зі швидкістю понад критичну керовані колеса будуть ковзати у бічному напрямку, що призводить до некерованості.
При певній спрощеності умов руху, залежність критичної швидкості руху щодо керованості від кута (усередненого) повороту керованих коліс q
, м/с, (2.53)
Критична швидкість визначається для різних значень коефіцієнта зчеплення шин з дорогою (табл. 2.13).
Таблиця 2.13
Параметри керованості автомобіля
q, град
Vкер.,.м/с
5°
10°
15°
20°
25°
30°
35°
40°
Vкер.,. =0.1
Vкер.,. =0.4
Vкер.,. =0.6
Vкер.,. =0.8
За даними табл. 2.13 будуємо графіки керованості автомобіля (додаток 12).