Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Поняття технологій навчання, їх класифікація та загальна характеристика

 

 

Технологія - слово грецького походження, яке в перекладі означає «знання про майстерність».

Вживання поняття «технологія» щодо освітньої галузі, на думку відомого російського педагога М. Кларіна, є метафорою, яка походить від сприйняття школи, як фабрики або конвеєрного виробництва. Ця метафора навчання здається цілком доречною і з огляду на теорію філософа Ортеш-і-Гассета про наукове пізнання, початок якого повністю ототожнюється з двома надто різними об'єктами, щоб дійти висновку про їх хоча б часткову тотожність, яка і буде визнана дійсною.

Педагогічна технологія функціонує як наука, що досліджує найраціональніші шляхи навчання, і як система способів, принципів і регулятивів, які застосовують у навчанні, і як реальний процес навчання. Не менш поширений погляд на неї як на конструкцію, стратегію, алгоритм дій педагога, організацію педагогічної діяльності. Але як би її не розглядали, головне в педагогічній технології – розроблення, деталізація інструментальних аспектів педагогічного процесу. Створення нової технології, як правило, є наслідком незадоволення результатами навчання й виховання, а також неефективністю педагогічної діяльності як професійного експромту. Суттєвою особливістю педагогічної технології є те, що довільним діям вона протиставляє жорсткі алгоритмічні приписи, систему логічно вмотивованих дій, послідовний перехід від елементу до елементу.

Використання поняття «педагогічно технологія» пов'язується з багатьма чинниками. По-перше, стрімкий розвиток науково-технічного процесу зумовив технологізацію не тільки виробничої галузі, а й втрутився в гуманітарні галузі знань. Як зазначив філософ Г. Маркузе, «історичне досягнення науки та техніки зробило можливим переведення цінностей у технологічні завдання - матеріалізацію цінностей. Отже, на карту поставлено перевизначення цінностей у технічних термінах, як елементів технологічного процесу». До того ж, технічний розвиток збагатив арсенал засобів навчання, значно розширив його можливості.

По-друге, звернення дотехнологій зумовлювалося незадовільним станом традиційних форм і методів навчання. Сам термін «технологія» стосовно навчального процесу було вжито у 1886 році американцем Дж. Саллі. Але поширення він набув значно пізніше. Сьогодні є багато визначень понять «технологія навчання» і «педагогічна технологія» – понад триста.

Одне з них:

Педагогічна технологія – це педагогічно і економічно обґрунтований процес досягнення гарантованих, потенційно відтворюваних педагогічних результатів, який включає формування знань і вмінь учнів розкриттям спеціально переробленого змісту і який реалізується строго на засадах НОП і поетапного тестування.

Залежно від того, як автори уявляють структуру і складові навчального процесу, ці поняття трактуються як:

системний метод (С. Гончаренко, І. Прокопенко)

педагогічна (дидактична) система (О. Савченко)

діяльність (Н. Абашніна, Е. Бережна)

спосіб організації навчального процесу (М. Кларін)

конструювання, моделювання навчального процесу (І. Богданова, В. Воронов, О. Гохберг)

Усі ці визначення поєднує спільне спрямування на підвищення ефективності навчального процесу, що гарантує досягнення запланованих результатів навчання.

Педагогічні технології мають змістову (мета, зміст навчання, виховання, управління) і процесуальну (засоби, способи, дії досягнення педагогічної мети) частини. Процесуальна може включати в себе допоміжні технології:

організаційні технології, тобто форми навчання (індивідуальні, групові, колективні, масові);

методи навчання і виховання;

інформаційні технології;

виробничі технології (індустріальні);

поліграфічні та інші.

 


Читайте також:

  1. I. Загальна характеристика політичної та правової думки античної Греції.
  2. II. ВИРОБНИЧА ХАРАКТЕРИСТИКА ПРОФЕСІЇ
  3. II. Класифікація видатків та кредитування бюджету.
  4. II. Морфофункціональна характеристика відділів головного мозку
  5. II. Поняття соціального процесу.
  6. IV. Загальна оцінка діяльності вчителя
  7. IV. Загальна схема поточного і підсумкового контролю та оцінювання знань студентів
  8. Ni - загальна кількість періодів, протягом яких діє процентна ставка ri.
  9. V. Класифікація і внесення поправок
  10. V. Класифікація рахунків
  11. V. Поняття та ознаки (характеристики) злочинності
  12. VII. Поняття про рану, рановий процес, види загоювання ран




Переглядів: 1648

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Загальні принципи педагогічного проектування і діяльнісний підхід до його реалізації | Ігрові технології навчання в молодшому шкільному віці

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.001 сек.