Для визначення коефіцієнта посилення розімкненої системи будуємо на одній площині ЗБЛАЧХ та ЗЛАЧХ не скоригованої частини САР (рис. 9). Коефіцієнт посилення розімкненої системи k, визначається з рис. 9 як різниця між ЗЛАЧХ не скоригованої частини та ЗБЛАЧХ при частоті
Моментна складова похибки визначається рівнянням .
де – струм короткого замикання в якірному ланцюгу двигуна при номінальній напрузі, що визначається рівнянням , – номінальна швидкість двигуна, яка визначається рівнянням .
Швидкісна складова похибки системи визначається рівнянням .
Повна похибка системи визначається рівнянням .
Для перевірки того, що слідкуюча система задовольняє шуканим показникам точності скористаємося виразом та нерівністю . Слід зазначити, що в разі невиконання нерівності необхідно підвищувати значення коефіцієнту посилення системи.
Рис. 9. ЗБЛАЧХ та ЗЛАЧХ не скоригованої частини САР
Рис. 10. ЗЛАЧХ розімкненої скоригованої САУ
Оскільки умова виконується та , то вводити послідовний коригуючий пристрій (ПКП) не потрібно. Тобто .
Знайдемо мінімальне значення коефіцієнта посилення яке задовольняє умові за рівнянням .
Зміщуємо отриману ЗЛАЧХ вниз до її перетину з ЗБЛАЧХ при частоті . Та отримаємо ЗЛАЧХ розімкненої скоригованої САУ (ламана AZFGHJX на рис. 10.
Згідно з рис. 10 . Постійна часу визначається за рівнянням .