Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Класифікація питань, правила постановки питань, технології використання питань

 

Питання і відповідь є дві протилежності одного цілого. Питання є звернення, яке потребує відповіді; відповідь є висловлення, яке викликане питанням.

Питання – це логічна форма, яка включає вихідну інформацію з одночасним указуванням на її недостатність з метою отримання нової інформації у вигляді відповіді.

Питання можна класифікувати за різним підґрунтям. Розглянемо ті види питань, які найбільш часто зустрічаються у діловому спілкуванні.

1. За ступеню виразності виділяють явні і неявні питання.

2. За своєю структурою питання бувають прості і складні.

3. За способом запиту невідомого виділяють уточнюючі та питання, що заповнюють брак інформації.

4. За кількістю можливих на них відповідей питання бувають відкритими і закритими.

5. По відношенню до пізнавальної мети питання можуть бути вузлові та навідні.

6. За правильністю постановки питання діляться на коректні і некоректні.

 

До основних правил постановки питань відносяться:

· коректність питання;

· передбачення альтернативності відповіді;

· стислість і ясність у формулюванні питання;

· простота питання;

· відмінність звичайних питань від риторичних.

Технологія використання уточнюючих питань. За допомогою уміло сформульованих питань можна ефективно встановлювати зворотній зв'язок з тим хто говорить, зводити ймовірність викривлення інформації до мінімуму і тим самим домагатись бажаного взаєморозуміння. Варіанти таких уточнюючих питань наведені у таблиці.

 

№ пп Конкретна ситуація Мета питання Формулювання питання
1. Мовець скористувався незнайомим словом або виразом Визначити значення слова (суть поняття) Уточніть, будь ласка, який смисл ви вкладаєте у поняття…
2. Мовець висказав якесь важливе судження Перевірити розуміння сказаного Чи вірно я зрозумів, що…?
3. Мовець нечітко сформулював свою думку Уточнити смисл сказаного перефразуванням Наскільки я вас зрозумів, ви говорили про те, що… Вірно?
4. Мовець відхиляється від теми і не говорить того, що ви хотіли б від нього почути Спонукати говорити про те, що вас цікавить Ви ж хотіли розказати про механізми рішення цього питання?
5. Мовець запинається, повторює одне і те ж Спонукати рухатись далі З вашого дозволу я підсумую сказане. Ви говорили про те, що 1)…; 2)…; 3)… Мабуть у вас є ще доводи щодо захисту цієї тези?

 



Читайте також:

  1. D і 3D технології креслення в AutoCAD
  2. H) Орган з питань конкуренції
  3. II. Класифікація видатків та кредитування бюджету.
  4. II. Правила щодо аргументів.
  5. IV. ПЕРЕЛІК ПИТАНЬ ДО
  6. OLAP-Технології
  7. PR-ІНСТРУМЕНТАРІЙ І МАНІПУЛЯТИВНІ ТЕХНОЛОГІЇ
  8. PR-технології у виборчій кампанії.
  9. PR-технології.
  10. V. Етичні правила психологічних досліджень
  11. V. Класифікація і внесення поправок
  12. V. Класифікація рахунків




Переглядів: 689

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Прийоми «Ви-підхід», «Я-твердження» | Приклади використання «позитивних» і «негативних» питань

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.025 сек.