МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||||||||||||
Предмет мікроекономікиПлан Вступ ББК 65.01 п 50 УДК 330. 021 Мікроекономіка.Конспект лекцій для студентів ОКР “Бакалавр” з напрямів підготовки 6.030504 – “Економіка підприємства”, 6.030507 – “Маркетинг”, 6.030509 – “Облік і аудит” та 6.030508 – “Фінанси і кредит” денної форми навчання. – Мелітополь: Таврійський державний агротехнологічний університет, 2011. – 125 с. Розробник:старший викладач кафедри економічної теорії ТДАТУ Васильченко Олена Олегівна
Рецензенти:доктор економічних наук, професор, директор МВП ЗІЕІТ Синяєва Людмила Василівна кандидат економічних наук, доцент кафедри менеджменту і маркетингу ТДАТУ Арестенко Тетяна Вікторівна
Розглянуто та рекомендовано до друку на засіданні кафедри економічної теорії «» 20___ р., протокол № . Затверджено методичною комісією факультету економіки та бізнесу «» 20 р., протокол № .
Конспект лекцій написаний згідно з робочою програмою курсу “Мікроекономіка”, розробленою для студентів економічних спеціальностей. Конспект лекцій призначений для самостійної роботи студентів над курсом, роботи на практичних заняттях та підготовки до захолів поточного та підсумкового контролю. Конспект лекцій складається з 2-х частин. Частина перша містить теми, що розкривають основні положення теорії фірми та поведінки споживача Зміст
В умовах переходу України до ринкової системи господарювання до фахівців в галузі економіки висуваються дуже великі вимоги: свідомо і компетентно сприймати дійсність; знати об’єктивні економічні залежності і принципи управління виробництвом, методи і важелі господарювання; вміти творчо вирішувати складні завдання господарчої практики. Вирішенню цього важливого завдання сприяє вивчення курсу “Мікроекономіка”. Предмет курсу –поведінка економічних суб’єктів і механізм прийняття рішень за обмежених ресурсів та альтернативних можливостей їх використання. Мета курсу – формування ринково орієнтованого економічного світогляду і знань щодо методів прийняття оптимальних господарських рішень за наявних обмежених ресурсів та альтернативних можливостей їх використання. Завдання курсу – надання знань про базові положення мікроекономічної теорії; прищеплення навичок використання інструментарію мікроекономічного аналізу; підготовка до вивчення прикладних дисциплін, що базуються на мікроекономічній теорії. Конспект містить матеріал, який всебічно і докладно розкриває зміст основних питань тем курсу. Конспект спирається на наявну базову літературу (підручники, посібники) і має на меті показати специфіку підходів до аналізу конкретних питань курсу. В конспекті розкривається зміст основних категорій кожної теми та показуються взаємозв’язки між ними у текстовому, табличному, формалізованому та графічному вигляді.
ЛЕКЦІЯ № 1 (2 години) Тема 1. Предмет і метод мікроекономіки
Мета:розкрити сутність та завдання мікроекономіки як науки, основні методи дослідження мікроекономічних процесів та явищ
1. Предмет мікроекономіки 2. Методи мікроекономічного аналізу 3. Обмеженість ресурсів та безмежність потреб 4. Проблема вибору 5. Матриця ринкових форм
Література:[1, с.9-20], [2, с. 8-17], [4, с.16-32; 44-50], [5, с. 21-30], [6, с. 5-44]
Мікроекономіка – це розділ економічної теорії, що вивчає прийняття рішень та поведінку окремих економічних одиниць і структур, таких як домогосподарства, фірми, ринки благ тощо, а також формує погляд на всю суспільну економіку з точки зору цих одиниць. Мікроекономіка вирішує як позитивні, так і нормативні проблеми. Позитивні проблеми пов’язані з аналізом і прогнозуванням, нормативні – з плануванням. Місце мікроекономіки в загальній економічній теорії наведено на рис.1.1.
Рис.1.1. Місце мікроекономіки в загальній економічній теорії
Етапи еволюційного розвитку мікроекономічного аналізу: І етап (1845-1890). Закладаються основи мікроекономіки, формуються основні методологічні принципи дослідження. Представники: Г. Госсен (використав психологічний фактор аналізу економічної поведінки суб’єктів і сформулював закони насичення потреб людини); австрійська школа: К. Менгер, Ф. Візер, Е. Бем-Баверк (відкрили принцип граничної корисності і запропонували кількісний (кардиналістський) підхід до її визначення); Дж. Б. Кларк (модифікував теорію граничної корисності у теорію граничної продуктивності факторів виробництва). ІІ етап (1890-1933). Мікроекономіка виділяється в окрему галузь економічних досліджень і отримує назву “Економікс”. Представники: А. Маршалл (запропонував компромісний варіант визначення ринкової ціни граничною корисністю та витратами виробництва; сформулював закони попиту та пропозиції; вивчив мотиви поведінки окремих господарюючих суб’єктів); математична школа: У.-С. Джевонс, Ф. Еджуорт, Л. Вальрас, В. Парето (вперше широко використали апарат математики як інструмент досліджень і спробували описати ринок конкурентних товарів як замкнутої системи жорстких кількісних залежностей; запропонували якісний (ординалістський) підхід до визначення граничної корисності і обґрунтували теорію загальної економічної рівноваги). ІІІ етап (1933-до сьогодення). Мікроекономіка розвивається на власній основі і поповнюється такими відкриттями: ефект доходу і заміщення (Є. Слуцький, Дж. Хікс, П. Самуельсон); теорія недосконалої конкуренції (Дж. Робінсон); теорія монополістичної конкуренції (Е. Чемберлін); теорія ігор (Дж. Неш, О. Моргенштерн, Дж. фон Нейман). Функції мікроекономіки : 1. Пояснення явищ, які спостерігаються. Мікроекономіка відштовхується від тези, що при виборі варіантів поведінки економічні суб’єкти мають на меті максимізацію свого зиску. Зиск може бути як поточним, так і перспективним. Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||||||
|