Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Завдання та методичні рекомендації до вивчення теми

Стратегія розробки нових товарів. Новим продуктом може бути модифікація існуючого або нововведення, яке споживач вважає значним.

Процес розробки нової продукції: генерація ідей, вибір ідей, розробка концепції та економічний аналіз, розробка товару, пробний маркетинг, комерційна реалізація.

Генерація ідей - це своєрідний пошук можливостей створення товару ринкової новизни.

Вибір ідей. Якщо метою попереднього етапу було формування якомога більшої кількості ідей, то в наступному - навпаки, скорочення цієї кількості вилученням всього непридатного.

Розробка концепції маркетингу щодо виходу на ринок з новим товаром може складатись з 3-х частин:

- у першій частині дається опис розміру, структури та поведінки цільового ринку;

- у другій надаються загальні відомості про передбачувану ціну товару;

- у третій містяться перспективні цілі за показниками збуту та прибутку, формування комплексу маркетингу.

Економічний аналіз прийнятих ідей засновується на вивченні прогнозів попиту, витрат, конкуренції, потрібних інвестицій прибутку.

Процес розробки товару пов'язаний з прийняттям рішень про конкуренцію товару, його упакування, товарну марку, визначення стану продукту, перевірку стабільності використання споживачем.

Пробний маркетинг здійснюється для того, щоб оцінити продукцію та заздалегідь перевірити маркетингову діяльність у реальних умовах до початку повномасштабної реалізації товару.

Комерційна реалізація товару відповідає етапам впровадження ЖЦТ, включає реалізацію плану маркетингу та повномасштабного виробництва, вимагає значних витрат, швидкого прийняття управлінських рішень.

Конкурентоспроможність товару. Під конкурентоздатністю розуміємо комплекс споживчих і вартісних (цінових) характеристик товару, що визначають його успіх на ринку, тобто перевага саме цього товару порівняно з іншими за умов широкої пропозиції товарів-аналогів, що конкурують. І оскільки за товарами стоять їхні виробники, то можна з упевненістю говорити про конкурентоздатність відповідних заходів, об'єднань, фірм, так само як і країн, в яких вони засновані.

Будь-який товар, що знаходиться на ринку, фактично проходить там перевірку на ступінь задоволення суспільних потреб: кожен покупець придбає той товар, який максимально задовольняє його особисті потреби, а вся сукупність покупців - той товар, що найбільше повно відповідає суспільним потребам, ніж товари, які з ним конкурують.

Тому конкурентоздатність (тобто можливість комерційно вигідного збуту на конкурентному ринку) товару можна визначити, тільки порівнюючи товари конкурентів між собою. Іншими словами, конкурентоздатність - поняття відносне, пов’язане з конкретним ринком і часом продажу. І оскільки в кожного покупця є свій індивідуальний критерій оцінки задоволення власних потреб, конкурентоздатність здобуває ще й індивідуального відтінку.

Завдання до самостійної роботи

1. Вивчення теоретичного матеріалу теми.

2. Вивчення основних термінів за темою.

3. Відповіді на контрольні запитання та тести.

4. Підготовка до індивідуальної роботи.

5. Тестові завдання

1. Ринок товарів споживчого призначення складається з:

a) компаній, що купують товари для послідовної реалізації споживачам;

б) покупців, які купують товари для особистого споживання;

в) людей, які купують товари для продажу;

г) окремих осіб, які купують промислові товари;

д) фірм – виробників готової продукції.

 

2. Вид конкуренції, що відіграє вирішальну роль на ринках готової продукції у розвинених країнах:

a) цінова;

б) нецінова.

 

3. Рівнем товару – є:

a) перший;

б) за задумом;

в) вищий.

 

4. Фірма отримає максимальний прибуток на стадії життєвого циклу товару:

a) упровадження;

б) спаду;

в) зрілості;

г) зростання.

 

5. Конкурентоспроможність товару – це:

a) найвищий у світі рівень якості;

б) спроможність товару конкурувати на світовому ринку;

в) спроможність товару конкурувати з аналогічними видами продукції на світовому ринку;

г) спроможність товару конкурувати з аналогами на конкурентному ринку у певний період часу;

д) найнижча собівартість.

 

6. Складниками конкурентоспроможності товару є:

a) технічний рівень;

б) ефективність реклами;

в) сертифікована система забезпечення якості;

г) базисні умови контракту.

7. Чи можна зробити висновок щодо конкурентоспроможності товару, визначивши його повну відповідність вимогам міжнародного стандарту?

a) так;

б) ні.

 

8. Уникнути ризику юридичної відповідальності за безпеку продукції можна:

a) зміною продукції;

б) оцінкою проекту та дослідного зразка на безпеку;

в) пошуком ринку, де ці вимоги не є обов’язковими;

г) гармонізацією технічних умов з міжнародним стандартом;

д) розробкою чіткої інструкції для споживача;

е) використанням попереджувального маркірування.

 

9. Торговельна марка – це:

a) будь-яка назва, знак, символ, малюнок або їх комбінація, що використовується для позначення товарів фірми і відрізняє їх від товарів конкурентів;

б) будь-яка назва, знак, символ, малюнок або їх комбінація, що використовується для позначення товарів фірми-виробника, під яким вони продаються по всій державі;

в) будь-яка назва, знак, символ, малюнок або їх комбінація, яка використовуються для позначення товарів фірми, зареєстровані згідно з законом, що надають власнику виключне право на їх використання.

 

10. Види сервісу – це:

а) перший;

б) післяпродажний;

в) організаційний.

 

11. Процес розробки нового товару – це:

a) визначення завдань;

б) збір інформації;

в) генерація ідей.

 

12. Маркетинг починається:

a) з розробки та виробництва товару;

б) з вивчення ринку та попиту споживачів;

в) з інформаційної рекламної кампанії.

 

13. Стратегія розробки нових товарів включає в себе:

а) добір ідей;

б) аналіз можливостей виробництва і збуту;

в) добір партнерів.

14. Випробування нового товару за ринкових умов - це:

a) пробний маркетинг;

б) позиціонування;

в) прямий маркетинг.

 

15. Які види діяльності входять до переліку обов’язків менеджера з розробки нових продуктів?

a) складання планів маркетингу;

б) вироблення стратегії реклами;

в) розробка бюджету;

г) підготовка персоналу зі збуту;

д) усі види.

 

16. З яких причин підприємство виходить на ринок з новим товаром:

a) зниження попиту на старий товар;

б) після зниження попиту на старий товар приймається нова маркетингова концепція, яка не приносить результатів, що очікуються;

в) попит на старий товар падає. Нова маркетингова концепція не приносить результатів, що очікуються. Витрати на маркетинг значно зростають, але збитковість товару і зниження прибутку не припиняються;

г) попит на старий товар постійний, але витрати на маркетинг є неприпустимо високими;

д) зниження попиту на старий товар призведе до зниження прибутку і збитковості товару;

е) наявність на ринку сильної конкуренції.

 

Питання для самоконтролю

 

1. За якими ознаками класифікуються товари?

2. Перелічіть рівні товару та охарактеризуйте їх.

3. Поясніть суть концепції життєвого циклу товару.

4. Дайте визначення таким термінам: марка, марочна назва, марочний знак, товарний знак. Наведіть приклади.

5. Назвіть основні функції упаковки.

6. Розкажіть про мету, роль та порядок функціонування служби сервісу.

7. Що таке пробний маркетинг?

 

 

Рекомендована література: [1-8].


Тема 6. Маркетингова цінова політика

План вивчення теми

1. Ціна і попит.

2. Стратегії цін.

3. Види установлення цін.

4. Методи маркетингового ціноутворення.

5. Державна політика регулювання цін.


Читайте також:

  1. Cтатистичне вивчення причин розлучень.
  2. I. ЗАГАЛЬНІ МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ
  3. I. Постановка завдання статистичного дослідження
  4. I. ПРЕДМЕТ, МЕТА ТА ЗАВДАННЯ ДИСЦИПЛІНИ
  5. II. Вивчення нового матеріалу
  6. II. Вивчення нового матеріалу
  7. II. Вивчення нового матеріалу
  8. II. Вивчення нового матеріалу.
  9. II. Вивчення нового матеріалу.
  10. II. Вивчення нового матеріалу.
  11. II. Вивчення нового матеріалу.
  12. II. Вивчення нового матеріалу.




Переглядів: 494

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Змістовий модуль 2. Комплекс маркетингу | Навчальні цілі

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.021 сек.