МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
Типи, види і форми власностіПриватна власністьхарактеризується тим , що засоби виробництва, а отже, й вироблений продукт, належать приватним особам. Вони можуть привласнити продукт як своєї, так і чужої праці. Тому розрізняють два види Власність е також категорією історичною. Це проявляється в тому, що соціальне середовище, форми і методи присвоювання і відчужування, самі об’єкти і суб’єкти власності виникають , змінюються із зміною історичних умов. Історичні епохи відрізняються насамперед відносинами власності.
Історичний процес розвитку відносин власності відображається поняттями „ тип”, „вид”, „форма” власності. В процесі свого історичного розвитку суспільство використовує два основних типи власності – суспільний і приватний. Суспільна власністьхарактеризується спільним привласненням засобів виробництва й виробленого продукту. Можна виділити два основних види цієї власності: а) власність народу в цілому, зокрема в Україні такою власністю поки що залишається земля; б ) власність окремих колективів. Реальними формами суспільної власності є загальнонародна, державна, кооперативна, акціонерна, власність господарських товариств, громадських організацій тощо. Приватної власності – трудову і нетрудову. Трудова приватна власність основана на власній праці власника або членів його сім’ї. Основною формою такого виду власності є дрібнотоварнефермерське, ремісниче, одноосібне господарство, де власник і робітник виступають в одній особі. Йому ж належить і вироблений продукт. Нетрудова приватна власність основана на використанні найманої праці. Вона передбачає відокремлення власника від безпосередньої участі в процесі виробництва ( працює найманий робітник ), а безпосереднього робітника ( найманого ) - від засобів виробництва ( бо вони йому не належать ). Тобто, власник і робітник – це різні особи. Цим закладаються основи малоефективної праці робітника, тому що продукт виробництва належить не йому, а власникові засобів виробництва. Формаминетрудової приватної власності історично були рабовласницька, феодальна, приватнокапіталістична.
-3- В Україні відновлення інституту приватної власності започатковано ухваленням Закону „ Про власність „ у лютому 1991 року. Цей закон офіційно визнав можливість співіснування у вітчизняній економіці поряд із державною власністю на матеріальні ресурси також приватної та колективної власності. Він дозволив використання приватними особами та недержавними фірмами найманої робочої сили з метою отримання прибутку. Згідно з цим законом, у межах державної власності розрізняють загальнодержавну власність та власність адміністративно-територіальних одиниць – комунальну власність. Суб’єктом права загальнодержавної власності є держава в особі Верховної Ради України. До об’єктів загальнодержавної власності належать, зокрема, майно Збройних Сил, органів держбезпеки, прикордонних і внутрішніх військ, оборонні об’єкти, єдина енергетична система, системи транспорту загального користування, зв’язку та інформації, щзо мають загальнодержавне значення, кошти республіканського бюджету, Національний Банк України, майно вищих і середніх навчальних державних закладів, майно державних підприємств тощо. Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
|