Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Поняття функції державного управління

 

 

Найбільш повно зміст державного управління відображують функ­ції, які реалізуються у процесі цієї діяльності. У зв’язку з цим чітке визначення та аналіз функцій державного управління посідають осо­бливе місце в комплексі заходів щодо вдосконалення державного управ­ління. Вони показують, наскільки чисельними, складними та різно­манітними є завдання державного управління, дають можливість вста­новити обсяги робіт за кожною із функцій, визначити об’єктивні по­треби суб’єктів управління і як результат сформувати оптимальну структуру і організацію системи управління.

Функція — термін багатозначний. У перекладі з латинської функція (/ітсііо) означає виконання, здійснення, а також діяльність, обов’язок, призначення, роль. Використання цього поняття щодо управління ха­рактеризує саме цю діяльність, її різновиди та напрямки. Функції управ­ління у найбільш загальному розумінні — це певні управлінські дії, конкретні напрямки управлінського впливу суб’єкта управління на об’єкт управління, в яких і за допомогою яких розкривається зміст управління та досяг ається його мета. Кожна функція характеризується призначен­ням, самостійністю, однорідністю змісту, об’єктивністю, універсальніс­тю використання в різних сферах управлінської діяльності, певною специфікою реалізації. В той же час усі функції є взаємопов’язаними і взаємозалежними. Більш того, вони є тісно інтегрованими між собою і в реальній практиці управління становлять єдине ціле. Тільки сукуп­ність усіх функцій повністю розкриває процес управління, їх виконання забезпечує комплексне і системне управління.

Функції державного управління — це конкретні напрямки управ­лінського впливу суб’єктів державного управління на об’єкт управлін­ня. Вони являють собою відносно самостійні та однорідні частини змісту управлінської діяльності, в яких виражається владно-ор- ганізуючий вплив суб’єкта державного управління в особі відповідних органів, посадових осіб на його об’єкт.

Функції державного управління мають конкретний зміст і здійсню­ються за допомогою конкретних форм та методів управління. Якщо функції управління розкривають основні напрямки цілеспрямованого впливу органів управління на об’єкти, то форми і методи управління показують, якими шляхами і засобами здійснюється цей вплив. Форми та методи покликані забезпечувати найбільш доцільне виконання функ­цій управління, досягнення його цілей з найменшими витратами.

Сутність і призначення управлінських функцій зумовлені системою соціально-економічних, соціально-політичних та інших чинників, які існують у державі. Зміст кожної функції визначається цілями, що сто­ять перед державою і державним управлінням, специфікою об’єкта державного управління і становить конкретний напрямок організаційно- правого впливу суб’єкта державного управління на конкретні об’єкти управління.

Поряд з функціями державного управління виділяють функції ор­ганів державного управління. Важливо враховувати, що функції орга­ну державного управління характеризують конкретний орган держав­ного управління з точки зору змісту його управлінської діяльності, на відміну від функцій державного управління, які характеризують влас­не державне управління і здійснюються всією організаційною струк­турою державного управління.

Отже, функції державного управління — об’єктивно зумовлені види владних, цілепокладаючих, організуючих і регулюючих впливів держави (відповідних державних органів, посадових осіб) на керовані об’єкти. Вони є складовими змісту управлінської діяльності, мають об’єктивний, універсальний характер, характерні для всіх управлін­ських зв’язків, зумовлені цілями (завданнями) управління, є відносно самостійними та однорідними, здійснюються від імені держави відпо­відними органами (посадовими особами), мають державно-владний, організуючий характер, реалізуються в процесі управлінської діяль­ності і спрямовані на розвиток та забезпечення життєво необхідних потреб об’єкта управління.

 


Читайте також:

  1. C. 3. Структурна побудова управління організаціями.
  2. ERP і управління можливостями бізнесу
  3. H) інноваційний менеджмент – це сукупність організаційно-економічних методів управління всіма стадіями інноваційного процесу.
  4. II. Поняття соціального процесу.
  5. III. КОНТРОЛЬ і УПРАВЛІННЯ РЕКЛАМУВАННЯМ
  6. ISO9000. Як працює система управління якістю
  7. Oracle Управління преміальними
  8. V. Поняття та ознаки (характеристики) злочинності
  9. VII. Поняття про рану, рановий процес, види загоювання ран
  10. А. Видання прав актів управління
  11. А/. Поняття про судовий процес.
  12. Автоматизація управління діяльністю готелю




Переглядів: 455

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | Види функцій державного управління

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.106 сек.