Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Рекламування: сутність, риси, види, завдання та класифікація

Термін "реклама" походить від лат. reclamare — викрикувати (у Давній Греції та Римі оголошення голосно викрикувалися на майданах та в інших людних місцях). Нині реклама є найдієвішим, отже, найзастосовнішим засобом впливу на покупців і споживачів. Однак досить складно знайти визначення поняття "реклама". Існують різноманітні визначення і тлумачення понять маркетингу і реклами.

Реклама— це будь-яка форма неособистого платного пред'явлення й просування продуктів, послуг та ідей від імені їхнього виробника або власника (посередника тощо).

Реклама— це друковане, рукописне, усне або графічне повідомлення про особу, товари, послуги або суспільний рух, відкрито опубліковане рекламодавцем й оплачене з метою збільшення обсягів збуту, розширення клієнтури, одержання голосів або суспільної підтримки.

Реклама— це неособиста форма комунікації, що здійснюється за допомогою платних засобів поширення інформації з чітко зазначеним джерелом фінансування.

У ст. 1 Закону України "Про рекламу" міститься таке визначення:

Реклама— це спеціальна інформація про осіб чи продукцію, яка розповсюджується в будь-якій формі і в будь-який спосіб з метою прямого або опосередкованого одержання зиску.

Підсумовуючи, можна сказати, що маркетингові комунікації — реклама і рекламування— це вид соціальної діяльності, спрямований на задоволення потреб у товарах, послугах та ідеях; встановлюються зв'язки між споживачами й торгівцями, якими можуть бути безпосередньо виробники або торгові посередники. Інакше кажучи, рекламування — це створення рекламного продукту й неособисте доведення його до потенційних покупців; важливо при цьому, аби вони зрозуміли, чим саме товар, послуга або ідея позитивно відрізняються від подібних до них, а виробник зміг перетворити цю новацію в капітал. Рекламні послуги обов'язково мають оплачуватися .

Реклама — ефективний засіб поширення інформації про фірму, товар, місце й умови його продажу. Не дивно, відтак, що бізнесмени вважають рекламну інформацію однією з головних матеріальних передумов комерційного успіху. Адже, як відомо, хто володіє інформацією — той володіє світом. Цим пояснюється вражаючий факт швидкого завоювання провідної ролі на ринку комунікацій засобами глобальної комп'ютерної мережі Internet .

Рекламна інформація насамперед необхідна споживачеві, бо він — головна рушійна сила процесу продажу і від нього залежить, відбудеться процес купівлі чи ні. Реклама подає покупцеві інформацію про те, що існує товар певної марки, що він має отаку споживчу характеристику, тим-то відрізняється від подібних товарів, його можна придбати там-то і за отаку ціну. Покупець, для якого понад усе — престиж, може знайти інформацію про престижні фірми та супермаркети, про продавців модних товарів і новинок. Така інформація дає змогу порівняно забезпеченій людині, яка живе в економічно розвинутому суспільстві, якось вирізнитися і соціальне відмежуватися.

Комерційна інформація, що її надає реклама, особливо потрібна вітчизняним підприємцям, позаяк діяти успішно в сучасних умовах (приміром, за постійних змін законодавчої бази) може тільки той, хто не просто стежить за змінами, а й, виходячи з них, оперативно коригує свою діяльність.

Такий бізнесмен здатен ефективно використовувати інформацію про зміни на ринках збуту, появу нових конкурентів, зміну запитів споживачів, рівень насичення ринку товарами, появу нових ринків і методів торгівлі. Така рекламна інформація допомагає бізнесменові знайти своє місце у заданому сегменті ринку.

Високоякісна інформативна реклама — це найдорожчий інструмент маркетингу; її завдання:

- створити позитивний імідж фірми — виробнику чи посереднику;

- збільшити чистий прибуток і рентабельність;

- збільшити кількість покупців та обсяги продажу;

- стабілізувати обсяги продажу при зменшенні попиту й спаді ділової активності.

Можна виділити основні риси реклами як одного з головних засобів маркетингових комунікацій:

1. Суспільний характер. Реклама є суто суспільною формою комунікації. Її суспільна природа передбачає, що товар є законним і загальноприйнятим. Оскільки одне й те саме звернення отримує багато осіб, покупець знає, що мотив, яким він керується, купуючи товар, буде зрозумілий у суспільстві.

2. Здатність до умовляння. Реклама - це засіб умовляння, що дозволяє продавцеві багаторазово повторювати своє звернення. Водночас вона надає можливість покупцеві отримувати та порівнювати між собою звернення різних конкурентів.

3. Експресивність. Завдяки майстерному використанню шрифту, звуку та кольору реклама відкриває можливості для яскравого, ефектного подання фірми та її товарів. Проте за низки випадків саме вдала яскравість реклами може наче розмити звернення або відволікти увагу від його суті. Наприклад, дослідження, проведені щодо вивчення думок про колір коробок сигарет, показали, що червоний колір на пачці сприймається як свідчення того, що сигарети міцні, блакитний та білий - легкі, зелений - сигарети з ментолом, золотавий асоціюється з високою якістю сигарет, багато «золота» - із високою ціною.

4. Безособовість. Реклама не може бути актом таким же особистісним, як спілкування з продавцем фірми. Аудиторія не відчуває необхідності приділити увагу чи відповісти. Реклама здатна лише на монолог, але не на діалог із аудиторією.

Виходячи з цілей просування, що визначаються стадіями життєвого циклу товару, ступенем готовності основної маси споживачів до купівлі, рекламу поділяють на:

1. Інформативна реклама. Її основне завдання - донести до споживачів інформацію про товар, послуги, підприємство та їхні характеристики, достоїнства, нововведення. Інформативна реклама переважає на основному етапі виведення товару на ринок, коли стоїть завдання створення первісного попиту. Інформативна реклама являє собою розповідь ринкові про новинку або про нові можливі застосування товару, що вже існує. Наприклад, виробники знежиреного масла спочатку інформують споживачів про його корисність для здоров'я, смакові якості, а потім і про численні способи використання продукту.

2. Переконувальна реклама. Це найбільш агресивний вид реклами, основним завданням якого є переконання покупця купити саме даний товар (послугу), а не товари (послуги) конкурентів. Формує надання переваги марці та прагне переключити увагу покупців з марки конкурентів на свою. Змінює сприйняття споживачем властивостей товару, намагається спонукати його здійснити купівлю негайно. Реклама, що умовляє, набуває особливої значущості на етапі зростання, коли стоїть завдання формування вибіркового попиту. Так званою рекламою, що умовляє, користуються в таких товарних категоріях, як, наприклад, мийні засоби.

3. Порівняльна реклама є різновидом реклами, що умовляє, та заснована на порівнянні рекламованого товару (послуги) із товарами (послугами) конкурентів. Порівняльною рекламою користуються в таких товарних категоріях, як дезодоранти, зубна паста, засоби для чищення та мийні засоби, шини та автомобілі. Наприклад, пральний порошок «Гала»: «Навіщо платити більше?».

4. Нагадувальна реклама - використовується на етапі зрілості товару і має на меті примусити споживачів згадати про товар. Нагадує споживачам про те, що товар може бути їм корисний у найближчому майбутньому, інформує про те, де його можна придбати, утримує образ товару в пам'яті в період міжсезоння. Наприклад: реклама магазину з продажу дублянок наприкінці літа - на початку осені.

5. Підкріплювальна реклама — різновид нагадувальної реклами. Покликана підтримати споживачів, що вже купили товар, переконати їх у правильності зробленого вибору - у надії на повторні з їхнього боку закупівлі цього товару. Досить часто знаменитості з плакатів або з телеекранів представляють якийсь товар чи особливості його використання.

Виокремлюють такі видиреклами:

1. Бізнесова реклама має на меті довести комерційну інформацію рек­ламодавця до споживача, сприяючи продажу товару, послуги або ідеї.

2. Соціальнарекламна інформація — це некомерційна інформація державних органів з питань здорового способу життя, охорони здо­ров'я, охорони природи, збереження енергоресурсів, профілактики правопорушень, соціального захисту та безпеки населення. У такій рекламі не згадуються ні конкретна продукція, ні її виробник. Осо­би, які здійснюють на безоплатній основі діяльність з поширення соціальної рекламної інформації або передають для цього власні кошти, користуються пільгами, передбаченими законодавством України.

3. Політичнареклама має дуже специфічні ознаки: її метою є ство­рення популярності окремим політичним лідерам чи партіям. Залу­чають для цього так званих іміджмейкерів, тобто професіоналів, що знають, якими засобами можна створити привабливий образ (імідж) котрогось політичного діяча чи партії.

4. Релігійна реклама має на меті поширення інформації про релі­гійне життя, окремі події та свята церковних громад. Ця реклама та­кож має специфічні ознаки, що визначаються самою суттю релігій­них відносин.

Спеціалісти в галузі рекламного бізнесу створили цілісну систему класифікації реклами і як процесу, і як продукту. Основою цієї системи є поділ реклами на групи за наступними ознаками:

1. За типом спонсора:

1.1. від імені виробника;

1.2. торгових посередників;

1.3. приватних осіб;

1.4. уряду і т.ін.

2. За типом цільової аудиторії:

2.1. на сферу бізнесу;

2.2. на індивідуального споживача.

3. За ступенем сконцентрованості на певному сегменті:

3.1. селективна (вибіркова), адресована певній групі;

3.2. масова.

4. За ступенем охоплення аудиторії:

4.1. локальна;

4.2. регіональна;

4.3. загальнонаціональна;

4.4. міжнародна.

5. Залежно від мети, яка поставлена перед рекламною компанією:

5.1. реклама, що формує попит;

5.2. реклама, що стимулює збут;

5.3. реклама, що сприяє позиціонуванню та перепозиціонуванню.

6. За способом впливу:

6.1. зорова (вітрина, друкована, світлова);

6.2. слухова (радіо, телефон);

6.3. зорово-нюхова (ароматизовані листівки);

6.4. 0зорово-слухова (теле-, відео-, кінореклама).

7. Залежно від використовуваних засобів передачі рекламного звернення:

7.1. друкована реклама;

7.2. радіореклама;

7.3. телереклама;

7.4. зовнішня реклама.

8. За суб’єктом рекламної діяльності:

8.1. товарна реклама;

8.2. престижна реклама;

8.3. реклама ідеї.

Детально продумана й здійснена на високому художньому рівні реклама, як правило, допомагає збільшити попит. Вона сприяє залученню нових покупців .Реклама допомагає збільшити конкурентоспроможність товарів.

Взагалі ефективною вважається реклама, що привертає увагу, запам’ятовується та переконує.

 


Читайте також:

  1. I. Постановка завдання статистичного дослідження
  2. I. ПРЕДМЕТ, МЕТА ТА ЗАВДАННЯ ДИСЦИПЛІНИ
  3. II. Завдання
  4. II. Завдання на проект.
  5. II. Класифікація видатків та кредитування бюджету.
  6. II. Перевірка домашнього завдання.
  7. II. Перевірка домашнього завдання.
  8. II. Перевірка домашнього завдання.
  9. II. Перевірка домашнього завдання.
  10. II. Перевірка домашнього завдання.
  11. II. Перевірка домашнього завдання.
  12. II. Перевірка домашнього завдання.




Переглядів: 3028

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Цілі та функції підрозділу маркетингових комунікацій | Процес прийняття рішень з рекламування

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.016 сек.