Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Методичні рекомендації до самостійного вивчення

 

Тема: „Психологія студентського віку”

Зміст.

1. Психологічні особливості студентського віку. Поняття „ідеальний студент”.

2. Типи пізнавальної діяльності студентів та ставлення студентів до навчальної діяльності.

3. Типології студентів.

 

Ключові слова: студент, юнацький вік, ідентифікація, самовизначення, особистість, розвиток, максималізм, критичність, навчання у вищому навчальному закладі.

 

Цілі та завдання вивчення розділу.

Успішне вивчення розділу дозволяє: засвоїти психологічні особливості студентського віку.

Мати уяву про розвиток студентів на різних курсах навчання у вищому навчальному закладі.

 

Знати особливості ставлення студентів до навчання, типології студентів.

Володіти ключовими поняттями: студент,юнацький вік, ідентифікація, самовизначення, особистість, розвиток, максималізм, критичність.

 

Методичні рекомендації до самостійного вивчення теми

Вивчаючи тему „Психологія студентського віку” важливо узагальнити основні психологічні можливості представників цієї категорії, проаналізувати фактори, які впливають на адаптацію, успішність навчання та ставлення до навчальної діяльності у вищому навчальному закладі, сформулювати уявлення щодо індивідуальних особливостей студентської молоді.

Вивчаючи пункт 1, зупинитися на питаннях про психологічні особливості студентської молоді, їх можливості та особистісні якості.

Вивчаючи пункт 2, зверніть увагу на особливості адаптації студентів до навчання у вищому навчальному закладі, а також особливості розвитку студентів на різних курсах.

Вивчаючи пункт 3, спробуйте скласти психологічний портрет сучасного „ідеального студента”. Запишіть характеристики типів студентів.

 

 

Тема: „Позакласна та позааудиторна робота з психології у навчальних закладах”

Зміст.

1. Індивідуальна позакласна та позааудиторна робота з психології

2. Групова позакласна та позааудиторна робота з психології

3. Масові психологічні заходи

Ключові слова: позакласна та позааудиторна робота, консультації, гуртки, творчі групи, молодіжні секції, конференції, олімпіади, екскурсії, конкурси.

 

Цілі та завдання вивчення розділу.

Успішне вивчення розділу дозволяє: засвоїти методику організації та проведення різних форм позакласної та позааудиторної роботи з психології

Мати уяву про індивідуальні, групові та масові форми позакласної робот з психології.

 

Знати методику організації індивідуальних навчальних консультацій, гуртків, студентських психологічних наукових секцій, вечорів, конференцій, конкурсів, олімпіад.

Володіти ключовими поняттями: позакласна та позааудиторна робота,індивідуальні, групові та масові форми робот із психології, гуртків, студентські психологічні наукові секцій, вечори, конференцій, конкурси, олімпіади.

 

Методичні рекомендації до самостійного вивчення теми

Вивчаючи тему, важливо узагальнити форми та методичні рекомендації щодо організації та проведення індивідуальних, групових та масових форм позакласної роботи з психології в школі та позааудиторної роботи з психології у вищому навчальному закладі.

Вивчаючи пункт 1, зупиніться на завданнях та формах індивідуальної позакласної роботи.

Вивчаючи пункт 2, зверніть увагу на організацію та змістовне навантаження групових форм позакласної роботи з психології.

Вивчаючи пункт 3, проаналізуйте порядок підготовки та проведення масових заходів з психології у школі та вищому навчальному закладі. З’ясуйте чинники, від яких залежить успішність проведення таких заходів.

 

 

Тема: „Психологія педагогічного спілкування”

Зміст.

1. Поняття про педагогічне спілкування, стилі педагогічного спілкування (класифікація В.Кан-Каліка) та педагогічні установки.

2. Типологія професійних позицій викладача (за М. Толменом).

3. Моделі поведінки викладача у спілкуванні з учнями, студентами.

4. Стилі педагогічного керівництва студентськими (учнівськими) колективами.

Ключові слова: педагогічне спілкування, студент, учень, викладач, професійна педагогічна позиція, студентський колектив, професійне зростання, педагогічна майстерність.

 

Цілі та завдання вивчення розділу.

Успішне вивчення розділу дозволяє: засвоїти психологічні особливості педагогічного спілкування.

Мати уяву про індивідуальні особливості організації педагогічного спілкування, професійної позиції та поведінки під час взаємодії з вихованцями.

 

Знати деякі аспекти керівництва студентськими та учнівськими колективами.

Володіти ключовими поняттями: педагогічне спілкування, студент, учень, викладач, професійна педагогічна позиція, студентський колектив, професійне зростання, педагогічна майстерність.

 

Методичні рекомендації до самостійного вивчення теми

Вивчаючи тему, важливо узагальнити інформацію щодо індивідуальних особливостей педагогічного спілкування, а також позитивних рисах та недоліках різноманітних стилів спілкування, професійних позицій, установок, моделей поведінки.

Вивчаючи пункт 1, зупиніться на характерних особливостях стилів педагогічного спілкування та їх виявлення у професійний діяльності, а також визначте роль педагогічних установок у процесі взаємодії викладач-студент.

Вивчаючи пункт 2, зверніть увагу на роль педагога у тих чи інших професійних позиціях. Проаналізуйте ці позиції з точки зору особливостей професійної діяльності викладача психології.

Вивчаючи пункт 3, проаналізуйте до яких наслідків призводять різноманітні моделі поведінки викладача у спілкуванні за студентами, учнями на заняттях.

Вивчаючи пункт 4, визначте, у яких ситуаціях доцільне використання того чи іншого стилю керівництва навчальними групами.

Контрольні питання для підсумкового контролю.

 

1. Сучасне бачення та дослідження методичних аспектів викладання психології.

2. Мета, теоретико-методологічна база, об’єкт, предмет викладання психології.

3. Принципи викладання психології.

4. Таксономія завдань викладання психології.

5. Результати навчання психології.

6. Основні проблеми викладання психології.

7. Історія викладання психології в Європі

8. Історія викладання психології на Україні та в Росії.

9. Навчання психології в загальноосвітніх середніх навчальних закладах України.

10. Психологічна освіта у вищих навчальних закладах України.

11. Післядипломна психологічна освіта на України.

12. Навчальний план та його структура.

13. Навчальна програма та вимоги до її оформлення.

14. Способи побудови навчальних програм.

15. Види навчальних закладів на Україні та форми навчання.

16. Методика проведення лекцій з психології.

17. Методика проведення семінарських занять з психології.

18. Організація практичних та лабораторних занять з психології.

19.Урок з психології – його види, завдання, методичні аспекти підготовки та проведення.

20. Мовленнєві методи навчання психології.

21. Наочні методи навчання психології

22. Практичні методи навчання психології

23. Класифікація методів за характером пізнавальної діяльності студентів на заняттях з психології.

24. Методи закріплення вивченого матеріалу.

25. Активні методи навчання психології.

26. Основні положення наукового пояснення психічних явищ.

27. Методологічні особливості викладання теоретичної психології.

28. Методологічні особливості викладання прикладної психології.

29. Організація, основні функції і принципи перевірки та оцінювання знань та вмінь при навчанні психології.

30. Форми перевірки знань при навчанні психології.

31. Рейтингове оцінювання.

32. Функція емоційної підтримки у викладанні психології.

33. Дослідницька функція викладача психології;

34. Фасилітаторська функція викладача психології;

35. Експертна функція викладача психології.

36. Викладацька діяльність науковців - психологів.

37. Самостійна робота студентів, учнів

38. Підготовка студентів до заліків та іспитів.

39. Підготовка рефератів, курсових і дипломних робіт з психології.

40. Психологічна практика студентів.

41. Позакласна та позааудиторна робота з психології.

42. Психологічна характеристика студентського віку.

43. Стилі педагогічного спілкування.

44. Типологія професійної позиції викладача.

45. Моделі поведінки викладача у взаємодії зі студентами.

46. Професійні здібності та особистісні якості сучасного викладача психології.

47. Стилі педагогічного керівництва студентськими (учнівськими) колективами.

48. Джерела знань з психології.

49. Психологія навчання та мотивація навчання.

50. Етапи розробки навчального курсу з психології.

 

 


Читайте також:

  1. Cтатистичне вивчення причин розлучень.
  2. I. ЗАГАЛЬНІ МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ
  3. II. Вивчення нового матеріалу
  4. II. Вивчення нового матеріалу
  5. II. Вивчення нового матеріалу
  6. II. Вивчення нового матеріалу.
  7. II. Вивчення нового матеріалу.
  8. II. Вивчення нового матеріалу.
  9. II. Вивчення нового матеріалу.
  10. II. Вивчення нового матеріалу.
  11. II. Вивчення нового матеріалу.
  12. II. Вивчення нового матеріалу.




Переглядів: 659

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Психологічна практика студентів. | Бланк відповідей

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.017 сек.