Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Приклад рішення.

Виконати аналіз ризику виникнення небезпек при експлуатації побутової праски.

а). Проводимо декомпозицію системи (рис. 6.1).

 

Рис. 6.1. Склад системи

 

Виявляємо небезпеки і частини системи, які є джерелами цих небезпек, і оцінюємо їх якісні характеристики (табл. 6.6).

Таблиця 6.6

Визначення якісних характеристик небезпек

№ з/п Елемент об’єкта Небезпека Якісний опис
Категорія Імовірність Ранг
Вилка Ураження електричним струмом III Рідке відмовлення В
Вилка Пожежа IV Рідке відмовлення А
Шнур Ураження електричним струмом III Рідке відмовлення В
Шнур Пожежа IV Рідке відмовлення А
Підошва Ураження електричним струмом III Рідке відмовлення В
Підошва Пожежа IV Рідке відмовлення А
Підошва Опік II Ймовірне відмовлення С
Підошва Механічна травма II Можливе відмовлення D
Корпус Механічна травма I Можливе відмовлення D

Вводимо обмеження на аналіз небезпек: небезпека механічних травм далі розглядатися не буде.

 

2. Для проведення кількісного аналізу небезпеки вибираємо небезпеку, яка має, згідно з результатами якісного аналізу, найбільш високий ранг. Це небезпека виникнення пожежі. Будуємо дерево відмов для небезпечної події "пожежа" (рис. 6.2).

 

 

Рис. 6.2. Дерево відмов для небезпечної події "пожежа"

 

Складаємо логічне вираження для визначення ймовірності головної події:

Р1 = Р2 × Р3 (1.1) Р4 = 1- (1-Р8) × (1-Р9) (1.4)
Р2 = 1- (1-Р4) × (1-Р5) × (1-Р6) (1.2) Р5 = 1- (1-Р10) × (1-Р11) (1.5)
Р3 = Р7 (1.3) Р6 = Р12 (1.6)
Вираз для визначення ймовірності головної події:
Р1 = Р7 × (1- (1-Р8) × (1-Р9) × (1-Р10) × (1-Р11) × (1-Р12)). (1.7)

 

Захисні заходи та ефект від їхнього впровадження представлені в табл. 6.7.

Таблиця 6.7

Захисні заходи й ефект від їх впровадження

 

Захисні заходи Ефект
Своєчасна заміна вилки і шнура Усунення подій 8, 10, тобто Р8 = 0, Р10 = 0
Виконання вимоги "не залишати включеною праску без догляду" Усунення події 7, тобто Р7 = 0

Нові логічні вираження для обчислення ймовірності головної події:

своєчасна заміна вилки і шнура:

Р1 = Р7 × (1- (1-Р9) × (1-Р11) × (1-Р12));

виконання вимоги «не залишати включеною праску без догляду»:

Р1 = Р7 × (1- (1-Р8) × (1-Р9) ×· (1-Р10) × (1-Р11) × (1-Р12)) = 0.

3. Висновки:з двох запропонованих захисних заходів виконання вимоги "не залишати включеною праску без догляду" є більш ефективним, оскільки дозволяє уникнути появу головної події.

Таблиця 6.8

Вихідні дані для розрахунку якісного аналізу небезпек

Варіанти завдання Технічні системи
Електричний чайник
Електрична соковижималка
Електричний дріль
Електрична м'ясорубка
Фен для сушіння волосся
Мікрохвильова піч
Тостер
Електричний паяльник
Пральна машина
Електрична плита
Холодильник
Електричний дріль
Електрична м'ясорубка
Фен для сушіння волосся
Мікрохвильова піч
Електричний чайник
Електрична соковижималка
Електричний дріль
Електрична м'ясорубка
Фен для сушіння волосся
Мікрохвильова піч
Ноутбук
Телефон
Електричний чайник
Електрична соковижималка
Електричний дріль
Електрична м'ясорубка
Фен для сушіння волосся
Мікрохвильова піч
Тостер

Контрольні запитання

1. Що таке небезпека?

2. Яка мета виконання якісного аналізу небезпек.

3. Які якісні характеристики небезпеки ви знаєте?

4. Яка мета кількісного аналізу?

5. Які характеристики небезпеки використовуються при виконанні кількісного аналізу?

6. Яким чином обираються захисні заходи?

7. Що таке дерево відмов?

8. Назвіть символи, що застосовуються при побудові дерева відмов.

9. Які залежності використовуються для обчислення імовірності реалізації небезпеки?

10. На підставі чого здійснюється вибір оптимального захисного заходу?


Читайте також:

  1. IV. ПРИКЛАДИ ТИПОВИХ ІНДИВІДУАЛЬНИХ ЗАВДАНЬ ТА ПОРЯДОК ЇХ РОЗВ’ЯЗАННЯ
  2. Абсолютні синоніми (наприклад, власне мовні й запозичені) в одному тексті ділового стилю вживати не рекомендується.
  3. Алгоритм однофакторного дисперсійного аналізу за Фішером. Приклад
  4. Аналіз структури та динаміки необоротних активів за даними Ф№1 «Баланс» (на прикладі ВАТ «Горизонт»)
  5. Багатокритерійні завдання і можливі шляхи їхнього рішення.
  6. Базові та прикладні класифікації
  7. В Додатку до диплома (приклад)
  8. В процесі читання виділіть маркером або підкресліть приклади дії променів на живі організми.
  9. В чому полягає явище тунелювання через потенціальний бар’єр, наведіть приклади.
  10. Вивчення прикладу СК: моніторинг дотримання положень КПК ООН з боку СК
  11. Визначення і приклади
  12. Виконання прийнятого рішення.




Переглядів: 2576

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Задача. | Порядок проведення роботи

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.