МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Приклад розрахунку1. Зменшуємо сумарний нормативний бал Мmax на 50 у зв’язку с відсутністю об’єктів підвищеної небезпеки на підприємстві. 2. Сумарний фактичний бал Нгр становить 377 для нового значення Мmax = 780-50 = 730. 3. 2 нещасних випадки з тимчасовою втратою працездатності на 6 та 10 діб дають 12 штрафних балів. 4. Перевищення ГДК то ГДР за 5 факторами дають 25 балів. 5. Порушення строків інструктажу для 30 осіб і вимог інструкції з охорони праці для 40 працюючих дають відповідно 60 то 160 балів. 6. Підрахуємо суму штрафних балів 12 + 5 + 60 +160 = 257. 7. Сумарний фактичний бал з урахуванням штрафних балів буде мати значення 377 – 257 = 120. 8. Ступень професійного ризику за формулою (7.7) становить Р = (730 -120 +0,1) 9 · 10-7 =5,5 · 104 Порівнюючи отримані дані розміру ризику (табл. 7.2) [2], встановлюємо вид ризику на підприємстві - неприпустимий ризик. Таблиця 7.2. Види та розміри ризиків
4.1.2. Оцінка ступеня ризику від господарської діяльності на підставі критерію формули (7.8). Як приклад, можна розглянути види економічної діяльності в Україні, які можуть бути віднесені до високого ступеня ризику (табл. 7.3) [4]. Таблиця 7.3. Види економічної діяльності в Україні з високим ступенем ризику
Оцінка ступеня ризику здійснюється на підставі даних, наведених у табл. 7.4 [4]. Таблиця7.4. Критерії оцінки ризику
Приклад розрахунку R розглянемо для одного з підприємств системи хлібопродуктів з чисельністю працюючих 485 осіб. За останні три роки на цьому підприємстві було зареєстровано 3 нещасних випадки з тимчасовою втратою працездатності 6,10 і 12 діб (середня кількість 9 діб). Інтервал здійснення розрахунку t приймається рівним 1 рік. Тоді значення Nср буде рівним одиниці, значення і знаходиться за формулами: Для отриманих значень і РН, РД і R визначиться як: Висновок: ступінь ризику на підприємстві незначний.
4.2. Побутова сфера. До 2001 р. в Україні була створена нормативно-правова база для сфери травматизму невиробничого характеру. Але, на жаль, ця база не забезпечила динамічного зниження рівня самогубства, летальних кінців від алкоголю та на транспорті. Тому актуальність розвитку юридичної бази за вказаними напрямками має загальнонаціональне значення. Пріоритет розвитку повинен бути таким: індивідуальна захищеність людини; соціальна справедливість; підвищення статусу досліджень і освіти в галузі безпеки життєдіяльності до рівня питань національної безпеки; науково обґрунтована настанова гранично допустимого рівня індивідуального ризику життя по регіонах країни як критерію безпечних умов життєдіяльності людини. На сьогоднішній день ризик в побутовій сфері найчастіше всього визначається інженерним методом за формулою (7.1). У Національній доповіді «Стан техногенної та природної небезпеки в Україні в 2010 році» [8] сказано, що смертність населення країни від зовнішніх причин у побуті склала 42 826 осіб. Виходячи з загальної чисельності населення того ж року – 45 778 534 особи, визначаємо що ризик смертності у побуті в нашій країні становить R = 42 826 / 45 778 534 = 9,36 . 10-4. Порівнюючи отримані дані розміру ризику (табл. 7.2) [2], встановлюємо вид ризику смертності у побуті - неприпустимий. Кількість загиблих на виробництві того ж року склала 644 особи. При кількості працюючих на виробництві 14 400 000 чоловік ризик смертності на виробництві складає R = 644 / 14 400 000 = 4,47 . 10-5, що в 21 раз менше ніж у побуті. Порівнюючи отримані дані розміру ризику (табл. 7.2) [2], встановлюємо вид ризику смертності на виробництві - терпимий.
5. Контрольні запитання 5.1. Визначення ризику 5.2. Інженерний метод визначення ризику 5.3. Модельний метод визначення ризику 5.4. Експертний метод визначення ризику 5.5. Соціологічний метод визначення ризику 5.6. Показники оцінки безпеки за інженерним методом. 5.7. Розрахунок ризику життя. 5.8. Оцінка ступеня професійного ризику за нормативами СУОП 5.9. Оцінка ступеня ризику від господарської діяльності на підставі закону ОЗДН. 5.10. Оцінка ризику у побутовій сфері. 6. Порядок проведення роботи: 1. Викладач перевіряє знання студентів за матеріалом практичного заняття усним опитуванням. 2. Кожний студент отримує завдання для розрахунку ризику у виробничій та побутовій сферах. Вихідні дані для розрахунків наведені в таблицях 7.5, 7.6, 7.7. Варіант завдання обирається за порядковим номером студента в списку групи. 3. Розрахунки і висновки по виконаній роботі студент робить самостійно. 4. Протокол практичної роботи з розрахунками і висновками студент пред’являє викладачу для перевірки і оцінки за кредитно-модульною системою(тестування). Таблиця 7.5. Вихідні дані для розрахунку ризику у виробничій сфері (за положенням СУОП)
Таблиця 7.6. Вихідні дані для розрахунку ризику у виробничої сфері на підставі закону ОЗДН (Інтервал, за яким здійснюється розрахунок, t дорівнює одному року)
Таблиця 7.7. Вихідні дані для розрахунку ризику побутового характеру
Читайте також:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|