МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Завдання 2. Дослідити залежність інтерференційної картини при дифракції на щілині від її ширини. Перевірити умову інтерференційного максимуму при дифракції на щілині.Порядок виконання: 1.Направити промінь лазера (1) на щілину (2), ширину якої можна регулювати за допомогою мікрометричного гвинта, та отримаємо на екрані (3) інтерференційну картину мінімумів та максимумів інтенсивності світла, що чергуються (рис.2.2). 2. Дослідити спочатку якісно залежність інтерференційної картини від ширини щілини.Із зменшенням ширини щілини відстань кожного мінімуму від центра картини зростає, центральна світла смуга розширюється і захоплює все більшу частину екрана, а освітленість прямує стати рівномірною по всьому екрану. І навпаки, при збільшенні ширини щілини положення перших мінімумів присувається все ближче до центру картини, а центральні максимуми стають все більш чіткими. 3. Виміряти відстань L від щілини до екрана. 4. Встановити за допомогою мікрометричного гвинта ширину щілини b = 0. Обертаючи мікрометричний гвинт, збільшувати щілину i слідкувати за змінами дифракційної картини на екрані. Намалювати на міліметровому папері дифракційну картину при п’яти значеннях b в діапазоні b = 0,05… 0,25 мм з кроком 0,05 мм (рис.2. 3).
Рисунок 2.3
3. Виміряти відстані між мінімумами 1 – 3 порядків: 2y1, 2y2, 2y3 (рис.2.3).. Величини y1, y2, y3 занести в таблицю 3.2.
Таблиця 2.2
5. Приймаючи до уваги, що у формулі (2.1) при малих кутах , для величини одержуємо: . (2.14) Використовуючи формулу (214), розрахувати теоретичні значення величин у1, y2, y3 в залежності від b. Прийняти, що довжина хвилі випромінювання лазера дорівнює . Данні занести в таблицю 2.2.
Рисунок 2.4
4. Побудувати три графіка залежностей для максимумів перших трьох порядків при k = 1,2,3 (рис. 2.4). У висновку відобразити результати експериментальної перевірки умови дифракційного мiнiмуму - формули (2.1).
Контрольні запитання
1.Яке явище називається дифракцією світла? 2.Що таке різниця ходу світових хвиль? 3.Написати умови виникнення дифракційного мінімуму та максимуму інтенсивності. 4.Як формулюється принцип Гюйгенса-Френеля? Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|