Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Методи дослідження якості товарів

Вимоги до товарів і нормування показників їх якості

Вимоги до товарів – це особливості, яким повинен відповідати товар для забезпечення можливості його використання за призначенням упродовж певного часу. Вимоги розрізняють: поточні, перспективні, загальні, специфічні. Вимоги можуть бути: соціальні, функціональні, технологічні, ергономічні, гігієнічні, естетичні, економічні, екологічні, надійності.

Значення показників якості, що передбачені в нормативній документації: регламентовані, номінальні, граничні (максимальні, мінімальні, мінімально і максимально допустимі), оптимальні.

 

Кваліметрія – наука, яка вивчає методи кількісної оцінки якості продуктів, за допомогою визначення показника якості досліджуваного продукту з показником якості еталонного (базового).

Принципи, на яких базується кваліметрія:

ü Визначення умов і мети оцінки

ü Встановлення ієрархічної структури властивостей досліджуваного об’єкта (розробка «дерева властивостей»)

ü Визначення базових показників якості

ü Встановлення коефіцієнтів вагомості окремих показників якості

Методи кваліметрії:

5. диференційні,

- комплексні.

 

Основні правила, яких потрібно дотримуватися під час дослідження товарів.

1. Кожне дослідження товару або будь-якого показника повинно завершуватися оцінкою отриманих результатів (відносно підвищення якості продукту, ступеня задоволення потреб споживача).

2. Під час дослідження якості товару слід враховувати потреби споживача.

3. Дослідження товарів повинно проводитися на основі новітніх досягнень науки з урахуванням економічної доцільності і вигоди для комерційного підприємства та суспільства.

4. Дослідження якості товарів повинно проводитися упродовж товароруу з урахуванням чинників, що впливають на якість товару.

Методи дослідження якості продуктів

§ Розрахункові

§ Вимірювальні

§ Реєстраційні

§ Органолептичні

§ Соціологічні

§ Експертні

Розрахунковий метод здійснюють на снові використання теоретичних та імперичних залежностей показників якості продукції від її параметрів. Цим методом встановлюють залежність між окремими показниками якості продукції.

Вимірювальний метод полягає у визначенні показників якості за допомогою технічних засобів вимірювання. Поділяють на: фізичні, хімічні, біологічні, фізико-хімічні і технологічні.

До фізичних та фізико-хімічних відносять визначення величини складу масу та однорідності мікроструктури продукту, прилади і методи визначення якості.

Хімічними методами користуються для кількісного і якісного визначення окремих речовин хімічного складу продуктів.

Біологічні методи використовують при дослідженні продуктів на зараженість шкідниками, коли встановлюють їх видовий склад, визначення видового складу мікрофлори в продукті, виявлення мікозів і бактеріозів тощо.

Технологічний метод –це комплексний метод дослідження сировини, який об’єднує всі попередні.

Реєстраційний метод проводять на основі спостережень і підрахунків кількості подій, предметів або витрат.

Органолептичний метод не включає використання технічних засобів (липи, мікроскопів), які підвищують властивості органів чуття.

Соціологічний метод полягає в зборі і аналізі думок споживачів. Його проводять за допомогою опитування, розповсюдження анкет-запитувань, конференцій, виставок.

Експертний метод –значення показників визначають на основі рішення, яке приймають експерти. Експертний метод дослідження якості передбачає проведення товарознавчої експертизи, тобто дослідження якості, кількості товару, відповідно до умов нормативних документів, умов договору з поданням мотивованого об’єктивного висновку.

 


Читайте також:

  1. IV. Вартість знака для товарів і послуг та фірмового найменування
  2. V теорія граничної корисності визначає вартість товарів ступенем корисності останньої одиниці товару для споживача.
  3. VII. За видами товарів і послуг
  4. Автомати для продажу штучних товарів
  5. Автоматизація водорозподілу на відкритих зрошувальних системах. Методи керування водорозподілом. Вимірювання рівня води. Вимірювання витрати.
  6. Агрегативна стійкість, коагуляція суспензій. Методи отримання.
  7. Адаптовані й специфічні методи дослідження у журналістикознавстві
  8. Адміністративні (прямі) методи регулювання.
  9. Адміністративні методи - це сукупність прийомів, впливів, заснованих на використанні об'єктивних організаційних відносин між людьми та загальноорганізаційних принципів управління.
  10. Адміністративні методи управління
  11. Адміністративні, економічні й інституційні методи.
  12. Адміністративно-правові (організаційно-адміністративні) методи мотивації




Переглядів: 5235

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Основні поняття, показники, параметри якості товарів | Лекція 5. Основи збереження якості і маси товарів у процесі товароруху

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.