Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контрольні завдання

1.1. Які економічні умови зумовили виникнення, становлення і розвиток економічної теорії як науки?

1.2. Навіщо потрібна економічна наука суспільству? Невже інженерні науки не дають відповіді на всі або на більшість конкретних питань, пов’язаних з рішенням практичних задач (наприклад, при спорудженні будинку)?

1.3. Які сучасні економічні теорії вам відомі, у чому полягає принципова різниця між ними?

1.4. Яке з визначень найбільш повно характеризує предмет загальної економічної теорії:

а) це наука про загальні закони розвитку економіки в умовах обмеженості ресурсів;

б) наука про мотиви поведінки людей;

в) наука про виробництво та розподіл благ, що виробляються;

г) наука про динаміку потреб людини.

1.5. Дайте визначення процесу суспільного виробництва.

1.6. Продуктивні сили можна визначити як:

а) потужність обладнання, яке використано у виробництві;

б) здібності людей до праці;

в) сукупність знарядь та предметів праці;

г) сукупність речовинного та особистого чинників виробництва.

1.7. Назвіть основні економічні ресурси і фактори виробництва.

1.8. Поясніть, чи правильно, що рідкість ресурсів обумовлена безмежністю потреб людей?

1.9. Критично проаналізуйте наступне твердження: “Неправильно, що потреби не можна задовольнити в повному обсязі. Я одержую всю кількість кави, яку хочу випивати кожного ранку за сніданком”.

1.10. Поясніть, чи можливо у країні з бідним потенціалом економічних ресурсів більш повне задоволення потреб людей, ніж у країні з багатими економічними ресурсами? Якщо так, то перелічить можливі шляхи досягнення цього.

1.11. У чому полягає універсальна проблема виробництва, притаманна будь-який економічній системі від самих примітивних до сучасних високо розвинутих систем?

1.12. Назвіть три основних чинника виробництва:

а) земля, капітал, праця;

б) робітники, гроші, матеріали;

в) капітал, робітники, гроші;

г) праця, гроші, ресурси.

1.13. Крива виробничих можливостей характеризує:

а) кількісне співвідношення двох продуктів, що виробляються;

б) кращу комбінацію двох продуктів;

в) альтернативну комбінацію двох продуктів при наданій кількості ресурсів.

1.14. В таблиці наведені виробничі можливості випуску двох продуктів.

 

Продукт Виробничі альтернативи
А В С D E
Автомобілі (млн. шт.)
Хліб (млн.. т)

 

а) зобразити криву виробничих можливостей. Що показують точки на кривій виробничих можливостей? Як відображається на кривій закон зростаючих альтернативних витрат?

б) позначити точку М у середині кривої. Що вона показує? Позначте точку Н зовні кривої. Що показує ця точка? Що повинно статися, перш, ніж економіка зможе досягнути рівня виробництва, який показує точка Н?

в) на яких конкретних припущеннях базується крива виробничих можливостей?

г) припустимо, що технологія виробництва автомобілів вдосконалена, а технологія виробництва хліба залишилась незмінною. Накресліть нову криву виробничих можливостей. Накресліть криву виробничих можливостей, що відображає вдосконалення технології виробництва обох продуктів.

1.15. На острові з тропічним кліматом живуть п’ять осіб. Вони займаються збиранням кокосів і ловлею риби. Кожен з них збирає або 20 кокосів, або ловить 5 кг риби. Накресліть криву виробничих можливостей економіки цього острова.

1.16. У 1984 і 1985 рр. британська вугільна промисловість не діяла через страйк. Чи можете Ви сказати, як це вплинуло: а) на положення кривої виробничих можливостей британської економіки; б) місце крапки по відношенню до кривої, що відображає реальне функціонування економіки названої країни?

1.17. Поясніть, чи правильно, що при збільшенні виробничих ресурсів буде вироблено більше товарів і послуг?

1.18. Чому не можна здійснити на практиці принцип “від кожного по здібностям, кожному по потребах”?

1.19. Якщо прийняти до уваги, що ресурси обмежені, а потреби безмежні, чи існує загроза зниження рівня задоволення потреб з плином часу (тобто по мірі вичерпання ресурсів і росту потреб)? Поясніть.

1.20. Чи правильне твердження: ”Якщо економіка знаходиться за межею виробничих можливостей, то вона недостатньо ефективно використовує свої ресурси”?

1.21. Дайте визначення понять “ефект” і “ефективність”. Чому ефективність – це завжди відношення, відносний показник?

1.22. Вироблений національний доход в суспільстві склав 80 млрд. грн. На його виробництво витрачено сировини, матеріалів – 60 млрд., енергії – 10 млрд. грн., була використана праця 12 млн. робітників. Визначить усі можливі показники ефективності економіки.

1.23. У економіці, що функціонує в умовах повної зайнятості та повного використання інших ресурсів при незмінній технологічній основі:

а) для збільшення засобів виробництва необхідно розширити виробництво предметів споживання;

б) для скорочення виробництва засобів виробництва необхідно зменшити виробництво предметів споживання;

в) збільшення виробництва засобів виробництва неможливо;

г) для збільшення виробництва засобів виробництва потрібно скоротити виробництво засобів споживання.

1.24. Чим відрізняються економічні системи? Проведіть порівняльний аналіз будь-яких економічних систем.

1.25. Чи правий Дж. Гелбрейт: “Найкраща економічна система – це та, яка максимально забезпечує людей тим, чого вони більше всього потребують”?

1.26. Що розуміють, коли говорять про економічну категорію "власність"?

а) володіння людиною матеріальними і духовними благами;

б) юридичне закріплене право володіти, розпоряджатися, використовувати матеріальні та духовні блага, що належать людям;

в) відношення між людьми з приводу присвоєння матеріальних та духовних благ;

г) власність - це комплекс прав власника благ.

1.27. Назвіть найважливіші критерії класифікації економічної власності. Які відмінності між типами, формами та видами економічної власності?

1.28. Економічна категорія - це:

а) поняття, що відбиває сутнісний бік економічного явища;

б) поняття, занесене до економічної енциклопедії;

в) слово іноземного походження, що характеризує той або інший стан економіки;

г) слово, що використовується в економічній науці.

1.29. Економічні закони - це:

а) наукові абстракції, що характеризують реально існуючі економічні процеси та явища;

б) постійно повторювані, стійкі зв'язки і взаємозалежності між економічними процесами і явищами;

в) спрощені уявлення про реально існуючий економічний процес або явище;

г) а, б, в - неправильно.

1.30. Які економічні закони Вам відомі? Чим обумовлюється і в чому полягає об’єктивний характер економічних законів?

1.31. У чому полягають особливості економічних законів в порівнянні з законами розвитку природи?

1.32. Які методи дослідження використовує економічна теорія?

1.33. Процес зосередження тільки на найбільш суттєвих чинниках для пояснення явища - це:

а) абстракція;

б) раціональний вибір;

в) антиномія;

г) гіпотеза;

д) економічний експеримент.

1.34. Визначити позитивний і нормативний підходи в економічній теорії. В чому різниця між ними?

1.35. Які із наступних тверджень є правильними, а які - ні?

а) основна мета вивчення економічної теорії полягає в тому, щоб досягти успіху у підприємницькій діяльності;

б) нормативна економіка орієнтована на аналіз питання "що повинно бути", а не констатацію "що є";

в) щоб теорія мала практичне застосування, вона повинна підтверджуватись у кожному конкретному випадку.

г) економічна теорія придатна для вивчення всіх економічних систем.



Читайте також:

  1. I. Постановка завдання статистичного дослідження
  2. I. ПРЕДМЕТ, МЕТА ТА ЗАВДАННЯ ДИСЦИПЛІНИ
  3. II. Завдання
  4. II. Завдання на проект.
  5. II. Перевірка домашнього завдання.
  6. II. Перевірка домашнього завдання.
  7. II. Перевірка домашнього завдання.
  8. II. Перевірка домашнього завдання.
  9. II. Перевірка домашнього завдання.
  10. II. Перевірка домашнього завдання.
  11. II. Перевірка домашнього завдання.
  12. II. Перевірка домашнього завдання.




Переглядів: 918

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ТЕМА 1. Економічна теорія: предмет, метод, задачі та функції | ТЕМА 2. Форми організації суспільного виробництва

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.