МТП- комплекс заходів щодо створ-я Т і управл-я ними з метою задовол-я потреб спож-чів і отрим-я підпр-м прибутку. Завд-я: •розробка нового Т та оновл-я тих Т, що вже існують на ринку; •розробка асортименту, упаковки та Т-них марок; •забезп-я конкурентоспром-ті і якості Т; •позиціонування Т на ринку; •сегментація ринку збуту фірми; •аналіз та прогнозув-я життєвого циклу Т; •зняття з в-ва застарілих Т. Принципи: •спрямов-ь на кінц-ий результат вир-чо-збутової діял-сті; •пріоритет нужд і потреб спож-чів; •активна політика; •комплексний підхід до мети і ресурсів фірми; •наук. підхід до виріш-я М проблем; •гнучкість у досягн-і поставл-их цілей.
Рівні товару в М та їх хар-ка
А)Найпош-ша М конц-я Т за Левітом враховує очікув-я спож-чів щодо різних власт-ей Т: фізичних, інформац-х, додаткових. Існує 3 рівні Т за якими споживач оцінює Т обираючи його серед подібних: 1)Т за задумом (потреба заради якої він створ-я). 2)Т у реальному втіленні (певні власт-ті Т): якість, дизайн, упаковка, марочна назва, імідж.3)Т з підкріпл-ям(надання додатк-их послуг спож-ві: монтаж, гарантія, сервісне обсл-ня, кредитув-я). Б)Розширена конц. Т за Левітом включ заходи, котрі доп-ть Т перевершити очікув-я спож-чів і забезпечити для них дод-ву цінність. В)За Котлером Т розгляд-ся як 5-рівнева система. Кожен рівень підвищує його споживчу цінність. Рівні:1)ключова цін-ть –осн-а послуга чи перевага, яку купує спож-ч. 2)осн-ий Т -набір його функц-их хар-ик. 3)очікуваний -набір характерних ознак, які очікує отримати спож-ч, і умов, за яких він погодж-я придбати цей Т. 4)поліпшений Т перевершує за ознаками реал. очікування спож-ча. 5)потенційний - наявні можливості поліпшення Т в майбутньому.