Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Короткий аналітичний огляд пакетів управління проектами

Розглянемо існуючі на сьогоднішній день на ринку системи управління проектами через призму розглянутих вимог.

Microsoft Project є на сьогоднішній день самою поширеною у світі системою УП. У багатьох західних компаніях MS Project став звичною добавкою до Microsoft Office навіть для рядових співробітників, які використовують його для планування графіків нескладних комплексів робіт.

Відмінною особливістю пакету є його простота. Розробники MS Project не прагнуть вкласти в пакет більш складні алгоритми календарного або ресурсного планування. У той же час значна увага приділяється використанню сучасних стандартів, які дозволяють ефективно інтегрувати пакет з іншими додатками. Наприклад, підтримка стандартів ODBC (Open Data Connectivitdy - стандарт доступу до баз даних різних форматів) і OLE 2.0 (Object Linking Embeding - стандартний механізм зв"язку об’єктів у Windows) спрощує задачі інтеграції бізнесу-додатків.

Підтримка Microsoft Mail і Microsoft Exchange дозволяє полегшити і систематизувати групову роботу з проектами. Настройка повідомлень для команди проекту включає можливість визначення складу проектних даних що пересилаються учасникам проекту по електронній пошті і установку обмежень на корекцію інформації, що пересилається одержувачами. зберігання проектів в папках Exchange забезпечує додаткові засоби розмежування доступу до файлів проектів.

Для швидкого включення в роботу початківця користувача MS Project надає, крім звичайних засобів допомоги, також можливість покрокової розробки проекту (Create Your First Project i Cue Cards) i інтелектуальної підказки (Answer Wizard).

Серед переваг пакету також потрібно відмітити досить зручні i гнучкі засоби створення звітів. Основні типи звітів можуть бути вибрані із заготовлених (Report Gallery). Можливість одночасно мати до шести планів для кожного проекту дозволяє підвищити ефективність аналізу «що якщо...» У той же час MS Project надає мінімальний набір засобів для планування i управління ресурсами. Додаткові можливості Project також включають імпорт/експорт даних в форматах ASCII, CSV, Excel, Lotus 1-2-3, dBASE i FoxPro, засоби запису макрокоманд, Visual Basic.

MS Project може бути рекомендований для планування нескладних проектів користувачами непрофесіоналами i початківцями.

 

Time Line (Time Line Solutions) популярний недорогий пакет, який пропонує компанія Time Line Solutions Corp. Значне поширення на ринку отримала русифікована версія Time Line 1.0 для Windows. Крім неї, набуває поширення Time Line 6.5 для Windows - більш потужна і складна версія системи.

Time Line 1.0, подібно MS Project, містить лише мінімально необхідні функції управління проектами, надаючи користувачеві-непрофесіоналові максимально прості i ясні засоби швидкого створення i розрахунку нескладних проектів.

Користувачеві початківцеві система пропонує набір базових розкладів, які дають загальне уявлення про проекти в різних областях (бізнес-план, виробництво виробу, маркетинг виробу, новобудова i т.д.). Спеціальна функція інструктор активізує модуль контролю за логікою роботи користувача. Періодично від виводить на екран запити, уточнюючи призначення пророблених операцій, i пропозиції відносно подальших дій.

Пакет містить повний набір функцій управління проектами, однак, об'єм проектів, що плануються, як i в MS Project, обмежений 10000 задач i 1000 видів pecypсів. Система надає спрощені алгоритми ресурсного планування.

Засоби створення звітів крім табличних i графічних (Гантт, PERT) дозволяють отримати календарний графік, який представляє дані в добре знайомому керівнику форматі настінного календаря.

Використання правил відбору дозволяє надрукувати індивідуальний робочий календар для груп співробітників або кожного з співробітників нарізно. Даний засіб може бути зручним для невеликих проектів.

Для організації колективної роботи з даними проекту Time Line 1.0 може бути встановлений як на робочих станціях, так i на cepвеpi мережі.

Багатопроектне управління реалізовується тільки через об'єднання проектів або зв'язок проектів. Пакет підтримує імпорт/експорт даних в форматах ASII, CSV, Lotus 1-2-3, dBASE.

У комплект постачання російської вepciї Time Line 1.0 входять додаткові продукти Guide Line і Guide Maker, призначені для створення і використання інструкцій з розробки проектів в конкретних предметних областях.

Time Line 1.0 може бути рекомендований користувачам-непрофесіоналам, які планують переважно часові i вартісні параметри проектів.

Time Line 6.5 є більш могутньою версією системи управління проектами, принципово відмінною від вepciї 1.0 по ряду параметрів.

Основними відмінними особливостями Time Line 6.5 є реалізація концепції багатопроектного планування в рамках організації, гнучкі засоби підтримки формування звітів і засоби настройки на інформаційне середовище користувача. У Time Line 6.5 зняті обмеження на розмірність проектів.

Time Line 6.5 дозволяє зберігати всі дані, що стосуються проектів організації в єдиній SQL базі даних, яка, крім опису проектів i єдиного для організації списку pecypсiв, містить вci елементи настройок управлінського середовища прийнятої в компанії для роботи з проектами. Всі основні об'єкти бази даних об'єднані у вікні OverView у відповідних розділах. За допомогою даного вікна можна переглянути структуру бази даних проекту i здійснити доступ до будь-якого елемента, а також створити свої елементи користувача в списках.

Time Line 6.5 пропонує досить могутні алгоритми роботи з ресурсами, включаючи засоби міжпроектного призначення i вирівнювання перевантажень pecypсiв, гнучкі можливості по опису специфічних календарних графіків роботи ресурсів. Недоліком даних засобів є відсутність можливостей опису і відображення ієрархії pecypсiв організації.

Стандартні можливості генерації табличних звітів по проекту доповнені можливостями системи створення, що включається в постачання Time Line 6.5 i генерації звітів Cristal Reports 4, яка дозволяє створювати практично будь-які види звітів, що містять дані як з БД Time Line, так і з інших баз даних компанії. Більше за 30 заготовок стандартних звітів управління проектами в форматі Cristal Reports включені в систему.

Корисною додатковою можливістю системи є засоби створення власних формул в електронній таблиці Time Line.

Окремий модуль імпорту/експорту дозволяє обмінюватися даними з іншими пакетами УП (MS Project, CA-SuperProject, Time Line 1.0 for Windows i 5.0 для DOS), базами даних (dBASE) i електронними таблицями (Lotus). Time Line 6.5 підтримує стандарти ODBC, OLE 2.0, DDE,підтримує макромова Symantec Basic.

Time Line 6.5 може бути рекомендований для планування середніх або комплексів малих проектів.

Open Plan Professional –представник класу професійних систем. Однією з основних відмінностей системи є могутні засоби ресурсного i вартісного планування, які дозволяють значно полегшити задачу знаходження найбільш ефективного розподілу ресурсів і складання їх робочого розкладу. Крім того, користувачами інтегрованої системи управління проектами організації є як професійні менеджери, що здійснюють узгодження i оптимізацію планів проектів, аналіз ризиків, прогнозування і т.д., так і учасники проектів, що виконують збір, уточнення i актуалізацію даних, готуючі звіти. Якщо для професіоналів важлива потужність i гнучкість функцій планування, що надаються системою і аналізу проектів, то для інших користувачів важливіше простота i прозорість системи. Тільки Open Plan забезпечує сьогодні як повну інтеграцію між професійною i "настільною" версіями системи, так і відкритість для обміну даними із зовнішніми додатками.

Open Plan постачається в двох варіантах - Professional i Desktop –кожний з яких відповідає різним потребам виконавців, менеджерів і інших учасників проекту. обидві вepciї працюють з однією базою даних – немає необхідності в обміні даними. Спільне використання професійної i «полегшеної» версій системи управління проектами дозволяє не тільки врахувати потреби вcix груп користувачів, але i значно знизити вартість рішення.

До основних переваг Open Plan відноситься те, що він може працювати з даними будь-якого профілю, що стосуються життєдіяльності підприємства. Програмне забезпечення Welcom можна настроїти на роботу з різноманітними базами даних завдяки об'єктно-орієнтованій i клієнту-серверний архітектурі. Open Plan має прямий доступ до SQL баз даних. Користувач може вибрати в якому форматі зберігати дані по проектах (у власному форматі Open Plan, в форматах Oracle, SQL Server, Sybase, xBase).

Open Plan забезпечує обмеження доступу до даних проекту, дозволяючи надавати різні права на доступ до певних даних, роблячи їx доступним обмеженому колу ociб і регулюючи їx спільне використання. 3aci6 "Директор управління проектами», вбудоване в Open Plan, дозволяє упорядити застосування стандартних елементів проектів i процедур. У Open Plan пропонується 65 моделей, побудованих на базі керівництва РМI (інституту Проектного Менеджменту, США), які можна настроїти для створення документів, що відповідають вимогам 3/SCSC i ISO стандартів.

Primavera (Primavera Systems, Inc.) -центральний програмний продукт сімейства Primavera, Primavera Project Planner (РЗ), добре відомий в середовищі професійних менеджерів проектів у всьому світі. Сьогодні РЗ застосовується для управління середніми i великими проектами в самих різних областях, хоч найбільше поширення даний продукт отримав в сфері управління будівельними і інженерними проектами.

Primavera Project Planner надає досить стандартний для всіх подібних систем графічний інтерфейс, але у РЗ є декілька додаткових можливостей. По-перше, це можливість угрупування i впорядкування робіт по різних ознаках на різних рівнях деталізування проекту, що дозволяє уявити інформацію в більш зручному вигляді для конкретної управлінської ситуації. Наприклад, використовуючи дані засоби, всю інформацію по проекту можна згрупувати по фазі проекту на першому рівні ієрархії, по відповідальному ресурсу - на другому i відсортувати по даті початку робіт - на третьому. Для кожної групи можуть бути задані власні шрифт i колір (тексту i фону), посторінкове розбиття.

Інша корисна особливість - це можливість розбиття екрану по горизонталі на дві частини, кожна з яких може бути переглянута незалежно. Це дає можливість одночасно переглядати різні частини проекту.

Окpiм того, РЗ має певні відмінності від інших пакетів в засобах ресурсного планування.

При описі ресурсу можуть бути вказані нормальна i максимальна кількість даного ресурсу, а також його ціна по шести часових інтервалах. Ресурс може бути помічений як керівник (об'єм призначення керуючого ресурсу на задачу буде впливати на тривалість її виконання). Наприклад, визначивши, що робітники – це керуючий ресурс, а бригадир - ні, можна добитися скорочення термінів виконання задачі прокладка траншеї за рахунок призначення більшої кількості робітників. збільшення ж кількості бригадирів не вплине на тривалість роботи.

При плануванні завантаження pecypсiв може виникнути необхідність в описі нелінійного профілю споживання ресурсу окремою задачею. РЗ дає можливість описати різні криві розподілу ресурсу, пропонуючи дев'ять стандартних кривих i можливість визначити власний профіль споживання, розбивши часову фазу на 10 періодів.

Засоби автоматичного перепланування задач з урахуванням обмежень на ресурси набувають особливої ваги для великих проектів, коли менеджер не в змозі самостійно проаналізувати причини недостачі pecypсiв i знайти рішення для кожної конкретної роботи. РЗ дозволяє вибрати режим перерахунку розкладу і підібрати критерії перепланування робіт, що забезпечує отримання більш короткого розкладу. Серед режимів перерахунку можна виділити вирівнювання уперед (визначення можливої дати закінчення проекту при заданій початковій даті), вирівнювання назад (визначення самої пізньої допустимої дати початку проекту), згладжений перевантажень pecypсів в рамках в часових резервів робіт або в рамках заданого інтервалу.

Окpiм того, є можливість перерозподіляти призначення робіт між згрупованими ресурсами.

До недоліків засобів ресурсного планування можна віднести обмеження на кількість календарів. Окрім головного календаря проекту, РЗ дозволяє описати лише 30 додаткових календарів, в той час як можливість завдання індивідуальних графіків роботи для кожного ресурсу вже стало нормою в сучасних пакетах УП. Інше обмеження пов'язане з кількістю pecypсiв (не більш за 120), що контролюються при вирівнюванні профілю завантаження обмежених pecypсів.

Засоби підтримки у багатопроектному середовищі управління в РЗ включають можливість визначення iєpapxiї i права доступу до майстра- проекту i підпроектів. Менеджер-координатор проекту має право редагувати майстер-проект і всі підпроекти. Менеджер підпроекту має право додавати ресурси в словник pecypсiв, але не видаляти їx i не змінювати їx ціни. Якщо вирішення ресурсних конфліктів в рамках підпроекту вимагає даних іншого підпроекту, менеджер може це зробити тільки при наділенні його додатковими повноваженнями з боку менеджера-координатора проекту. Однак, ресурсне планування по всьому проекту загалом може здійснюватися тільки менеджером-координатором. Тільки він може визначити зв’язки між підпроектами. У порівнянні з багатьма іншими програмними продуктами, які також дають можливість багатопроектного управління, відмітною особливістю РЗ є детальний опис принципів багатопроектного управління в документації, де вони розглядаються з двох точок зору: менеджера-координатора проекту i менеджера підпроекту.

Крім РЗ, компанією Primavera Systems постачається полегшена система для УП – SureTrack. Цей програмний продукт орієнтований на невеликі проекти, підпроекти, роботу конкретних виконавців з фрагментами проектів. SureTrack має ті ж засоби, що i РЗ в плані організації проекту по кодах i фільтрації інформації, установки обмежень і розрахунку розкладу, але в той же час існує ряд обмежень i додаткових можливостей.

З обмежень потрібно відмітити відсутність засобів багатопроектного управління i фрагментації проектів, меншу розмірність проектів, більш скромні засоби створення звітів. Однак, в SureTraсk з'явилися календарі ресурсів і, як наслідок можливість розрахунку тривалості робіт з урахуванням узгодження календарів виконавців (очікується, що календарі pecypсiв з'являться i в наступній версії РЗ). Крім того, у pecypсiв з'явилася додаткова категорія – прибуток. SureTraсk відрізняється від всіх інших продуктів Primavera тим, що він повністю русифікований i постачається разом з посібником для користувача на російській мові.

SureTraсk здійснює імпорт/експорт файлів у форматах РЗ i MS Project.

Таким чином, працюючи спільно, РЗ i SureTraсk пропонується підхід, прийнятний для управління проектами різного розміру і складності. Крім вищеназваних продуктів з сімейства Primavera інтерес може представляти система аналізу ризиків проекту Monte Carlo for Primavera,яка дозволяє визначити терміни і вартість проекту з заданою вірогідністю.

Artemis Views (Artemis International) -відома в світі управління проектами торгова марка – Artemis. Традиційно ПО сімейства Artemis (Artemis 2000, Artemis 9000, потім Prestige) використовувалося для управління великими інженерними проектами. На сьогоднішній день корпорація Artemis International розповсюджує під цією торговою маркою серію програм під загальною назвою Artemis Views.

Сімейство Artemis Views складається з набору модулів що автоматизують piзнi аспекти управління проектами: ProjectView, ResourceView, TrackView, CostView. Bci модулі сумісні за даними, працюють в архітектурі клієнт/сервер, підтримують ODBC стандарт і легко інтегруються з популярною СУБД Oracle, SQLBase, SQLServer, Sybase.

Кожний модуль може працювати як незалежно, так і в комбінації з іншим ПО. Ціна на це, традиційно недешеве ПО, розраховується виходячи з конфігурації, що замовляється.

ProjectView дозволяє реалізувати мультипроектну, багатокористувацьку систему планування i контролю проектів в організації. ProjectView дозволяє розділяти проектні дані (календарі, кодифікатори, списки ресурсів) між користувачами або призначеними для користувача групами, забезпечує засоби безпеки при одночасній роботі користувачів з проектом. Система дозволяє отримувати значну кількість різних звітів за допомогою власних засобів або з використанням спеціалізованого ПО (наприклад, Quest). У комбінації з засобами управління ресурсами Resource View дозволяє побудувати інтегрований підхід до управління роботами і поточними операціями.

Resource View – спеціалізована система для планування і контролю використання pecypciв як в проектному або матричному середовищі управління, так i для поточних робіт. У системі реалізовані засоби підтримки узгодження керівниками розподілу ресурсів між роботами. Графічна панель управління ресурсами дозволяє менеджерам планувати, контролювати i оптимізувати їx завантаження за рахунок перерозподілу черги робіт відповідно до наявності ресурсів.

Track View надає засоби ведення фактичної інформації по виконаних об’ємах робіт, контролю за станом виконання і вартістю поточних робіт (проектних i поза-проектних). Система дозволяє інтегрувати дані для різних рівнів управління в організації від рядових виконавців, ведучих інформацію по своїх задачах, до вищого керівництва, яке може отримати укрупнені дані по фактичних витратах i об'ємах робіт.

Cost View забезпечує підтримку центрального репозиторію для інформації по вcix витратах i прибутках проектів. Пакет дозволяє аналізувати економічну ефективність контрактів, будувати таблиці грошових потоків, передбачати витрати і розраховувати показники внутрішньої норми рентабельності проектів. Безумовно Artemis Views дозволяє створити могутнє інтегроване рішення, однак витрати, пов'язані з придбанням i впровадженням даного ПО, істотно обмежують коло потенційних користувачів.

Spider Project.Огляд систем УП був би неповний без згадки російської розробки -Spider Project. По інформації, отриманій від фахівців, які розробляють i підтримуючих пакет, система була інстальована для управління декількома десятками великих проектів.

Даний пакет має декілька характерних особливостей, які дозволяють йому конкурувати iз західними системами на великих, промислових проектах.

По-перше, це могутні алгоритми планування використання обмежених pecypciв. Тестування відомих пакетів УП (Artemis Views не тестувався) показало перевагу алгоритмів Spider Project за якістю планів виконання робіт, що складаються при обмеженості ресурсів, що є. Для 32 і 100 проектів, що брали участь в тестуванні, Spider Project склав більш короткі розклади робіт, а для інших 68 проектів його розклади не поступалися кращим з розкладів, складених західними пакетами.

У пакеті реалізована можливість використання при складанні розкладу робіт взаємозамінних ресурсів (пули ресурсів), яка також дозволяє отримати більш коpоткі розклади. Використання ресурсних пулів позбавляє менеджера від необхідності жорстко призначати виконавців на роботи проекту. Йому досить зазначити загальну кількість ресурсів, необхідних для виконання робіт і з яких pecypciв цю кількість вибирати. Це дозволяє скоротити непродуктивні простої pecypcів i полегшити роботу проектного менеджера, позбавляючи його необхідності робити стомливі на великих проектах оцінки «що коли...».

Ще однією особливістю пакету є можливість використання нормативно-довідкової інформації - про продуктивність pecypсів на тих або інших видах робіт, витрати матеріалів, вартість робіт i pecypсiв. Spider Project дозволяє необмежено нарощувати число показників, що враховуються в проектах створювати i використовувати в розрахунках будь-які додаткові табличні документи i бази даних, вводити будь-які формули розрахунку. Можливість настройки системи дозволяє користувачам отримувати від пакету не тільки розклад робіт, графіки завантаження pecypсiв i вартісні характеристики проекту, але i технологічні характеристики складених розкладів. Так наприклад, в гірничо-добувній промисловості користувачі Spider Project отримали можливість планувати не тільки порядок виїмки об'ємів руди, але i враховувати об'єми окремих компонентів, що містяться в руді.

Перевершуючи багато які з західних пакетів по потужності i гнучкості окремих функцій, Spider Project, загалом, поступається в області програмної реалізації (використання стандартів обміну даними, інтерфейс користувача і т.д.).

 


Читайте також:

  1. C. 3. Структурна побудова управління організаціями.
  2. ERP і управління можливостями бізнесу
  3. H) інноваційний менеджмент – це сукупність організаційно-економічних методів управління всіма стадіями інноваційного процесу.
  4. II. Відкриття і подолання схоластичного світогляду
  5. II. Короткий зміст
  6. III. КОНТРОЛЬ і УПРАВЛІННЯ РЕКЛАМУВАННЯМ
  7. Internet. - це мережа з комутацією пакетів, і її можна порівняти з організацією роботи звичайної пошти.
  8. ISO9000. Як працює система управління якістю
  9. Oracle Управління преміальними
  10. VII. Рекомендації щодо безпечного проведення ремонту та технічного огляду сільськогосподарської техніки
  11. А. Видання прав актів управління
  12. Автоматизація управління діяльністю готелю




Переглядів: 666

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Як будується інтегрована система по управлінню проектами? | Впровадження ІС УП

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.02 сек.