Підприємство «Арсенал» виходить на ринок з новим товаром -пилососом моделі «Комета». Інформація, зібрана фахівцями відділу маркетингу, свідчить, що на цьому регіональному ринку «Комета» конкуруватиме з двома моделями-конкурентами «Уран» та «Тайфун». У ході дослідження ринку виявлено, що найбільшою популярністю користуються невеликі, маневрові пилососи, які становлять 75% від загального обсягу продажу пилососів на цьому регіональному ринку. Відомі основні характеристики моделей: номінальна потужність, маса, ємність, ціна, а також результати оцінювання моделей за такими параметрами, як «очищення покриття», «зручність у користуванні», «екологічність», до якого були залучені фахівці-розробники товару, представники роздрібної торгівлі, а також споживачі. Характеристика моделей-конкурентів наведена в табл. 2.1.
Результати маркетингових досліджень дали змогу відділу маркетингу сформулювати вимоги до ідеального пилососу. Передусім, ідеальний пилосос має добре очищати покриття, поверхню, бути зручним у користуванні, екологічним, крім того, бути недорогим, середньої потужності, легким і невеликих розмірів.
Перелік параметрів та їхні значення для ідеального пилососа наведено в табл. 2.2. Ціна виробу не повинна перевищувати 700 грош. од.
II. Завдання до ситуації
1. Необхідно визначити конкурентоспроможність моделі пилососу «Комета» для встановлення ціни моделі для виведення його на новий регіональний ринок.
2. Визначити інтегральний показник конкурентоспроможності.
3. Обґрунтувати висновки щодо рівня конкурентоспроможності виробу.
4. Розробити заходи щодо підвищення конкурентоспроможності товару.