МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
ОПИТУВАЛЬНИК АДАПТИВНОЇ ПОВЕДІНКИОстаннім часом усе частіше висловлюється думка, що на людину впливає не стільки стресова ситуація сама по собі, скільки те, як людина справляється з нею, як оцінює власні можливості стосовно того, що відбувається, якою мірою володіє навичками вирішення подібних ситуацій. У закордонній психології для позначення зусиль особистості, що докладаються в ситуації психологічної загрози, використовується поняття copіng behavіor, що перекладається як самовладання, психологічне подолання чи адаптивна поведінка. Н. Weber визначає її наступним чином: «copіng» це індивідуальний спосіб взаємодії суб'єкта із ситуацією відповідно до її власної логіки, значимістю в житті людини і її психологічних можливостей. Психологічне призначення copіng полягає в тому, щоб якнайкраще адаптувати людини до вимог ситуації, дозволяючи їй опанувати нею, послабити чи пом'якшити ці вимоги, постаратися уникнути чи звикнути до них і в такий спосіб погасити стресову дію ситуації. Головна задача copіng — забезпечення і підтримка благополуччя людини, фізичного і психічного здоров'я та задоволеності соціальними відносинами». Незважаючи на зростаючий інтерес до проблеми адаптивної поведінки у вітчизняній психології, емпіричні дослідження в даній області були обмежені відсутністю адекватних тестових методик, розроблених чи адаптованих у вітчизняній науці. Усі відомі методики подібного плану є розробками західних психологів. Одним з найбільш відомих і популярних є опитувальник «Ways of Coping Questionnaire» (WOCQ), розроблений американськими психологами R. Lazarus і S. Folkman. В основу опитувальника покладений когнітивно-феноменологічний підхід, що визначає адаптивну поведінку як суму когнітивних і поведінкових зусиль, спрямованих на подолання стресової ситуації чи зміни власних установок і очікувань стосовно ситуації з метою більш ефективного пристосування до неї. Цей підхід відрізняється від традиційних підходів, що розглядають адаптивність як властивість особистості, або адаптованість як кінцевий результат. Він характеризує процес подолання стресової ситуації, концентруючись на думках і діях суб'єкта в контексті специфічної ситуації, а також їх динаміці в процесі розвитку подій. Опитувальник WOCQ містить 66 пунктів-тверджень, що описують різні дії, які є найбільш поширеними в стресовій ситуації. П'ятдесят пунктів-тверджень є основними і групуються у вісьмох шкал, кожна з яких характеризує певну стратегію адаптивної поведінки. Шістнадцять пунктів-тверджень, що залишилися, є нейтральними і не входять до жодної зі шкал. Назва кожної шкали і її психологічна характеристика наведені в таблиці 1. Читайте також:
|
||||||||
|