Метою виховного процесу в школіє виховання і розвиток вільної, духовно багатої, життєлюбної, талановитої особистості, що володіє знаннями про природу, людину і суспільство, готова до творчої діяльності і дотримується принципів моральної поведінки.
Головні завдання виховного процесу:
1. Навчити учнів мислити та розвивати їхні розумові здібності.
2. Формувати пізнавальні інтереси школярів.
3. Виявляти й розвивати творчі здібності та задатки учнівської молоді.
4. Забезпечувати моральні стосунки в учнівському колективі.
5. Навчати учнів любити людей та життя.
6. Прилучати до духовних національних і загальнолюдських цінностей.
7. Формувати моральне ставлення до людини, праці, природи, батьківщини.
8. Формувати та розвивати риси характеру кожного учня на основі принципу природо відповідності за програмою духовного і морального вдосконалення.
9. Розвивати комунікативні здібності учнів.
Напрями виховання:
1. Забезпечення розвитку й самовдосконалення.
2. Формування духовності.
3. Соціальна орієнтація.
4. Виховання самостійності.
5. Забезпечення самореалізації в різних сферах життєдіяльності.
Планування виховної роботи за пріоритетними напрямами виховання
Вересень:
Місячник патріотичного виховання „Я − житель...”
Формування патріотичних почуттів передбачає вироблення в учнів високого ідеалу служіння народові, готовності до трудового та героїчного подвигу в ім’я процвітання держави та до її захисту, виховання школярів як громадян-патріотів, забезпечення усвідомлення ними громадянського обов’язку тощо.
Традиційні заходи:
Ä свято Першого дзвоника;
Ä День міста (села);
Ä акція „... − місто (село) мого дитинства”;
Ä свято шкільної вулиці;
Ä акція милосердя;
Ä операції „Затишок”, „Саджанець.
Жовтень:
Місячник „Я − учень своєї школи”.
Головні завдання заходів, що проводяться в рамках місячника, спрямовані на розвиток пізнавальної активності учнів, формування в них усвідомлення суспільної значущості наукових знань, потреби в ґрунтовному й творчому опануванні знаннями; розвиток індивідуальних здібностей і талантів; забезпечення умов для самореалізації школярів.
Традиційні заходи:
Ä День учителя;
Ä День самоврядування;
Ä „Осінній бал”;
Ä конкурси „Кращий знавець географії”, „Кращий знавець біології”, „Кращий знавець хімії” тощо.
Листопад:
Місячник „Я − творча особистість”.
Заходи в рамках місячника спрямовані на забезпечення високої художньо-естетичної культури особистості. Цілісний процес виховання передбачає підвищення рівня художньо-естетичної освіченості та виховання учнів, формування в молоді естетичних поглядів та смаків на основи народної естетики та найкращих надбань цивілізації; вироблення в учнів уміння власноруч примножувати культурно-мистецькі надбання народу, відчувати й створювати прекрасне у повсякденному житті.
Традиційні заходи:
Ä шоу-фестиваль „Таланти твої, школо!”;
Ä тиждень мови і писемності;
Ä відкриття засідання учнівського Парламенту.
Грудень:
Місячник „Я − людина, і цим все сказано!”
Моральне виховання спрямоване на розвиток в учнів моральних почуттів, переконань і формування в них потреби поводитися згідно з моральними нормами, що діють у суспільстві; забезпечення опанування ними духовної культури людства, нації, найближчого соціального оточення, наслідування найкращих моральних зразків, вироблених родиною, українським народом; виховання поваги до загальнолюдських моральних цінностей.
Традиційні заходи:
Ä конкурс „Українська майстерня”;
Ä новорічні свята;
Ä родинне свято „А нумо, сім’ї!”
Січень:
Місячник громадянського виховання.
Заходи місячника спрямовані на реалізацію завдань громадянської освіти та виховання, визначених Концепцією громадянського виховання особистості в умовах розвитку української державності.
Лютий:
Місячник „Я − патріот і господар землі”.
Головне завдання заходів − виховання в учнів громадянської відповідальності за рідну землю, природні багатства країни; забезпечення розуміння ними загальнолюдської і народної моралі щодо оточуючого природного та соціального середовища; виховання в школярів патріотизму, колективізму, свідомої дисципліни та організованості.
Традиційні заходи:
Ä свято „Собори наших душ”;
Ä конкурс „Український лицар”;
Ä конкурс „Шоу джентльменів”;
Ä День закоханих;
Ä Сократівські бесіди.
Березень:
Місячник правового виховання „Я − громадянин України”
Формування правової культури передбачає прищеплення учнями поваги до прав і свобод людини і громадянина, Конституції України, державних символів (Герба, Прапора, Гімну); забезпечення знання та виконання ними законів України, норм та правил поведінки в школі.
Традиційні заходи:
Ä конкурс малюнків;
Ä відкриття засідання учнівського Парламенту;
Ä зустрічі з працівниками правоохоронних органів;
Ä бесіди, диспути, конференції, брей-ринги.
Квітень:
Місячник екологічного виховання „Я − житель планети Земля”.
Екологічне виховання дітей та молоді передбачає формування в них екологічної культури, усвідомлення себе частиною природи, почуття відповідальності за останню як за національне багатство; залучення вихованців до активної екологічної, природоохоронної діяльності; виховання в них нетерпимого ставлення до тих, хто завдає шкоди природі.
Традиційні заходи:
Ä виступ екологічної бригади „Доки не пізно”;
Ä виховані заходи на тему: „Духовність − це норма людського життя”;
Ä конкурс плакатів „Земля − наш спільний дім!”
Травень:
Місячник трудового виховання „Ми − честь і гордість школи”.
Трудове виховання спрямоване на формування творчої особистості, умілого господаря, що володіє професійною майстерністю; озброєння школярів відповідними знаннями про сучасну економіку, трудовими навичками та вміннями, в тому числі застосовувати власні здібності у сфері виробництва, науки, освіти.
Традиційні заходи:
Ä декада „Пам’ять”;
Ä благодійний концепт;
Ä свято Останнього дзвоника.
Орієнтовний план проведення місячника правових знань ”Правова свідомість − показник вихованості учнів”
1 день:
Засідання ради профілактики правопорушень серед учнівської молоді з питань проведення тижня. затвердження плану роботи.
Виставка-огляд літератури на правову тематику „Людина і закон”.
Конкурс-вікторина „Чи знаєш ти закон?”
2 день:
День правил вуличного руху.
Конкурс малюнків молодших школярів на право виховну тематику.
Ділова гра для учнів 1-5 класів „В гостях у світлофора Моргайка”.
Бесіди: „Світлофор”, „Закон вулиць і доріг”, „Ситуація на дорозі”, „Маршрути безпечного руху від школи додому”.
3 день:
Бесіда-зустріч з медичними працівниками „Для вас, юнаки”, „Для вас, дівчата”.
Диспут „Здорові звички чи життя в задоволення?”.
Бесіда „Наркотики − соціальне зло”.
4 день:
Виставка-конкурс учнівських малюнків та плакатів на право виховну тематику.
Випуск сатиричної загально шкільної стінгазети „Круті новини”.
5 день:
Диспути, конференції, „круглі столи”, інформаційні години, анкетування, тестування на різноманітну тематику: „Десять не можна”, „Правила, обов’язкові для всіх”, „Ми тепер не просто діти − ми тепер вже школярі”, „Що таке громадянська зрілість?”, „Яку людину можна вважати вихованою?”, „Культура спілкування між людьми”, „Закони нашої совісті”.
6 день:
Батьківський день (батьківські збори, спільні виховні години для учнів та батьків) під девізом: „Батьки! Давайте жити дружно!”
Батьківський лекторій: „Сімейне виховання як гарант морального становлення особистості”, „Особливості юнацького віку та врахування їх у родинному вихованні”, „Профілактика шкідливих звичок школярів у сім’ї”, „Сімейні свята без спиртного: міф чи реальність”.