Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Організаційна система державного управління

Важливою особливістю соціальних відносин є те, що на їх формування впливають політичні умови життя суспільства. Взагалі політикаі державне управління— надзвичайно близькі й пов'язані між собою явища. Більше того, державне управління є однією з найважливіших частин внутрішньої політики держави. Саме політичним шляхом визначається система органів виконавчої влади, система управління, встановлюються її головні засади (принципи) та характерні риси. Ще Вудро Вільсон, засновник науки державного управління у СІЛА, видавши в 1887 р. книгу "Дослідження управління", стверджував, що управління — це продовження політики.

Державне управління здійснюють органи виконавчої влади, які організаційно відокремлені від органу законодавчої та органів судової влади. "Державна влада в Україні, — встановлює ст. 6 Конституції, — здійснюється на засадах її поділу на законодавчу, виконавчу та судову".

В українському законодавстві вперше ідея поділу влади з'явилася у Декларації про державний суверенітет України, яку прийняла Верховна Рада тоді ще Української РСР 16 липня 1990 р. і в якій було закріплено, що "державна влада в Республіці здійснюється за принципом розподілу на законодавчу, виконавчу, судову". Ці положення суперечили чинній на той час Конституції Української РСР і тому в подальшому до неї були внесені зміни й уточнення, які відобразили нові реалії суспільного і державного життя України, у тому числі здобуття нею незалежності 24 серпня 1991 р.

Виконавча влада— це сукупність державних органів і установ, що здійснюють владно-політичні і владно-адміністративні функції. Це своєрідна система, в якій кількісно домінують різні органи й установи, які діють у сфері вузько визначеного державного управління. Для їх позначення нерідко використовують терміни "адміністративний апарат" або "апарат держаного управління". Відповідні органи й установи займаються управлінською адміністративною діяльністю, однак за своєю природою вони не є органами, що здійснюють урядові (політичні) функції. Водночас необхідно зазначити, що адміністративний апарат іноді розглядається як складова уряду. В будь-якому випадку між ними існує тісний взаємозв'язок, вони є органічною єдністю.

Проте управління, у тому числі й державне, є настільки динамічним і мінливим явищем, що завдання Конституції полягає у тому, щоб закріпити лише її принципову схему і модель організації. В її нормах не має бути детального правового закріплення і регулювання всіх питань організації і діяльності всієї системи органів виконавчої влади — це завдання низки законів, що мають бути прийняті на її основі.



Читайте також:

  1. Active-HDL як сучасна система автоматизованого проектування ВІС.
  2. ERP і управління можливостями бізнесу
  3. H) інноваційний менеджмент – це сукупність організаційно-економічних методів управління всіма стадіями інноваційного процесу.
  4. II. Бреттон-Вудська система (створена в 1944 р.)
  5. III. КОНТРОЛЬ і УПРАВЛІННЯ РЕКЛАМУВАННЯМ
  6. IV. Система зв’язків всередині центральної нервової системи
  7. IV. УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ВИВЧЕНОГО
  8. Oracle Управління преміальними
  9. V. Систематизація і узагальнення нових знань, умінь і навичок
  10. VI. Система навчаючих завдань для перевірки кінцевого рівня завдань.
  11. VI. Система навчаючих завдань для перевірки кінцевого рівня завдань.
  12. VI. Узагальнення та систематизація знань




Переглядів: 677

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Принципи державного управління | Історія розвитку конкурсного процесу.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.