Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Модель з мультиплікативною компонентою

Використовуючи обчислені вище значення середніх плинних (табл. 2 ), знаходимо оцінки сезонних компонент:

3-й квартал 2000р. = 31/27,5 = 1,1273

4-й квартал 2000р. = 27/30,5 = 0,8852

1-й квартал 2001р. = 32/33,5 = 0,9552

2-й квартал 2001р. = 38/35,5 = 1,0704

3-й квартал 2001р. = 43/37 = 1,1622

4-й квартал 2001р. = 31/39 = 0,7949

1-й квартал 2002р. = 40/42 = 0,9756.

Розрахуємо середні квартальні значення сезонних компонент (табл.5 ).

Їх значення виражаються в частках, а їх сума дорівнює 4,0207. Тому для коригування – кожну оцінку помножимо на 4/4,02.

Табл.5

Квартал Серед. значення сезонної компоненти Відкориговане. сер. значення сезонної компоненти
0,9604
1,0704 1,0649
1,1389
0,8358
Разом

На основі десезоналізованих обсягів випуску продукції побудуємо лінійне рівняння регресії, яке описує тренд мультиплікативної моделі:

Табл.6

Рік Квартал Обсяг випуску, yt Сезонна компо-нента, St Десезоналіз. обсяг, Tt=yt/St П/н періоду, t Прогноз. значення , ytпр Абс. похибка прогнозу, yt-ytпр Відносна похибка прогнозу, %
0,9604 20,8 22,0 -2,0 10,0
1,0649 24,4 26,8 -0,8 3,1
1,1389 27,2 31,3 -0,3 1,9
0,8358 32,3 24,9 +2,1 7,8
0,9604 33,3 30,8 +1,8 3,8
1,0649 35,7 36,7 +1,3 3,4
1,1389 37,8 41,8 +1,2 2,8
0,8358 37,1 32,6 -1,6 5,2
0,9604 41,7 39,7 +0,3 0,8
1,0649 43,2 46,4 -0,4 0,9
1,1389 44,8 52,3 -1,3 2,5

 

Функція f(t) отримана за допомогою програми Excel. Результати її визначення на графику:

 

Далі знаходимо прогнозні значення ytпр, підставляючи в знайдене рівняння тренду відповідні періоди t.

Підставимо порядкові номери періоду прогнозування і відповідні значення сезонних компонент і отримаємо прогноз на 4 кв. 2002р. та 1 кв. 2003р.:

Y2002(4)пр = (2,3*12+20,6)*0,8358 = 40,3

Y2003(1)пр = (2,3*12+20,6)*0,9604 = 48,5

Середня похибка прогнозування за допомогою мультиплікативної моделі для наведеного прикладу = 3,9%.


Читайте також:

  1. CMM. Модель технологічної зрілості. Зрілі і незрілі організації.
  2. Demo 7: Модель OSI (модель взаімодії відкритих систем)
  3. G2G-модель електронного уряду
  4. O модель привабливість - конкурентоспроможність (матриця Мак Кінсі).
  5. OSI - Базова Еталонна модель взаємодії відкритих систем
  6. V – модель
  7. Абстрактна модель
  8. Абстрактна модель
  9. Абстрактна модель оптимального планування виробництва
  10. Американська модель соціальної відповідальності
  11. Аналіз динаміки ринку, модель життєвого циклу
  12. Англійський економіст У. Бріджез пропонує модель організаційних змін за такими напрямками.




Переглядів: 355

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Теоретичний матеріал | Інструкція щодо дій студента під час роботи в дистанційному режимі

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.