Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Процесуальний порядок та підстави передачі адміністративної справи з одного адміністративного суду до іншого

Здійсненню адміністративного право­суддя може перешкоджати недотримання правил підсудності адміністративних справ, ліквідація адміністративного суду тощо. Однак, ст. 55 Конституції кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності ор­ганів державної влади, органів місцевого самоврядування, по­садових і службових осіб. Виходячи із положень Конституції та чинного національного законодавства, ніщо не має перешко­джати здійсненню адміністративного судочинства, а тому про­цесуальним законодавством передбачено механізм подолання перешкод, які виникатимуть при здійсненні адмі­ністративного правосуддя.

Відтак, за наявності ряду процесуальних підстав, які унеможливлюють розгляд та вирішення публічно-правового спо­ру, відповідно до норм КАС, відбувається передача адміністративної справи з одного адміністративного суду до іншого. Перелік закріплених ст. 22 КАС підстав передання адміністративної справиз одного адміністративного суду до іншого залежно від їх змісту можна класифікувати на дві основні групи.

1. Підстави передачі адміністративної справи, виникнення яких обумовлено поведінкою чи певним станом суб’єктівад­міністративних процесуальних правовідносин. До цієї групи належать такі підстави передачі: п. 1 ч. 1 ст. 22 КАС України – задоволено клопотання відповідача, зареєстроване у встановленому законом порядку, місце проживання (перебування) якого раніше не було відоме, про передачу справи за місцем його прожи­вання (перебування); п. 4 ч. 1 ст. 22 КАС – після задоволення відводів (самовідводів) чи в інших випадках неможливо утворити новий склад суду для розгляду справи; п. 5 ч. 1 ст. 22 КАС – ліквідовано адміністративний суд, який розглядав справу; п. 6 ч. 1 ст. 22 КАС – однією із сторін у справі є суд, в якому розглядається справа, або суддя цього суду.

 

2. До групи підстав передачі адміністра­тивної справи з одного адміністративного суду до іншого, обумовлених недотриманням правил підсудностісправ, відносяться такі:

- п. 2 ч. 1 ст. 22 КАС – відкрито проваджен­ня у справі, яка предметно підсудна іншому суду. Якщо суд відкрив провадження у справі без дотримання правил предметної підсудності,то він повинен передати її на розгляд відповідного адміністративного суду, незалежно від того на якому етапі провадження у першій інстанції виявлено порушення правил предметної підсудності, оскільки суд, який відкрив провадження у справі, не є компетентним у розгляді відповідної справи. У разі, коли порушення правил предметної підсудності виявлено в суді вищої інстанції, то рішення суду першої інстанції належить скасувати, а справу передати до компетентного суду.

- п. 3 ч. 1 ст. 22 КАС – після відкриття проваджен­ня у справі з’ясувалося, що справа територіально підсудна іншому суду.

Суд передає адміністративну справу на розгляд іншому адміністративному суду, що найбільш територіально наближений до цього суду, у випадку, передбаченому пунктами 4 і 6 частини першої цієї статті.

У разі ліквідації адміністративного суду справи, що знаходилися у його провадженні, невідкладно передаються до суду, до підсудності якого віднесено розгляд таких справ (ч. 2 ст. 22 доповнено новою частиною згідно із Законом № 2453-VI від 07.07.2010; в редакції Закону № 4054-VI від 17.11.2011).

Підсудність справ, у яких стороною є Верховний Суд України, Вищий адміністративний суд України або суддя одного з цих судів, встановлюється за загальними правилами підсудності (ч. 3 ст. 22).

Питання про передачу адміністративної справи, крім випадку, передбаченого п. 5 ч. 1 ст. 22, розглядається судом у порядку письмового провадження або в судовому засіданні на розсуд суду. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені (за правилами, передбаче­ними ст.ст. 33-40 КАС), не перешкоджає розгляду цього питання (ч. 4 ст. 22 із змінами, внесеними згідно із Законом № 4054-VI від 17.11.2011).

Питання про передачу адміністративної справи, крім випадку, передбаченого п. 5 ч. 1 ст. 22, суд вирішує ухвалою. Ухвалу про передачу адміністративної справи з одного адміністративного суду до іншого може бути оскаржено. Ухвала про відмову в передачі адміністративної справи з одного адміністративного суду до іншого, постановлена у судовому засіданні, не викладається окремим документом і оскарженню не підлягає. Заперечення проти цього може бути включено до апеляційної чи касаційної скарги на рішення суду, прийняте за результатами розгляду справи (ч. 5 ст. 22 в редакції Законів № 2453-VI від 07.07.2010, № 4054-VI від 17.11.2011).

Передача адміністративної справи з одного суду до іншого здійснюється після закінчення строку на оскарження ухвали про передачу адміністративної справи з одного адміністративного суду до іншого, а в разі подання апеляційної скарги – після залишення її без задоволення (ч. 6 ст. 22). З метою запобігання безпідставному відкладенню постановлення рішення по цій справі, своєчасно­го й швидкого захисту і поновленню законних прав, свобод та інтересів фізичної чи юридичної особи, яка звернулась до суду, адміністративна справа, передана з одного адміністративного суду до іншого в порядку, встановленому ст. 22, розглядається адміністративним судом, до якого вона надіслана (ч. 7 ст. 22).

Відповідно до ч. 8 ст. 22 КАС за­кріплено також правило, що спори між адміністративними судами щодо правомірності та обґрунтованості підсудності не допускаються. Заборона спорів між адміністративними судами щодо правильності передачі адміністративної справи також є додатко­вою гарантією оперативного здійснення адміністративного правосуддя по конкретному публічно-правовому спору.


Читайте також:

  1. The peace – порядок
  2. А.1. Порядок Magnoliales - магнолієцвіті
  3. Адміністративна відповідальність та строки адміністративної відповідальності
  4. Адміністративний арешт як вид адміністративного стягнення
  5. Адміністративні справи, пов'язані із реалізацією вибор­чих прав (ст.ст. 172, 173, 174, 175, 176).
  6. Адміністративної економіки.
  7. Адміністративної юрисдикції
  8. Активний опір ліній електропередачі
  9. Алельні гени, знаходячись у гетерозиготному стані, не зливаються, не змінюють один одного і, не втрачаючи своєї індивідуальності, передаються в гамети.
  10. Аналіз при наявності одного обмеження
  11. Аналіз фактичних обставин справи.
  12. Аналогія права - вирішення справи або окремого юридичного питання на основі принципів права, загальних засад і значення законодавства.




Переглядів: 1641

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Публічно-правові справи щодо відносин, які відповідно до закону, статуту (положення) об’єднання громадян відне­сені до його внутрішньої діяльності або виключної компе­тенції | Система учасників провадження в адміністративних судах

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.