Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Бюджет Європейського Союзу. Бюджетна стратегія і бюджетний процес

Згідно зі ст. 199 Римського договору ЄС повинен мати спільний бюджет, оскільки це — головна фінансова база інтеграційних заходів. Бюджет ЄС є централізованим фондом грошових коштів країн-членів та водночас фінансовим планом формування та використання фінансових ресурсів Європейського Союзу. Специфікою бюджету ЄС є те, що він не може виконувати роль інструменту макроекономічної політики, тобто впливати на стабілізацію економіки держав-членів. Його доходи та витрати мають врівноважуватись, тобто не можна використовувати бюджетний дефіцит як інструмент пожвавлення сукупного попиту й інвестицій або зменшення безробіття.

Бюджет ЄС базується на дотриманні таких принципів:

принцип єдності та принцип бюджетної точності (доходи й видатки ЄС мають бути зведені в єдиному документі з метою ефективного обліку та контролю за витрачанням спільних коштів);

принцип щорічності (розроблення бюджету строком на один рік);

принцип рівноваги (доходи повинні відповідати видаткам бюджету. Не допускається дефіцитність бюджету, а також забороняється здійснення позик для покриття видатків);

принцип єдиної одиниці обліку (бюджет складається, виконується та обліковується у єдиній одиниці – євро);

принцип універсальності (незакріплення доходів бюджету за окремими статтями видатків);

принцип цільового характеру видатків (кожна сума асигнувань повинна мати власне конкретне призначення й обґрунтування);

принцип ефективного фінансового управління (врахування закономірностей функціонування економіки з метою досягнення ефективності формування та використання ресурсів бюджету ЄС);

принцип прозорості (гарантується надання повної та точної інформації про складання й виконання бюджету).

Склад доходів та видатків бюджету Європейського Союзу наведено на рис.19.1

Основні видаткові статті бюджету ЄС: фінансування сільського господарства, соціальних і регіональних програм розвитку, проведення науково-дослідних і дослідно-конструкторських робіт, забезпечення зовнішніх політичних та економічних зв'язків, видатки на управління.

Основними принципами формування доходів бюджету ЄС є принцип спільної фінансової відповідальності (всі держави – члени ЄС зобов'язані брати участь у формуванні доходів бюджету) і принцип фінансової солідарності держав – членів ЄС (приведення внесків держав – членів ЄС у відповідність до їх фінансових можливостей).

Щорічний бюджетний процес у Європейському Союзі включає певні послідовні етапи. Відповідно до Маастрихтської угоди він відбувається у результаті взаємодії органів управління ЄС, головним чином Європейської Комісії, Ради міністрів ЄС і Європарламенту. У найбільш загальному вимірі функції та повноваження інститутів ЄС у рамках бюджетного процесу розподілені у такий спосіб: Європейська Комісія пропонує проект бюджету, Європарламент здійснює його розгляд, вносить поправки та спільно з Радою ЄС виносить остаточне рішення.

Проект бюджету розробляє Європейська Комісія відповідно до економічних реалій та затвердженої бюджетної стратегії ЄС. Рішення Європейської Комісії приймаються більшістю голосів, а її члени голосують персонально. Після цього проект бюджету ЄС подається в Раду міністрів ЄС для розгляду й затвердження. Рада ЄС щодо бюджету збирається, як правило, два рази на рік, щоб розглянути проект бюджету, представлений Європейською Комісією, у частині обов'язкових видатків і після затвердження направляє його в Європейський Парламент.

Європарламент розглядає проект протягом 45 днів. Повноваження щодо ухвалення остаточного рішення спільно розподіляються між Радою ЄС і Євро-парламентом, оскільки всі видатки поділяються на обов'язкові й необов'язкові.

Рис. 19.1. Склад доходів та видатків бюджету Європейського Союзу

Бюджет проходить у Європейському Парламенті два читання. Проект розглядається не тільки в бюджетному комітеті, а й в інших комітетах.

Бюджетний рік у Європейському Союзі починається 1 січня і закінчується 31 грудня, тобто збігається із календарним роком. Безпосереднім виконанням бюджету займається Європейська Комісія.


Читайте також:

  1. CMM. Групи ключових процесів
  2. CMM: зрілість організацій і процесів
  3. H) інноваційний менеджмент – це сукупність організаційно-економічних методів управління всіма стадіями інноваційного процесу.
  4. II. Вимоги до складання паспорта бюджетної програми
  5. II. Класифікація видатків та кредитування бюджету.
  6. II. Поняття соціального процесу.
  7. III. Виконання бюджету
  8. ISO 15504. Процес атестації
  9. IV. План навчального процесу.
  10. IV. Стратегія пошукових телефонних дзвінків.
  11. Iзобаричний процес
  12. Iзотермiчний процес




Переглядів: 5409

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Валютно-фінансова конвергенція та особливості організації фінансів Європейського Союзу | Гармонізація та уніфікація податкової політики в межах Європейського Союзу

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.