Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Практична робота

Тема: Поняття твірної основи

Мета:Шляхом виконання усних та письмових вправ поглибити знання студентів про поняття твірної основи.

Обладнання:таблиці, схеми розбору.

Завдання для виконання:

Завдання 1.. Наведіть приклади слів, утворених різними способами (суфіксним, префіксним, префіксально-суфіксальним, префіксально-постпрефіксальним, суфіксально-постфіксальним, безафіксальним)

 

Завдання 2. Поясніть, яким способом утворилися подані прислівники. Доберіть до них твірні слова. Побудуйте речення так, щоб подані слова вживалися в значенні то прислівника, то іменника.

Зразок: Додому йшли лісом. (Йшли як? - лісом. Це прислівник, у реченні виступає обставиною). Милувалися молодим дубовим лісом. (Милувалися чим? — лісом. Це орудний відмінок іменника. Що виступає в реченні додатком).

Авансом, бійцем, боком, бочком, верхом (пор.верх), живцем., викрутасом, гуртом, долом, жартом, загалом, кругом, ладком, вовком., зозулею, сорокою, сорокою, степом, берегом, полем.

 

Завдання 3.. Від поданих слів утворіть по 5 похідних, використавши префікси і суфікси. Поясніть, чому вони у цих словах називаються словотворчими. Вкажіть твірні основи для кожного слова.

Зразок;

вічний вічно

віквікувати вічність

навіки

Земля, дім, ходити, п 'ять, білий.

 

Завдання 4.. До кожного слова відшукайте твірне слово. Визначте твірну основу. До першої колонки запишіть слова, утворені лексико-синтаксичним способом (зрощення). До другої - слова, утворені основоскладнанням. Знайдіть у них спільні й відмінні риси в словотворенні.

Долічерева, утридешева, утридорога, держиморда, віддавна, донедавна, здавна, кіно виставка, лісосмуга, тернослива, вільновідпущена, звечора, впівголоса, запанібрата, торфорозробка, впівоберта, пів-аркуша, мати-й-мачуха, навтікача, соломорізка, кінофабрика, споконвіків, напередодні, донезмоги, щодекади, засвітла, варивода, паливода.


Читайте також:

  1. II. Будова доменної печі (ДП) і її робота
  2. II. Самостійна робота студентів.
  3. III. Практична частина.
  4. IV. ВИХОВНА РОБОТА В КЛАСІ
  5. IV. ІНДИВІДУАЛЬНА РОБОТА СТУДЕНТІВ.
  6. IV. Науково-дослідницька робота.
  7. IV. Практична робота.
  8. IV. Практична частина
  9. IV. Робота над темою уроку
  10. Qорганізаційне середовище, в якому виконується робота
  11. V. Робота з підручником
  12. V. Робота з підручником. с. 59-60




Переглядів: 511

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Практична робота | Практична робота

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.001 сек.