Мета:Шляхом виконання усних та письмових вправ поглибити знання студентів про поняття твірної основи.
Обладнання:таблиці, схеми розбору.
Завдання для виконання:
Завдання 1.. Наведіть приклади слів, утворених різними способами (суфіксним, префіксним, префіксально-суфіксальним, префіксально-постпрефіксальним, суфіксально-постфіксальним, безафіксальним)
Завдання 2. Поясніть, яким способом утворилися подані прислівники. Доберіть до них твірні слова. Побудуйте речення так, щоб подані слова вживалися в значенні то прислівника, то іменника.
Зразок:Додому йшли лісом. (Йшли як? - лісом. Це прислівник, у реченні виступає обставиною). Милувалися молодим дубовим лісом. (Милувалися чим? — лісом. Це орудний відмінок іменника. Що виступає в реченні додатком).
Завдання 3.. Від поданих слів утворіть по 5 похідних, використавши префікси і суфікси. Поясніть, чому вони у цих словах називаються словотворчими. Вкажіть твірні основи для кожного слова.
Зразок;
вічний вічно
вік → вікувати вічність
навіки
Земля, дім, ходити, п 'ять, білий.
Завдання 4.. До кожного слова відшукайте твірне слово. Визначте твірну основу. До першої колонки запишіть слова, утворені лексико-синтаксичним способом (зрощення). До другої - слова, утворені основоскладнанням. Знайдіть у них спільні й відмінні риси в словотворенні.