Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Практична робота

Тема:Морфологічно-синтаксичний, лексико-синтаксичний і лексико-семантичний способи словотвору.

Мета:шляхом виконання усних та письмових вправ поглибити знання студентів про морфологічно-синтаксичний, лексико-синтаксичний і лексико-семантичний способи словотвору.

Обладнання:таблиці, схеми розбору.

Завдання для виконання:

Завдання 1.. Знайдіть слова, утворені морфологічно-синтаксичним способом. Поясніть, які зміни відбулися при переході твірних слів у похідні.

1. Сова летить лугами, берегами та нетрями, та глибокими ярами, та широкими степами, та байраками. 2. Кругом бори та болота, туман, туман і пустота. 3. У всякого своя доля і свій шлях широкий (3 те. Т. Шевченка).

 

Завдання 2.Від поданих слів утворіть похідні лексико-семантичним способом. Складіть з ними речення.

Дніпро (ріка), Жигулі (гори), перемога (подолання ворога), перець (рослина), сіль (мінерал, що вживається у їжу), динамо (електричний мотор), ніс (людини), лоб (людини), крило (пташине), голова (людини), полотно (вид, тканини), сковорода (посуд).

 

Завдання 3. Зробіть словотвірний і морфемний аналіз слів.

Послідовник, порадник, пристінок, затінок, притулок пасинок, розчерк, вартівник, піддзеркальник, правопорушник, дворушник, шовкомотальний, шовкомотальник

 

Завдання 4.. Знайдіть слова, утворені неморфологічним способом.

1. Крига ламалась тут на дрібні шматочки, і ті уламки, холодні, синюваті й блискучі, пропливали під мостом, не завдаючи вже йому ніякої шкоди (Шиян). 2. Шкода шукати правди там, де мозок, честь і совість згнили до тла (К.-Кар.). 3. А мене хоч дуже втомила подорож і хоч я схуд так, що знайомі не пізнавали, проте почуваю себе свіжішим, бадьорішим і навіть поправляюся (Коц.). 4. Знайомі двері із знайомим рипом враз відчинились (Рил.). 5. Пишається над водою червона калина (Шевч.). 6. Передові частини червоних підходили вже до Керчі (Гонч.) 7. Про те, що діялось на Україні 1768 року, розказую так, як чув од старих людей (Шевч.). 8. Літа йшли-минали, старе старілось, молоде росло (Мирн.). 9. Іван Оленчук прибув до броду на "чолі цілої валки, підняв усіх жителів свого кутка — від старого до малого — рятувати броди (Гонч.). 10. Гулять так гулять: бий жінко ціле яйце в борщ (Н. те.). 11. Не МІР він умом знести, яким дивом дивним він живий та цілий вискочив... (М. Вовч.). 12. Червоніло ціле море колосків пшениці (Коцюб.). 13. Виросла вона в лісовому хуторі.., де поява нового чоловіка була цілою подією (Стельм.). 14. Стосунки між ними в цілому залишились добросусідськими (Гонч.). 15. Добру хвилину стояли вони мовчазні, вдивляючись широко розплющеними очима в міську тьму, в далеке минуле своє і своїх батьків і линули думкою в майбутнє (Довж.).

 

Завдання 5. Від слів хліб, син, брат, сестра утворіть похідні з суфіксами зменшеності та пестливості. Побудуйте з ними речення. Визначте, якого стилістичного відтінку надають вони тексту.

 

Завдання 6.. Зробіть (письмово) зіставний морфемний і словотворчий аналіз слів: письменник і загартовуєшся.

Завдання 7..Зробіть словотворчий аналіз слів за такою схемою:

1) назвіть твірну основу;

2) визначте спосіб творення;

3) доведіть, що утворене слово нове.


Читайте також:

  1. II. Будова доменної печі (ДП) і її робота
  2. II. Самостійна робота студентів.
  3. III. Практична частина.
  4. IV. ВИХОВНА РОБОТА В КЛАСІ
  5. IV. ІНДИВІДУАЛЬНА РОБОТА СТУДЕНТІВ.
  6. IV. Науково-дослідницька робота.
  7. IV. Практична робота.
  8. IV. Практична частина
  9. IV. Робота над темою уроку
  10. Qорганізаційне середовище, в якому виконується робота
  11. V. Робота з підручником
  12. V. Робота з підручником. с. 59-60




Переглядів: 736

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Практична робота | Тема 2: Морфологія.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.