МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Практична роботаТема: Семантико-граматичні категорії іменника. Категорія істот і неістот. Мета: - поглибити й узагальнити знання студентів про семантико-граматичні категорії іменників, його; - вдосконалювати вміння визначати в запропонованих текстах семантико-граматичні категорії іменників; - прищеплювати любов до слова, мови. Обладнання:підручники, посібники з української мови. Завдання для виконання: Завдання 1. Випишіть окремо назви істот і неістот. Поясніть їх лексичне значення і граматичне вираження. 1. Не було б таких новинок, та хрещатинський Барвінок усіх здивував – він Фіалочку блакитну, наче панночку тендітну, за себе узяв. 2. «Ох, якби ми, педагоги, так уміли вирощувати дітей, як жінка ця вміє вирощувати свої виноградники та соснята!». 3. І такого краковяка з гопаком ушкваримо. 4. Нема тепер уже таких річок, як ти була колись, Десно, нема. Нема ні таємниць на річках, ні спокою. Ясно скрізь. Нема ні бога, ні чорта, і жаль мене чомусь бере, що вже нема в річках русалок, і водяників-мірошників нема. Зате багато дачників тере купається, на зло робочим людям і, очевидно, на досаду, бо чого ж мені і досі так соромно відпочивати там, де працюють люди. 5. І рій дітей привітненьких на той горбок несе вінок з фіалочок блакитненьких.
Завдання 2. З читанки для 3 класу випишіть 6-8 речень, де вжито власні назви з різним значенням. Завдання 3. Складіть розповідь про святкування однієї з видатних дат у житті українського народу, вживаючи власні назви. Завдання 4. Запишіть речення, вживаючи, де потрібно, велику чи маленьку букву. Поясніть її написання. 1. Не скарать тебе душителям (с, С)ибірами і (с, С)оловками. 2. Стужілий за справжньою (у, У)країною, поїхав учителювати на (к, К)іровоградщину, поблизу (г,Г)айворона. 3. За часів Ярослава виникла одна з перших книг у києві «(р,Р)уська (п,П)равда», яку ще звуть «(п,П)равдою Ярослава». 4. Дорогоцінна знахідка під назвою(ч,Ч)Чортомлицької (в,В)ази стала окрасою (е,Е)рмітажу. 5. Я покладу рядки ясні про зачарованих (і,І)ванів на зачарованій Десні. Практична робота Тема: Категорія збірності й одиничності. Мета: - поглибити й узагальнити знання студентів про категорію збірності й одиничності; - вдосконалювати знання про категорію збірності й категорії одиничності; - прищеплювати любов до мови, слова. Обладнання:підручники, посібники з української мови. Завдання для виконання. Завдання 1. Окремо випишіть іменники, що належать де незбірних і збірних назв. Визначте спосіб їх творення. 1. Річка, табун, комісія, березняк, полк, середняцтво, ліс, армія, комісаріат, група, тіснота, убозтво, кіннота, зелень, квасолиння, погань, ярина, ґвалт. 2. В могилу ляже проклята звірота. Незабаром у конторі зібралося все керівництво ділянки. Приїхав контроль на мою голову. Завдання 2.До збірних іменників доберіть, де це можливо, спільно-кореневі відповідники у формі однини і множини і поясніть різницю між ними. Зразок: каліцтво — каліка — каліки. Професура, людство, огудиння, вороння, жіноцтво, бадилля, піхота, кіннота, юнь, худоба, сосняк, ганчір'я, мишва.
Завдання 3. Випишіть збірні іменники та іменники зі значенням речовини. У виділених словах поясніть наявність або відсутність чергування о, ез і. І. Ти, брате, любиш Русь, як хліб і кусень сала. 2. Рости, рости, житечко,на лану. 3. А Гриць бадилля тягне за ногами.Підперлась хата ветхими дверми, обтулена потрухлим кияшинням. 4. І чорні свитки на козацькім тілі за вороннямніяк не одлетять. 5. Чому ж ми — колоніятемна й німа, засипана цезієм, стронцієм бита, козацька нескореність несамовита, великого Бога скорбота й страма?! 6. «Дядьку,— глузує малеча,— впадіть! Сіна підстелимо!». 7. Як переймали його у сап'янцях ґаздині, як навертали за стілна меди та куліш!
Завдання 4. Перепишіть речення, підкресліть іменники з конкретним і абстрактним значенням. Визначте лексичне значення виділених слів. 1. Не загублю і не вмалю просторінь, бентежну душу виверну, мов корінь, і пропалю вогнемдо глибин. 2. Де згода панує, там і горе танцює. 3. Сійтеся, зерна, совість тривожте. Гнів на велику любов перемножте, щоб не горіла в напалмі планета,щоб не бідніла пісня поета. 4. Спасибі, сонце, ти прийшло за ґрати (Л. Костенко). 5. То була розкішна рожева чайка-рідкісний і жаданий птах Півночі. 6. Серединою протоки між островом і великим берегом постійна течія літом і взимку з шаленою швидкістю проносила кригу. Завдання 5. Випишіть в окремі колонки іменники з абстрактним значенням, що означають: а) дію чи стан; б) наукові терміни, вчення, напрями, течії; в) почуття; г) відрізки часу; д) ознаки; е) обряди, звичаї; е) кількісно не окреслені суми. Боротьба, доброта, асиміляція, спокій, щастя, сума, вага, фразеологія, біга, переговори, націоналізм, чесність, радощі, роковини, правопис, хитрощі, проводи, іменини, хвилювання, фінанси, будні, багатство, кошти, сила, перегони, уважність, завидки, смерть, заробітки, число, схованки, жнива, посиденьки, лексика. Завдання 6.Складіть речения з іменниками сіль, золото, полум'я, що можуть набувати конкретного й абстрактного значення. Завдання 7.Складіть план роботи засідання мовного гуртка, використовуючи іменники з конкретним та абстрактним значенням.
Читайте також:
|
||||||||
|