Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Практична робота

Тема: Семантико-граматичні категорії іменника.

Категорія істот і неістот.

Мета:

- поглибити й узагальнити знання студентів про семантико-граматичні категорії іменників, його;

- вдосконалювати вміння визначати в запропонованих текстах семантико-граматичні категорії іменників;

- прищеплювати любов до слова, мови.

Обладнання:підручники, посібники з української мови.

Завдання для виконання:

Завдання 1. Випишіть окремо назви істот і неістот. Поясніть їх лексичне значення і граматичне вираження.

1. Не було б таких новинок, та хрещатинський Барвінок усіх здивував – він Фіалочку блакитну, наче панночку тендітну, за себе узяв. 2. «Ох, якби ми, педагоги, так уміли вирощувати дітей, як жінка ця вміє вирощувати свої виноградники та соснята!». 3. І такого краковяка з гопаком ушкваримо. 4. Нема тепер уже таких річок, як ти була колись, Десно, нема. Нема ні таємниць на річках, ні спокою. Ясно скрізь. Нема ні бога, ні чорта, і жаль мене чомусь бере, що вже нема в річках русалок, і водяників-мірошників нема. Зате багато дачників тере купається, на зло робочим людям і, очевидно, на досаду, бо чого ж мені і досі так соромно відпочивати там, де працюють люди. 5. І рій дітей привітненьких на той горбок несе вінок з фіалочок блакитненьких.

 

Завдання 2. З читанки для 3 класу випишіть 6-8 речень, де вжито власні назви з різним значенням.

Завдання 3. Складіть розповідь про святкування однієї з видатних дат у житті українського народу, вживаючи власні назви.

Завдання 4. Запишіть речення, вживаючи, де потрібно, велику чи маленьку букву. Поясніть її написання.

1. Не скарать тебе душителям (с, С)ибірами і (с, С)оловками. 2. Стужілий за справжньою (у, У)країною, поїхав учителювати на (к, К)іровоградщину, поблизу (г,Г)айворона. 3. За часів Ярослава виникла одна з перших книг у києві «(р,Р)уська (п,П)равда», яку ще звуть «(п,П)равдою Ярослава». 4. Дорогоцінна знахідка під назвою(ч,Ч)Чортомлицької (в,В)ази стала окрасою (е,Е)рмітажу. 5. Я покладу рядки ясні про зачарованих (і,І)ванів на зачарованій Десні.

Практична робота

Тема: Категорія збірності й одиничності.

Мета:

- поглибити й узагальнити знання студентів про категорію збірності й

одиничності;

- вдосконалювати знання про категорію збірності й категорії

одиничності;

- прищеплювати любов до мови, слова.

Обладнання:підручники, посібники з української мови.

Завдання для виконання.

Завдання 1. Окремо випишіть іменники, що належать де незбірних і збірних назв. Визначте спосіб їх творення.

1. Річка, табун, комісія, березняк, полк, середняцтво, ліс, армія, комісаріат, група, тіснота, убозтво, кіннота, зелень, квасолиння, погань, ярина, ґвалт.

2. В могилу ляже проклята звірота. Незабаром у конторі зібралося все керівництво ділянки. Приї­хав контроль на мою голову.

Завдання 2.До збірних іменників доберіть, де це можливо, спільно-кореневі відповідники у формі однини і множини і поясніть різницю між ними.

Зразок: каліцтвокалікакаліки.

Професура, людство, огудиння, вороння, жіноцтво, ба­дилля, піхота, кіннота, юнь, худоба, сосняк, ганчір'я, мишва.

 

Завдання 3. Випишіть збірні іменники та іменники зі значенням речовини. У виділених словах поясніть наявність або відсутність чергування о, ез і.

І. Ти, брате, любиш Русь, як хліб і кусень сала. 2. Рости, рости, житечко,на лану. 3. А Гриць бадилля тягне за ногами.Підперлась хата ветхими двер­ми, обтулена потрухлим кияшинням. 4. І чорні свитки на козацькім тілі за вороннямніяк не одлетять. 5. Чому ж ми — колоніятемна й німа, засипана цезієм, стронцієм бита, козацька нескореність несамовита, великого Бога скорбота й страма?! 6. «Дядьку,— глузує малеча,— впадіть! Сіна підстелимо!». 7. Як переймали його у сап'янцях ґаздині, як навертали за стілна меди та куліш!

 

Завдання 4. Перепишіть речення, підкресліть іменники з конкретним і абстрактним значенням. Визначте лексичне значення виділених слів.

1. Не загублю і не вмалю просторінь, бентежну душу виверну, мов корінь, і пропалю вогнемдо глибин. 2. Де згода панує, там і горе танцює. 3. Сійтеся, зерна, совість тривожте. Гнів на велику любов перемнож­те, щоб не горіла в напалмі планета,щоб не бідніла пісня поета. 4. Спасибі, сонце, ти прийшло за ґрати (Л. Костенко). 5. То була розкішна рожева чайка-рідкісний і жаданий птах Півночі. 6. Серединою протоки між островом і великим берегом постійна течія літом і взимку з шаленою швидкістю проносила кригу.

Завдання 5. Випишіть в окремі колонки іменники з абстрактним зна­ченням, що означають: а) дію чи стан; б) наукові терміни, вчення, напря­ми, течії; в) почуття; г) відрізки часу; д) ознаки; е) обряди, звичаї; е) кількісно не окреслені суми.

Боротьба, доброта, асиміляція, спокій, щастя, сума, вага, фразеологія, біга, переговори, націоналізм, чесність, радощі, роковини, правопис, хитрощі, проводи, іменини, хвилювання, фінанси, будні, багатство, кошти, сила, пере­гони, уважність, завидки, смерть, заробітки, число, схо­ванки, жнива, посиденьки, лексика.

Завдання 6.Складіть речения з іменниками сіль, золото, полум'я, що можуть набувати конкретного й абстрактного значення.

Завдання 7.Складіть план роботи засідання мовного гуртка, використовуючи іменники з конкретним та абстрактним значенням.

 

 


Читайте також:

  1. II. Будова доменної печі (ДП) і її робота
  2. II. Самостійна робота студентів.
  3. III. Практична частина.
  4. IV. ВИХОВНА РОБОТА В КЛАСІ
  5. IV. ІНДИВІДУАЛЬНА РОБОТА СТУДЕНТІВ.
  6. IV. Науково-дослідницька робота.
  7. IV. Практична робота.
  8. IV. Практична частина
  9. IV. Робота над темою уроку
  10. Qорганізаційне середовище, в якому виконується робота
  11. V. Робота з підручником
  12. V. Робота з підручником. с. 59-60




Переглядів: 582

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тема 2: Морфологія. | Практична робота

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.045 сек.