Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Практична робота

Тема: Відмінювання іменників множинної форми

Мета: шляхом теоретичних та практичних вправ виявити знання студентів за даною темою, розвиваючи послідовність виявленої думки, логічне мислення, мовлення, грамотність.

Обладнання:схеми, таблиці, опори.

 

Завдання для виконання

Завдання 1. Поставте іменники у родовому відмінку, охарактеризуйте закінчення.

Ворота, окуляри, духи, макарони, вижимки, будні, іменники, переговори, оглядини. гроші, Афіни, Ромни, люди, вибори, харчі, вила.

Завдання 2. Із статей «Словника української мови» (в 11 т) випишіть речення зі словами дрова, дебати, обжинки, заручини, гордощі, фінанси і визначте їх відміни.

Завдання 3. Перепишіть іменники в дужках поставте в потрібному відмінку однини чи множини. Поясніть правопис відмінкових закінчень.

Добротворець.

Він був (син) (хлібороб) і добре знав (ціна) (хліб). Зростав серед (степи), од (мати) переймав у свою (душа) (казка) про (колобок), спеченого з останнього бідняцького (борошно), про дбайливого (хлібороб), що до схід (сонце) засівав свою (нива), і про (жайворонок), що народився серед степового (роздолля). А коли підріс і став (школяр), батько навчив його вирізати з (дерево) (птахи) і (звірятка).

Завдання 4. Випишіть з уривка іменники, ті, що вживаються тільки у множині.

У печі палав вогонь і червоним язиком лизав челюсті. В маленькій хаті було поночі, по кутках стояли діди. На постелі лежала стара жінка й стогнала. Це Харитина мати. Шість тижнів минуло, як вмер її чоловік, батько Харитини, і відтоді бідна вдова тужить та слабує, а це вже другий день, як зовсім злягла. Злягла саме в жнива, в гарячих час, коли всі, хто вміє жати, подались на ниву збирати на зиму хліб. І вдовинне жито поспіло, та нема кому його жати, сиплеться спіле зерно на землю, а вдова лежить недужа: тяжка слабість спутала руки й ноги, прикувала до постелі…. Лежить бідна мати Харитини та б’ється з думками…

 

Завдання 5. Напишіть лист другу (подрузі), використовуючи кличний відмінок. Поясніть написання закінчень в кличному відмінку.

Практична робота

Тема: Незмінювані іменники.

Мета: шляхом теоретичних та практичних знань виявити знання студентів за даною темою, розвиваючи послідовність думки, логічне мислення, мовлення, грамотність.

Обладнання: схеми, таблиці, опори.

 

Завдання для виконання

Завдання 1. Згрупуйте невідмінювані іменники, запишіть і визначте, де можливо їх рід:

Шевченко, Грицай, інтермецо, завкафедрою, бюро, Бєлова, тире, боа, УРП, інтерв’ю, Гете, ООН, Чичероне, Готьє, резюме, сироко, маестро, комроти, шевальє, попурі, таксі, МАГАТЕ, УТН, УАПЦ.

Завдання 2. Із статей, словника української мови (в 11 т) випишіть приклади речень зі словами амплуа, фойє, сальто, бюро, інтерв’ю, жабо, резюме і визначте значення їх відмінків.

Завдання 3. Напишіть по 10 українських й іншомовних прізвищ і 10 міст в СНД, які не відмінюються.

Завдання 4. Скласти речення за схемою з невідмінюваними іменниками

[ ], але [ ], [ ].

 


Читайте також:

  1. II. Будова доменної печі (ДП) і її робота
  2. II. Самостійна робота студентів.
  3. III. Практична частина.
  4. IV. ВИХОВНА РОБОТА В КЛАСІ
  5. IV. ІНДИВІДУАЛЬНА РОБОТА СТУДЕНТІВ.
  6. IV. Науково-дослідницька робота.
  7. IV. Практична робота.
  8. IV. Практична частина
  9. IV. Робота над темою уроку
  10. Qорганізаційне середовище, в якому виконується робота
  11. V. Робота з підручником
  12. V. Робота з підручником. с. 59-60




Переглядів: 449

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Практична робота | Практична робота

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.